1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 59

* 'TANTİŞM - 'TANTİŞM - 'TANZİŞM yorsunuz. Fakat bu her zaman karşınızdakinin işbirliğini kabul ettiği anlamına gelmez, kimi zaman karşınızdaki sizi redde- decektir. İşte o zaman karşınız- dakinin yakın bir arkadaşını bulup onunla ikna etmeniz gerekecektir. 8- Yanyana duran 3 kişi: Bu seçenekle elinizdeki bir kar aracını taşıyabileceği İnsan adedine göre 3, 4 adamla doldurabilir ve grup halinde seyahat edebilirsiniz. 9- Dinamit ve patlayıcı me- kanizma: Sabotaj yapmanıza yarar, fakat daha önce eliniz- de dinamit olması gerekir. 10- Yemek tabağı: Tükenen enerjinizi burada tamamlaya- bilirsiniz. Enerji durumunuza ekranın üzerinde bulunan ko- şan adam siluetinden anlaya- bilirsiniz. Kırmızı olduğunda enerjiniz tamdır, yoruldukça beyazlaşır, tamamen beyaz olduğunda ise bayılırsınız. 11- Uyku tulumu: Uyumanıza yarar, fakat mecbur olmadık- ça kullanmayın, çünkü zama- nınız bittiğinde bilgisayar za- ten sizi uyarıyor. Bu seçenekle boşu boşuna 2 saat kaybedi- yorsunuz. 12- İlk yardım kutusu: Ancak ikinci bir kişi olduğunda, ya- rarlı olanı tedavi etmeye yarı- yor. Tek kişiyken bu İcon çık- Maz. 13- İngiliz anahtarı tutan el: Hasar gören aracınızı tamir edebilirsiniz. 14- Benzin pompası: Aracını- zın azalan benzinini DU seçe- nekle doldurabilirsiniz. 15- Roket ve füzeler: Aracını- zın eksilen silahlarını tamamla- yabilirsiniz. 16- Üst üste duran kutular: Bu seçenekle dinamit alabilirsi- Niz 17- Telsiz: Bu iconu ancak profesör kullanabilir. Sadece radyo evlerine girdiğiniz za- man çıkar, Diğer insanlarla ir- tibatı kolaylaştırır. Oyun esnasında karşımıza çıkacak olan ana İconlar bunlar. Şimdi bazı araçların nasıl kullanılacağını öğrene- im, A- KAYAK: Ateş tuşuna basa- rak kaymaya başlarız. Pusula- dan gittiğiniz yönü tayin ede- bilirsiniz. Pusulanın hemen al- tında bulunan ufak küre eğer ortadaysa sağa sola sapma- dan düz bir şekilde ileri doğ- ru gidiyorsunuz demektir. Bu küre sayesinde ne kadar sa- ğa ya da sola saptığınızı gö- rebilirsiniz. Joistick'i ileri iterek hızınızı arttırabilirsiniz. Geriye çekerek de yavaşlayabilirsi- niz. Sol üstte resmin yanındaki temsili resim de o anda kayıp kaymadığınızı gösterir. En sağ- daki ufak haritadan da, hari- — Iî__._.__.._._.__-,_._'..__.. .!': ta üzerindeki hareketlerinizi, pusulanın yanında bulunan ekranda da nasıl bir yüzeyde kaydığınızı görebilirsiniz. Fazla eğimli yerlerde düşebilirsiniz, böylelikle de sakatlanabilirsi- niz. Kayabilmek için en az iki bacağınızın sağlam olması gerekir. B- SNIİPING “dürbünlü tüfek”: Oldukça basit, hedefi tam da- irenin ortasına alın ve “space” tuşuna basın. Joistick'in ateş tuşu zoom yapar. C- KAR ARABALARI: Kontrolü oldukça kolaydır. Joistick'i ileri iterseniz hızlanır, geri çekerse- niz yavaşlar. Afeş tuşu hava- ya, space tuşuda yere roket atar. Burada önemli nokta aracı son hız kullanmaktır. Çok hızlı giden bir araç oldukça kolay devrilir. D- PLANÖR: Joistiek'in ateş tuşuyla harekete geçebilirsi- niz, hız 24 mil olunca Joistick'i kendinize doğru çekin ve ha- valanın. Havadayken hızlan- mak İçin yere doğru alçalın, ir- 59