1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 53
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

son metali de kullandınız ve artık bu bilinmeyen bir zaman dilimi içine hapsoldunuz. Hemen umutsuzluğa kapılmayın. Göründüğü kadar çare- siz değilsiniz. Her şeyden önce ge- miniz zamanda yolculuğu, sizin re- aktörüne yerleştireceğiniz metal nesneler sayesinde yapıyor. Ve emin olun her zaman diliminde kul- lanabileceğinizden fazla metal eşya var. Bu nedenle metal eşyaları doğ- ru yerlerde kullandığınız müddetçe herhangi bir sorun yok. Fakat yalnış bir şekilde kullanılan bir nesnede si- zin daha ileride kitlenip kalmanıza neden olabilir. Neyse bunlara daha ileride değineceğiz. Chrono OÖuest İl konusu dışında hiçbir şeyde itkiyle bir benzerliği yok. Grafikler tam anlamıyla mü- kemmel, müzik ve efektler ise ku- sursuz ve oyundaki bilmeceler insa- nı hayli zorluyor. Kısaca, şu anda pi- yasayı ele geçirmiş olan Sierra oyunlarıyla baş edebilecek tek oyun diyebilirim. Oyunda yüzlerce deği- şik kombinasyon var. Şöyledik; her- hangi bir metal eşya sizi zaman içe- risinde seyahat ettirirken, aynı eşya başka bir yerde bir bilmecenin çö- zümü olabilir. Fakat bir eşyayı za- man yolculuğu için kullanırsanız, o eşya atomlarına ayrılacağı için bir daha kullanamıyorsunuz. oyuna bir- de kişilerle konuşma faktörü konul- muş. Kimi zaman önce sizin konuş- manız gerekirken, kimi zaman ilk önce karşı tarafın konuşması gere- kecek. Bazen sadece konuşmak bir işe yaramayacak ve karşınızdakine hediye vermek zorunda kalacaksı- nız. Son olarakta oyun sırasında sa- dece 'İnventory', yani taşıdığınız eş- yaların ekranda görünebilenlerini kullanabilirsiniz. Uzun lafın kısası oyunda oldukça fazla tuzak var ve ne yazıkki siz herhangi bir tuzağa düştüğünüz zaman, tek kurtuluş yo- lunuz oyuna yeniden başlamak. Şimdi gelelim oyuna. Oyunda 13 zaman dilimi var ve herbirinde alı- nacak ve alınmayacak eşyalar oldu- ğu gibi, herbirinin kendine özgü bil- meceleri var. İlk olarak |'den başlı- yorsunuz. burada bir ekran sağa gi- din ve çapayı alın. Etrafı biraz ince- leyince metal parçaları da bulacak- sınız. Sağa doğru devam ettiğiniz- de bir kasabaya geleceksiniz. Bura- da hiç kimseyle konuşmanız müm- kün değil. O yüzden boşuna kim- seyle konuşmaya veya evlere gir- meye çalışmayın. Burddan tahta bir kutu ve bir sürahi alacaksınız. Sa- kın elmayı veya tuzu almaya çalış- mayın,. Elmayı alınca ölüyorsunuz. Tuz ise yanınızda bir fazlalık olmak- tan öte gidemiyor. Artık geminize dönün. Gemide hem çapa, hem de para sizi zaman içinde bir yerlere götürür. Ben paraları kullanmanızı tavsiye edeceğim. Şimdi IV'ücüncü zaman dilimine geldik. Bir ekran sa- ğa giderek biraz incelemeyle halat- ların bağlandığı kulbu ve aslanın kuyruğunun ucunu alabileceğinizi keşfedebilirsiniz. Eğer merakınız varsa sağa doğru devam edin! Da- ha sonra kulbu kullanarak İll'e gidin. Şimdi iki kere sağa ilerleyin. Bir de- mirciyle karşılaşacaksınız. Kapıdan alacağınız anahtarı demirciye dü- zelttirin. Artık kapıyı anahtarla aça- balirsiniz. Karşınıza kendisine rüz- garların gardiyanı 'Guardian of the Winds' denmesi hoşuna giden bir adam çıkacak. Konuşmayı daha fazla uzatmadan eve dönmek zo- runda olduğunuzu '| woul like to re- turn home as soon as possible' di- yerek belirtin. Ardından vereceği ke- seyi alın. Eğer konuşmaya devam eder ve diğer seçenekleri kullanır- sanız, size bu kese yerine kolyesini verecek. Bu databi ki ilerde tıkanıp kalmanıza neden olacak. Rüzgar Gardiyanıyla karşılaştığınızda ilk ön- ce siz konuşun ve 'Hello, Guardian of the Winds' deyin. Keseyi aldıktan sonra dışarı çıkın, kapıdan anahtarı ve demircinin örsünü alın ve gemi- nize geri dönün. Örsü kullanarak X'e gidin. X'de yapılacak fazla bir şey yok. Çölün ortasındasınız ve ya- pabileceğiniz tek şey kuma saplı du- ran bir kılıcı ve kınını almak. Kını kul- lanarak Xİ'e gelin. Şimdide balta gir- memiş bir ormandasınız. Etrafı ince- f '.'»ır C TrDE KA e V3 AAA © p İ D Ka a AA 4 aai ]_- L «“EL L — —ewm*—&î—h a ımî - S

Bu sayıdan diğer sayfalar: