1 Haziran 1989 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Haziran 1989 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

Eğer düşmanı ağır yaralar- sanız, uçağı patlatmak için daha fazla mermi ve zaman harcamayın. Çünkü bu du- rumdaki bir uçak sonunda su- ya düşecekltir. Dogfight yaparken 3000 fe- et'in altına inmemeye çalışın. Yükseklik azaldıkça manevra kabiliyetinizi kaybedersiniz. Al- çakta uçarken ne olduğunu- zu anlamadan suya gömüle- bilirsiniz. e £ Flight paused. Prezz any Key to continus. Tam isabet, Oyunun değerlendirilmesi: Lucasfilm - Amiga GRAFİK : 8 BLASTEROIDS lasterolds benzeri oyunlar bilgisayarlarda ortaya çı- kan ilk oyun türlerinden biriy- di. Bu oyunlarda amaç son derece basitti: Etraftaki kaya- ları yok et ve arasıra ortaya çÇı- kan yumurta biçimi uzay ge- milerinden kurtul. Yıllar sonra yeniden karşımı- za çıkan bu oyun hemen he- men aynı konuya sahip ama aradan geçen yıllarda prog- ramcıların kazanmış olduğu yetenekleri üzerinde taşıyor. En önemli yeniliklerden biri- si aynı anda İki oyuncunun ay- nı tarafta oynayabilmesi. Bu şekilde İki kişi, bir takım olarak mücadele edebilme şansına sahip. Yok edilmesi gereken kaya- lar ikl vuruşta toz haline gelip yok oluyor. İlk Isabette vurdu- ğunuz kaya bölünüp iki ufak SES "7 ZORLUK: 8 DEĞER : 9 GENEL :8 kaya haline geldiği için İşler giderek zorlaşıyor. Oyunda başarılı olmanın sır- rn, kâyaların yok edilmesi. Çünkü kayalardan birisi gemi- nize çarparsa, ekranın alt kıs- mında enerjisi gösterilen kal- kan son derece ağır hasara uğruyor. Oyuna başlandığın- da sadece üç hakkınızın oldu- ğu düşünülürse kalkanın ne kadar önemli olduğu ortaya çıkıyor. Kontrol edilebilecek gemiler üç farklı boyda olabiliyor. Kü- çük gemilerin manevra kabi- liyeti çok fazla. Fakat koruma kalkanları ve ateş güçleri son derece sınırlı. Orta boy gemi- lerin ateşg ücü yüksek fakat hızları ve koruma kalkanları orta düzeyde, Büyük gemilerin hızları son derece az ve ateş kuvvetleri orla düzeyde ama köruma kalkanları son derece güçlü. Eğer iki kişi oynamayı tercih ederseniz, bir kişi gemiyi kont- rol ederken ikinci kişi silahı kul- lanabilir. Eğer ikili uyum göste- rirse oyunda son derece ba- şarılı olabilirler. Oyun başlamadan önce zorluk seviyesini, normal, orta, zor ve uzmanlık seçenekleri 35