1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 64
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

tazeliyorsunuz ve oyunun ba- şındaki şekilde tekrar anlaşı- yorsunuz. 4) ALTER LEVEL: Oyunda üç zorluk derecesi var. EASY, NORMAL ve HARD. Bu ekran- da bunları ayarlıyorsunuz, Bu- rada oyunun en zor yönlerin- den biri ortaya çıkiyor. Zorluk dereceleri sabit değil, Yani easy de başladığınız oyun za- manla normal'e daha sonra hard'a geçiyor, zamanla tek- rar kolaylaşıyor. İşin kötü tara- fi levelleri değiştirerek oyunu zorlaştırabiliyorsunuz fakat ko- laylaştıramıyorsunuz. 5) SAVE GAME: Burada oyu- nu kaydediyorsunuz. Fakat oyununuzu bir sezon İçerisin- de beş defa kaydedebilirsiniz. Her kaydedişinizde SAVE GA- ME seçeneğinin yanındaki 5 rakamı birer birer düşer. SAVE SAME 1 şeklindeyken kayde- derseniz bir daha kaydetme- den sezonu bifirmeniz gerikir. Bu şekilde önemli maçlardan önce kaydederek gerektiğin- de maçları tekrar oynama hi- lesine başvurmanız da engel- lenmiş oluyor. 5) LEAGUE TABLE: Burada oy- nadığınız ligdeki puan tablo- sunu alıyorsunuz. Tablo, lig za- manlarında her pazartesi ga- zetelerde karşılaştığımız klasik puan tablolarından. Sıralan- mış takımların karşısındaki sü- tunlardan: (P) yaptığı maç sa- yısını, (W) kazandığı maç sayı- sını, (D) beraberliklerini, (L) kaybettiklerini, (F) attığı gölle- ri, (A) yediği golleri, (PTS) sütu- nu İse puanını gösteriyor. 7) HİXTÜURES: Buradan takımı- nızın fixtürünü görebilirsiniz. İlk çıkan ekranda lig fixtürü veri- 64 lir. Burada ligde yaptığınız, ya- pacağınız bülün maçar ve hangi sahada oynayacakla- ri ÇA: AWAY, H: HOME) yazılıdır. Bitmiş maçlarınızın skorları ya- nında yazar bu skorlarda da- ima sağdaki rakam sizin gol sayınızı gösterir. Bu ekranda C tuşuna basarsanız LAGUE ve FA kupalarında bulunduğu- nuz turda oynayacağınız maçları ve daha önceki tur- larda oynadığınız maçların sonuçlarını görürsünüz. 8) POSTPOREMENTS: Ligdeki ertelenen maçları gösterir. Bu maçlarin skorları oynandıkla- ni zaman maçlardan sonrda çı- kan gelir gider tablosunda MİDWEEK GAME adı altında verilir. 9) FA CUP DRAW: Bu seçe- nekle Feacerasyon kupasında gelinen turdaki bütün takımla- rin eşleşmesini görürsünüz. 10) LEAGUE CUP DRAW: Lig kupasındaki eşleşmeleri verir. 11) PICTURE: Başta gereksiz olduğunu söylediğim grafiği ortadan kaldrır veya ekrana getirsiniz. B) CLUB MENU: Bu ana baş- lik altındaki seçenekler takımı- nızın yönetimiyle, kadronuzla ve futfbolcularınızla ilgili seçe- neklerdir. 1) CHANGS TEAM: Bu seçe- nekle A takımınızdaki futbol- cularınızın isimlerini görür ve takımla ilgili bütün değişiklik- leri bu ekranda yapabilirsiniz. Ekranda takım kadronuz sol- daku sütunda maçta sahaya çıkartacağınız 12 kişi olmak üzere iki sütun halinde veril- miştir. Burada her futbolcunun ismi, numcarası, mevkiini göste- ren harfler (6: KALECİ, D: DE- FANS, M: ORTA SAHA, A: FOR- VET) ve kalitesini gösterip; -1 ile 9 arasında değişen rakam- lar yer alır. Bu rakamlar yaptı- ğınız maçlarda aldığınız so- nuçlara göre birer kademe yükselir veya azalır. Fakat bu değişimler öyle sık aralıklarla olmaz bir futbolcunun bir ka- deme yükselmesi için bir sürü maç yaptığınız halde kaybe- deceğiniz bir iki maçla ©o oyuncunun değeri düşebilir. Bu rakamlar en kötü değer olan -1 den başlayarak, -1, 1, İ Z, 2i ZL Ö, n -B, &, * 8, 9 şeklinde en yüksek de- ğere kadar gider. Bir de bu rakamların yanlarında bazı semboller yer alabilir; bunlar: i (sadece 9 rakamının yanına gelir ve futbolcunun ulaşabi- leceği en yüksek - seviyedir. Futbolcunun milli takımda oy- nayabilecek seviyede oldu- ğunu gösterir. Büyük harfle ya- zıilirsa o futbolcunun milli ta- kımda olduğunu gösterir ve o hafta bu futbolcunuzu oyna- tamazsınız, İi oyuncunun sakat olduğunu gösterir, $; oyuncu- nuzun kırmızı kart cezalısı oldu- ğunu gösterir, R; Futbolcunun sezon bifiminde futbolu bırak- maya karar verdiğini gösterir, L; Oyuncunun başka bir kulü- be kiralık olarak gittiğini gös- terir ve ©o oyuncuyu kullana- mazsınız. Soldaki sütunun al- tındaki boşlukta takımınızla il- gili olarak CHECK MATCH se- çeneğinde çıkan bilgiler veri- lir. Bu arada takımla ilgili bu değerlerin hesaplanışı hakkın- da bilgi vermek istiyorum. Ta- kırnın kalecisini, defansını, or- tasahasını ve forvetini 1-9 ara- sı rakamlarla (4 . - sembolleri-

Bu sayıdan diğer sayfalar: