1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 12

RENKLİ FILM GİBİ Bundan birkaç sene evvel üretilme- ye başlanan ve normal bilgisayarla- ra göre kat kat hızlı çalışan “Süper Bilgisayarlar”' kendilerine bu kısa sü- re zarfında çok önemli kullanım sa- haları bulmuşlardır. Öyle ki günü- müzde bu bilgisayarlar hava rapor- larının doğru olarak hesaplanmasın- da veya karmaşık fiziksel olayların si- mulasyonunda vazgeçilmez bir unsur haline gelmiştir. Ne yazık ki bu tür çok hızlı bilgi- sayarların sınırlı sayıda üretilmeleri ve yüksek fiyatlar bu alanda olduk- ça önemli bir boşluğa neden olmak- tadır. İşte şu günlerde yeni bir Japon- Amerikan firması tarafından gelişti- rilen “Titan” adındaki süper bilgisa- yar grafik alanındaki tüm ihtiyaçları karşılayabilecek özelliklere sahiptir. Çev.: ANIL GÜL Titan, bir süper bilgisayarınki kadar karmaşık bir yapıya sahip olmama- sına rağmen birim zamanda gerçekeş- tirebildiği işlem sayısı hemen hemen aynıdır ve yüksek çözünürlüklü ka- liteli grafiklerin yapılmasına olanak sağlamaktadır. Titan'ın göze çarpan en önemli özelliği verileri görsel olarak çok hızlı olarak yorumlayabilmesidir. Diğer bir deyişle tüm teknik hesaplamalar gerçek zamanda gerçekleşmekte, ya- ni cisimlerin hareket halinde olduğu bir olay tabiattaki ile aynı hızda ek- randa gözükmektedir. Bütün bunlara rağmen yine de ci- hazın özel bir grafik prosesoru yok- tur. Ekrandaki grafiğin oluşturulma- sından birçok durumda tamamıyla merkezi işlemci sorumludur. Yalnız