1 Temmuz 1990 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

1 Temmuz 1990 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 52

Tarkan Barlas & Sinan Erel & İpek Gökbel Eminim bir çocuğunuz Psyagnosis firmasını ve AMIĞGA'nın çıktığı ilk günlerden beri yaptığı birbirinden güzel oyunları biliyorsunuzdur. Bu firma bir gün hepimizi şaşırttı ve ilk kez bir icon adventure oyunu olan Chrono Övest'i yaptı. Bu oyun etki- leyici grafikleri ve İlginç bilmecele- riyle oldukça güzel bir çalışmaydı. Fakat programın bütün güzelliğine rağmen can sıkıcı bir kaç özelliği de vardı. Örneğin bir eşyayı kullanarak bir işlem yapmak için, işlem yapa- cağınız nesnenin belirli bir pikseli- ne kliklemeniz gerekiyordu. Ayrıca oyun sırasında olayların akışı da ol- dukça yavaştı. Program, bu ve ben- zeri birkaç can sıkıcı özelliğine rağ- men yine de türünün sayılı örnekle- ri arasına girdi. Aradan bir yıldan fazla zaman geçti. Tam bu oyun ar- tık unutulmaya başlanmışken bu fir- ma bizi bir kez daha şaşırttı ve bu kez Chrono Ouest İl'yi çıkarttı. Ney- se lafı daha fazla uzatmadan oyu- numuza başlıyalım. Uzun süren maceralardan sonra, 1922'ye gidip babanızın katilini ya- kaladınız. Fakat ufak bir aksilik ol- du ve EXPLORA (sizin mükemmel zaman makineniz) türbünlerindeki bir arıza yüzünden sizi 20. yüzyıla götüreceği yerde, bilinmeyen bir za- mana ve yere götürdü. Kendinize geldiğinizde, eski tip bir gemiye iniş yaptığınızı farkediyorsunuz. Bu es- nada tayfalarda sizi farkediyor ve bir anda kendinizi savunmasız bir şe- kilde vahşi tayfalarla başbaşa bulu- yorsunuz. Cebinizden çıkardığınız son metal parayı Explora'nın reak- törüne atarak kendinizi bambaşka bir zamana ışınlıyorsunuz. Artık ra- hatsızın, tayfalardan kurtuldunuz, fakat ufak bir sorun var, elinizdeki