1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 57

zey kısımları, güney yarımküre- nin de güneyi, yaşanamaz hale geliyor. Bütün bunlar olurken bir profesör “Olaf kris- tiansen”, yanına aldığı arka- daşlarıyla yerleşilebilecek ye- ni bir yer aramaya çıkıyor. Ta- bi bu aramayı gelişi güzel ya- pamıyorlar. Bir projeden yola çıkarak kayıp Atlantis kıtasını arayan profesör ve arkadaş- karı Azor takımadalarının sular çekildikten sonraki haliyle kar- şılaşıyorlar. Burada kendlleri- ne gerçek dünyadan farklı, soyutlanmış bir dünya kurma- ya başlayan bu İnsanlar, bu adanın ilk sakinleri oluyorlar. Ekiplerine daha sonra katılan- larla genişleyen bu topluluk, adada havayı yaşanabilir ha- le getirecek isı madenlerini ve yaşamak İçin gerekli birçok alet edevatı da yapıyorlar. Kendilerine bir de asayişi ko- ruyacak bir örgüt kuruyorlar, “EVPT”, Mutlu bir şekilde yaşa- yan bu topluluk günün birinde korkunç bir olayla karşılaşıyor. GENERAL MASTER ve ASKERLE- Rİ. General Master emrindeki binlerce asker ve araçla ada- ya geliyor. Amacı İse basit, adanın tek hakimi olmak. Ana karadaki son kuvvetlerle, ya- şanabilir olarak dünyada ka- lan son yere gelen General Master'in başarısızlığı sadece sizin elinizde, Siz Captain John Stark olarak O'nu durdurabile- cek tek İnsansınız. Ne yazık ki bu felaketten haberi olan ye- gane kişi sizsiniz. Adada yaşa- yanların olanlardan haberle- ri yok. Sizin göreviniz ada sa- kinlerini bu büyük tehlikeye karşı uyarmak ve taraftar top- lamak. Bu sayede kendinize bir grup oluşturacaksınız ve bu grupla sabotajlar yapıp General Master'i mümkün ol- duğunca yavaşlatmaya çalı- şacaksınız. Normalde Gene- rali yenmek mümkün değil, O'nun binlerce adamı var, si- zin ise maximum 32 adamınız olabilir. Fakat generalin de bir sorunu var, yiyecek, Yanında O'na ve adamlarına ancak 40 gün yetecek yiyecek var. 40 gün dayanabilirseniz Ge- neral Master ve askerleri tes- lim oluyorlar. Tabi Generali yenmenin tek yolu bu değil. Eğer generalin karargahına ulaşıp, yok ederseniz, gene savaşı kazanıyorsunuz. Tabii bu anlattıklarım o kadar kolay değil, Eğer kısa ve çabuk bir zaferi düşünüyorsanız, 2, 3 sa- atten General Master'i yen- meyi umuyorsanız ve her şey- den önce kolay bir oyun arı- yorsanız, bu oyun size göre değil., Çok iyi bir starteji yap- manız gerekecek. Bunun için saatlerinizi AMIGA'nın başın- da geçireceksiniz. Hazırsanız oyuna geçelim. Oyun oldukça büyük bir ha- rita üzerinde geçiyor. Bu hari- tada en İnce ayrıntısına kadar zoom yapabiliyorsunuz. Harita 160000 mil kare ve kaybolma- nız oldukça kolay. Bu harita- dan “People” seçeneğiyle İr- tibat kurabileceğiniz kişileri görebilirsiniz. Ufak yeşil nokta- lar ise yerleşim birimleridir. Ki- mi zaman haritada ancak zo- om yaparak farkedilen yerler mevcuttur. Buralara daha sonra değineceğim. Oyun yüklendiğinde size kod sorulu- yor. Eğer kırık bir oyunla oynu- yorsanız, böyle bir sorununuz yok, fakat orijinalle oynuyorsa- nız, sorulan kişilerin kimler ol- duğunu bilmek zorundasınız. Daha sonra çıkan ekranda; mouse, keybodcro, joistick se- çenekleriyle oyunu ne ile oy- nayacağınıza karar veriyorsu- nuz. Bence en kolayı Joistick. Bombers, oyunda uçak fonk- siyonu, Mortars da makineli tü- fek. İsterseniz oyunu bunlar ol- madan oynayabilirsiniz. Uçak- ları da, makineli tüfekleri de düşmanlar kullanıyor. Trainer ise malum, sadece siz ateş 57