June 1, 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41

June 1, 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 41
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

kıyor. Dövüşte bunları da kullanma- nız gerekli. Bütün bunlar FRP'lerin sağladığı yeni özellikler. Karşınıza çıkan tiplere gelince... Bu konuda oyunun en ufak bir ek- sikliği olmadığını burada belirteyim. Birbirinden değişik yaratıklar, mum- yalar ve canavarlar vb. ile mücade- le etmek zorunda kalıyorsunuz. Bunların dışında ayrıca tuzak kapı- lar, üzerine bastığınız anda çöken zeminler gibi tehlikelerde var. Oyu- nu bitirmek için hem düşünmeli hem de hepsiyle mücadele etmeli- siniz. Bilmeceleri çözerken en büyük yardımcılarınız arasında sık sık kar- şınıza çıkan kağıt parçaları olacak. Bu kağıtlarda ileride karşılaşacağı- nız problemlerle ilgili ipuçları yazılı. Kağıtları okumak için bunları alıp göz ikonuna getirin. Ancak hiçbir kağıt yeni büyüler yazmıyor, bunla- rı kendi tecrübelerinizle bulmanız gerekiyor. Grafik ve ses konusunda AMI- GA'nın özelliklerinden yeterince ya- rarlanılmış. Her ne kadar, grafikler adventure grafiklerine benzemiyor- sa da karşınıza çıkan yaratıklar ve animasyonları ile gölge ve ışık ince- liklerine kadar ustaca çizilmiş. Oyundaki sesler tamamen sampling olarak hazırlanmış. Canavarların kükremeleri, haykırmalar ve diğer ses efektleri gerçekten çok etkileyi- Cİ. Dungeon Master 15 kademeden oluşuyor ve her kademede oyun git- tikçe zorlaşıyor. Bu yüzden durumu- nuzu ileri kademelere geldiğinizde kısa aralıklarla kaybetmeyi (karak- ter pencerelerindeki disk ikonun- dan) unutmayın. Oyunda doğru bi- çimde ilerleyebilmek için bir harita çıkarmak zorundasınız. Eğer gitme- diğiniz bir oda kalsa bile burada unutabileceğiniz bir anahtar yüzün- den ihtiyacınız olduğu anda geri dönmek çok uzun olabilir. Oyun tah- min edemeyeceğiniz kadar uzun. Klavye ile fazla haşır neşir olmak- Circus: Sirk'e girebilmek için ara- banızın bağajını açıp (OPEN BOOT) feneri almalısınız. İçeri girdikten sonra sandığı KICK CHEST ile açıp burada bulacağınız ip üzerinde yü- AAA Ydi KA —i K—i iö/ 10 (A S LA STAMINA Son karakterinizi uyandırın. Pa TTUA N Bı2/ NWE KG Zindanda esir kalmış kahramanlardan birisi. tan hoşlanmayanlar veya iyi İngiliz- ce bilmeyenler için Dungeon Mas- ter ve genel olarak FAP'ler herhal- de oldukça cazip. Ancak kaliteli bir adventure oyunun verdiği zevk ba- na göre bambaşka ve onu hiçbir şeyle değişmem. Yine de Dungeon Master'in AMIGA'nın yeteneklerinin desteğiyle hazırlanmış süper bir oyun olduğunu itiraf etmeliyim. ADVENTURE İPUÇLARI rümeye mahsus terlikleri giyin. Ay- rıca Palyaço kostümünü giyerseniz palyaco size ağ kurmada yardım edecektir. Ağı bulmak için ipi alıp in- celeyin. Ağı, ERECT ROPE kamu- Mirrorsoft, AMIGA, 1MB DEĞERLENDİRME: Grafik : 9 : 8 Oynanabilirlik : 10 Atmosfer : 9 Genel .| tu ile kaplanın kafesinin batısına ku- run. Ağı kurduktan sonra merdiven- den yukarı çıkın ve çelik ip üzerin- de yürüyerek öbür uca gidin. Bura- da metal bir çubuk bulacaksınız. 41

Bu sayıdan diğer sayfalar: