1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 13

ekrandaki objeyi oluşturan vektörle- rin hesaplanması için Titan üzerinde özel bir donanım mevcututr. Bu sis- temin özelliği ise grafik rutinlerin programlanmasında Assembler yeri- ne daha yüksek programlama dilleri olan Fortran ve C'nin kullanılması- na olanak sağlamasıdır. Cihazın kalbini dört adet prosesor oluşturmaktadır. Bu şekliyle Titan 64-Bit sayılarla saniyede 64 milyon aritmetiksel işlem yapabilmektedir. Bu hız teknik dilde 64 MIPS (Milli- on İnstructions per second) ve 64 Me- gaflops ile ifade edilmektedir. Bu yüksek sürati ile Titan saniyede 400.000 üç boyutlu vektörü ve 50 mil- yon noktayı ekranda gösterebilmek- tedir. Sadece bu değerler bir süper bilgisayarı bile kıskandıracak nitelik- tedir. KS Bütün bu özellikleri yanında ciha- zın yapımında öyle çok yüksek bir teknoloji kullanılmamıştır. Dışarıdan bakıldığında Titan'ın bir süper bilgi- sayar ile pek fazla yakınlığı yoktur. Cihaz 1,3 metre yüksekliğinde bir ka- binin içine monte edilmiş olup, kişi- sel bilgisayarlarda kullanılan normal klimalarla soğutulmaktadır (Süper bilgisayarda -200 derecelere varan çok özel soğutma sistemleri kullanı- hr). Titan veri giriş ve çıkış için ayrı bir modül kullanmaktadır. Buraya klav- ye ve ekran bağlanır. Ayrıca optik bir Mouse ve isteğe göre bir grafik tab- leti veya Enob-Boz adındaki bir alet sisteme dahil edilebilir. Knob-Box ek- randa gösterilen objeye üç boyut içe- risinde hareket ettirmeye yarayan bir cihazdır. Bu iş için cihazın üzerinde ÜT