1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 30

Phlan'da bitiyor. Elven Court'- un büyük bölümünü, Moonse- a'nın batı kıyılarını ve Elven Court'u çevreleyen bazı ova- ları haritada görebilirsiniz. Bu bölge genelde yerleşilmemiş ve vahşi kalmıştır. Bu bölgede şehir ve köyler ve bazen sade- ce çiftlikler bulunuyor. Harita- daki bütün yerler aşağıda an- latılmıştır. Comyr, Dalelands'ın güney ve batısındaki büyük ve geliş- miş bir ülkedir. Comyr'in yöne- ticileri Tilverton'u alarak, güç- lerini kuzeye doğru genişletti- ler. Ama şimdiye kadar başka bir şehre saldırdıkları görülme- miştir. Dagger Falls, Tesh nehrinin yanında, köylülerden oluşan bir topluluktur ve çağlardan beri Dagger Dale'deki en bü- yük şehir olma özelliğini koru- muştur. Dagger Falls'in sakin- leri, Zhentil Keep'in genişleyen etki alanının bir gün kendi öz- gürlüklerini kısıtlayacağından korktukları için yabancılardan hoşlanmazlar. Dalelands, Elven Court'u çevreleyen, korkutucu toprak- lar üzerinde bulunur. Court'un çevresinde bir çok ova vardır; Shadowdale, Mistledale, Batt- ledale ve Daggerdale. Elven Court, uzun zaman önce, Moonssa çevresinde yaşayan Eİf toplumunun mer- 30 keziydi. Büyük göç esnasında elfler ormanı terkettiğinde, orası şimdi ormanın en karan- lik köşelerinde bile yaşayıp, devamlı çoğalan kötü yaratık- ların evi oldu. Bazıları bu yara- tıkların bir gün dalelands için büyük tehlike oluşturacakları- na inaniyor. Essambra, Battledale'nin ti- caret merkezidir. Bir çok güç- lü düşman burada katliam yaptıkları için, burdan bir çok kitlesel göçler oldu. Elflerin göçüyle Essembra'nın gücü azalmış oldu. Hilisfor, eskiden Elven Co- urt'ta yaşayan Elf'ler ve Moon- sea çevresinde yaşayan iİn- sanlar arasındaki en öneml ti- caret merkeziydi. Elf'lerin çe- kilmesinden sonra bir diktatör başa geçti ve “Kırmızı Tüyler” adı altında kendi özel ordusu- nu kurdu. Şimdi bu ordu Yu- lash'ın yıkıntılarında Zhentil Ke- ep'in birlikleriyle çarpışıyor ve düşmanına karşı avantajlı du- rumda, Mistdaie, sakin ve köylü bir toplumun üzerinde yaşadığı bir ovadır. En büyük nehrini kestiği noktada bulunan As- hanbenford'dur. Myth Drannor, büyük göç- ten önce Elven Courft'taki bir şehirdir. Daha sonra büyük bir güç tarafından çekilen yara- tıklar tarafından işgal edildi ve böylece tehlikeli bir yere dö- nüştü. Shadowdale, Tilverton'dan başlayıp Voonlar'a giden caddenin, Ashabo nehrini kestiği noktada kurulan şehir ve çevresindeki bölgedir. Shadowdale maceracıların severek geldiği bir yerdir ve yanlarında şehir için güç, zen- ginlik ve koruma getirdiği için şehirler tarafından büyük bir sevinçle karşılanırlar. Ayrıca burası beyaz Elminster'in evi- di Ir. Standing Stone, Elflerin in- sanları Dalelonds'a salmaları için yapılan antlaşmayı hatır- lamak için yapılmış bir heykel- dir. Teshwave, orta büyüklükte ve bir süre önce Zhentil Keep'"- in orduları tarafından işgal edilen bir şehirdir. Şehir sakin- lerinin şimdiye kadar sessiz kalmaları, işgalcileri, sakinle- rin yeteri kadar korktuklarına inandırmıştır. Tilverton, Comyr ile olan sı- nırin küzey batısında bulunan küçük bir şehirdir ve bir süre önce Comyr'in 7. ordusu tara- tından İşgal edilmiştir. İşgalci- ler şimdiye kadar bir direnişle karşılaşmamışlardır. ve halk Cornyr'in koruması altında ol- malarına seviniyor. Voonlar, Zhentil Keep gibi kötünün bir şehridir. Voonlar'"- ın orduları bir çok defa Sha- dowdale'e girmeye çalışmış