1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 24

HARDDİSK Na'ber! Commodore'un A590'ı ve diğer şirketlerin değişik mo- dellerde harddiskleri piyasa- ya çıkarmasından sonra Ami- ga'sıyla hard diski kullanan bilgisayar sahiplerinin sayısı oldukça arttı. Hard disklerinizin düzenli olması size büyük yararlar sağlayacaktır. Burada göstereceğimiz beş yol ve yar- dımcı programlar sayesinde yatırımı- nızdan mümkün olduğu kadar yarar sağlayabilirsiniz. Amiga için yapılan hard disklerin sayısı arttıkça ve fiyatı düştükçe, her geçen gün daha fazla kullanıcı bu çe- kici yola dönmektedir. Her ne kadar sayıları artsa da hard disklerin bera- berinde getirdikleri sorunlar oldukla- rı yerde dürmaktadırlar, hangi dos- yanın nerede bulunduğunu hatırla- mak oldukça zor olsa gerek. Eğer öğütlerimizi tutarsanız, bilgileri ko- rumak, programları çoğaltmak ve diske yerleştirmek için daha az zaman harcar ve bunları daha etkin olarak kullanabilirsiniz. F Organize Olun-1 Hard diskinizin directory'lerini dü- zenlemek sizi zaman harcamaktan kurtaracak ve kafanızın karışmasını engelleyecektir. Diskin ana direc- tory'sinin dosyalarla dolmasını engel- lemek için benzer programları bir çekmece (alt directory) altında topla- yın. Genel olarak çalışan directory ana directory olduğu için bir dosya ararken 300 isim arasında aradığıni- zı bulmanız oldukça zamanınızı ala- caktır. Eğer diskiniz düzenliyse, yedek kopyasını çıkarırken çok fazla uğraş- mazsınız. Yedek kopyaya sahip ol- mak çok önemlidir, çünkü üzerinde devamlı çalışan bir diskte küçük bir ihtimal de olsa hatalar ortaya çıka- bilir. Ayrıca dosyaların son hallerini saklamak da başka ortamlarda çalı- şırken işinize yarayacaktır. Eğer dis- kinizdeki dosyaları çekmecelerde de- ğil de tek bir directory'de saklıyorsa- nız, kopyasını çıkarırken oldukça zorlanırsınız. Belli bir konuyla ilgili dosyaları bir çekmecede tutmak akıl- lıca olür. Bu, her kopya sırasında uzun süre beklemenizi de engelleye- cektir. O gün değişiklik yapmadığı- nız dosyaların kopyasını almak boşu- na zaman kaybetmekten başka bir şey değildir. Tabii bazı kullanıcılar tüm dosyaların her gün kopyasını al- ma yoluna gidebilirler ama siz yine de kopyadan çok çalışmaya zaman ayır- mayı tercih edin. Örneğin 20MB'lık bir hard diskte, Kelime adlı bir çekmecede iki tane ke- lime işlemci programı, Wordperfect ve Prowrite; Grafik adlı çekmecede DeluxePaint 3, DigiPaint 3 ve Fan- tavision; Utilitites adlı çekmecede DiskMaster, X Copy 3.1 ve diğer kopya programları PPage adlı çek- mecede de masaüstü yayıncılık prog- ramı Professional Page bulunabilir. Programların adları ve ne gibi grup- larda toplanacakları kullanıcıya kal-