1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 38

göre elinizi çabuk tutmaya bakın. Zaten oyuna biraz alış- tıktan sonra hızlı olmayı da ko- layca öğrenirsiniz. Programda robot sineğin animasyonları oldukça kaliteli yapılmış. Ayrı- ca bu animasyonların arasındı da oldukça ince espriler se- rpiştirilmiş. Örneğin sineğin yükseğe sıçradıktan sonra aşağıya İnerken kanatlarını HOA FOWT ÜÜ RARLİ n sonunda bilgisayar oyun- larında Asimov'da haketti- ği yerini aldı. Oyunumuzda Asimov'un uzaycılar diye ad- landırdığı ve yüzyıllarca yaşa- yabilen iİnsanlardan birini canlandırıyoruz. Eğer Asimov'- dan hoşlanıyorsanız uzaycıla- rın, robotların hiç yanlarından ayırmadıklarını ve bütün işle- rini onlara yaptırdıklarını bilir- siniz. Biz de yanımıza aldığımız Üüç güzel robotla yıldızlar ara- sı bir yolculuk yaparken çok uzun zaman önce uzaycıların terketliği küçük bir gezegene inmek zorunda kalıyoruz. Uzaycılar gezegenden ayrılır- ken taşıyabildikleri robotları yanlarında götürüp geri ka- lanlarını da gezgende birak- mışlar. Ama arada geçen za- 38 açarak düşüş hızını yavaşlat- ması gibi. Adını ilk kez bu programla duyduğum 'GREM- LİN GRAPHİCS' firmasının bun- dan sonraki çalışmalarını dört gözle beklemeye başlayabili- riz sanırım. Sizne dersiniz. Ama bir dakika bir şey söylemeden önce bu harika oyunu ne ya- pıp edin ve bir yerden bulup deneyin. Bu programı yazın OF BABEL Ümit Ertek manda bilinmeyen bir sebep- ten dolayı robotların prog- ramlarında bir değişiklik ol- muş ve artık gördükleri her şe- yi düşman olarak kabul etme- ye başlamışlardır. Bizin yapa- cağımız 13 grupdan oluşan 117 bölümde, ana bilgisaya- rımızın bizden yapılmasını İiste- diği görevleri rTobotlarımız programlıyarak yapmalarını sağlamak ve bu sayede ge- zegenden kurftulmak olacak- tır. Gelelim robotlarımıza: ilk ro- botumuzun İsmi ZAPPER. Bu ro- bot ateş ederek düşman ro- batlarını yok edebilen geliş- miş bir asker robot. İkinci robo- tumuz İse PUSSHER bu robot sayesinde düşman robotları itebilir ve bu şekilde onları yo- lumuzun üzerinden kaldırabi- liriz. Üçüncü robotumuzda GRABER, bu robotumuzun en önemli görevi klondike adın- daki enerji depolarını emmek ve 'çeşitli makineleri çalıştır- maktır, Bunların yanısıra düşman ro- botlar arasında da zapper ve pussher'lar var. Bunlar kafala- rinı aşağı yukarı hareket etti- ren ve yerlerinden hareket edemiyen robotlardır. Zap- per'i kendi zapper'ımızla vura- rak yok edebiliriz ama puss- her için aynı şey geçerli değil, onu yok edemeyiz. Fakat onunda arka arkaya duran iki başladığı şu sıcak aylarda hâ- lâ bilgisayarının başından ay- rılmayanlara ithaf ediyorum. Hareketli saatler sizinle olsun... Oyunun Değerlendirmesi: GRAFİK ; 9 SES D7 ZORLUK : 8 KURGU :7 GENEL :8 nesneyi ifemeyeceğini unut- mayın. Bu sayede önünden itiimeden geçebilirsiniz. Birde bu iki robotun kendli etrafında dönenleri var, bunları da size dönük değilken vurabilir veya onlara yakalanmadan önle- rinden geçebilirsiniz. Ekrandaki kontrol paneline gelince; sol alt taraftaki S, E, N, W harfleri dört kamerayı sim- geliyor. Onun üzerindeki Za- pper, Pusher, Graber seçe- nekleri ile robotların içine gire- biliriz. Yan taraftaki ok işaret- leri ise hem hareketlerimizi hem de kameraların açılarını ayarlamamızda kullanılmaık- tadır. En sağ üstte olan Write emri ile robotlara program yazabiliriz. Altındaki emirlerle yazılan program iptal edilebi- lir veya silinebilir. Stop/lin ve run/out ile de program durdu- rulup yeniden çalıştırılır veya kameradan bakarken zoom yapılabilir. Onların altındaki run all'da yazılan programları çalıştır- manıza yarar. Fire'1 zaten bili- yorsunuz itmeye, yok etmeye, çalıştırmaya ve emmeye yari- yor. Yukarıda görüş alanımızın içinde görülen üçgen işareti- nin yanındaki sayılar ise eme- ceğimiz ve yok edeceğiniz nesnelerin sayısını gösteriyor. Oyun, ancak robotları hareket ettirdiğinizde, ateş ettirdiğiniz- de ya darun all dediğinzide başlayacaktır. Alt ortadaki pouse yazısı İse oyunu dondu- rur, o zaman yukarıda menü- ler belirir ve onları kullanabi- lirsiniz. Menülerdeki End Ga- me seçeneği ile bulunduğu-