1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 58

edebiliyorsunuz, düşman kı- zakları size ateş edemiyor. Bu seçimleri yaptıktan sonra ana oyun menüsüne geçiyorsunuz. A- Saat: Zamanın oyun içe- risindeki geçiş süresini gösterir. B- Kronometreler: Oyunda hareketleriniz 2'şer saatlik bö- lümlere ayrılmış, her 2 saatte bir buraya gelerek zamanı geçirmek zorundasınız, siz ha- reketinizi tamamladıktan son- ra bilgisayar da kendi strate- jisini uyguluyor. Buraya klikle- diğinizde oyunda sizin ve düş- manın elindekilerin genel bir listesi gelir. Bu listede HEAT MI- NES'lar oldukça önemlidir, bu ısı Mmadenleri Ü olduğunda oyun bifer, C- Bayrak: General Mas- ter'a teslim olma. Buradan oyunu bitirip yeni bir oyuna başlayabilirsiniz. D- Save: Oyunu kayıt etme. E- Load: Kayıt ettiğiniz oyunu tekrardan yükleme. F- Team Display: Grubunuzu kurduğunuz zaman diğer 58 adamların özelliklerini öğre- nebilirsiniz. G- Surat resmi: Kimin suratı o anda varsa, kliklediğinizde o kişinin kontrolünü ele alıyorsu- Nuz. Surata kliklediğinizde, ekra- na o kişinin biyografisi gelir. Gerçi pek bir faydası yoktur, fakat buradan kimin kiminle dost olduğunu öğrenebilirsi- niz. Bu da grubunuzu toparlar- ken oldukça önemli bir faktör- dür. Biyografinin yanında o ki- şiye ait özellikleri ve derecele- rini görebilirsiniz. Yukarıdaki insan siluetinden sağlık duru- munuzu öğrenebilirsiniz. Nor- malde yeşildir fakat düşer ve sakatlanırsanıt turuncudan kır- mızıya doğru renkler değişik. Alttaki iconlar ise; A- Harita: Oldukça önemli- dir, bütün hareketlerinizi bura- dan planlamanızı tavsiye edeceğim. Nerede ne oldu- ğunu öğrenip ona göre yola çıkın. B- Düşünen adam: Oyuna geçer, daha sonra detaylı an- latacağım. C- 4 Kişinin bulunduğu re- sim: Grup üyelerinizi .gösterir. D- Sayfalar: Yukarıda yazdı- ğiım TEAM DISPLAY seçeneği- dir. Kontrolü sizin seçtiğiniz di- ğer adamlara geçirir. E- SOS: Adından da anlaşı- lacağı gibi yardım isteme se- çeneğidir. Hareket edemez duruma geldiğinizde bu se- çenekle en yakından grup üyesi tarafından emin bir ye- re götürülürsünüz ve tedavi edilirsiniz, fakat oldukça fazla zaman kaybına yol açar, Şimdi geldik oyun içinde kul- lanacağımız iconlar. Bu ikon- lar bulunduğumuz yere ve kul- landığımız alete göre ekranın altında çıkan sembollerdir. 1- Kayan adam: Kayak mo- duna geçme-: 2-Wolf, Fox, Cat vs.: Kullana- bileceğimiz yüksek süratli kar araçları 3- Telefrik: Sadece dağların eteklerinde bulunur ve zirveye çıkmakta kullanılır 4- Planör: Dağların zirvele- rinde teleferikten çıktıktan son- ra bulunur ve uçmaya yarar 5- Snipe (dürbünlü tüfek): Düşman uçaklarını ve kızakla- rını vurmaya yarar. Oyun es- nasında İstediğiniz zaman “S” tuşuna basarak bu moda ge- çebilirsiniz. Kiliselerde ise S tu- şuyla kuleye çıkarak taarruz eden düşman kuvvetlerini geri püskürtebilirsiniz. 6- Kapıdan giren adam: Ka- saba veya tek tek binalara gi- rebilmek ve çıkabilmek için 7- Tokalaşan 2 el: Herhangi insan bulunan bir eve girdiği- niz zaman bu seçenekle kar- şınızdakini gruba davet edi-