1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 31

bekleyin. Yeterince ısındığın- da top kendiliğinden Leg'e geri dönecektir. Ancak topu isı saçan yaratıklardan, sudan ve asit yağmurlarından koru- manız gerekiyor. Probe yani topunuz çok enerji kaybeder- se lege enerjisiz döner ve hat- ta leg'in bir kısım enerjisini de kullanır. Bu da sizin uzun ça- balarla elde ettiğiniz enerjinin bir anda uçup gitmesi de- mektir. Ancak başarı ile topa enerji yükleyebilirseniz bu enerjiyi kendinize transfer edin. Bu arada karşınıza çıkan yaratıkları tekmeleyerek hem puan almış olursunuz hem de kendinizi korumuş sayılırsınız. Bir sonraki level'e geçebilmek İçin mümkün olduğu kadar çok Real Flames toplamallısı- nız. Böylece 9999 olan mini- mum geçiş pudanını elde ede- bilirsiniz. Ayrıca gündüzden geceye geçmek için de 3 bit- kinin çiçeklerini açmalısınız. Bunu da topuhnuzu salarak gerçekleştiriyorsunuz. Bu saye- de bitkiler çiçek açmaya baş- liyorlar. Siz tüm bu yararlı işlemleri gerçekleştirmeye çalışırken karşınıza hiç engel çıkmıyor değil tabiki. İşte engellerin çe- şitleri ve nasıl korunacağınız hakkında bilgi. 1- Bela Yaratıklar: Snalis, Tor- tolses, Caterpillar. 2- Süper Bela Yaratıklar: Ants, Hoverflies, Spiders. 3- Frogs: Genelde bu yara- tık sizden kaçar. Ancak enerji ve puan kazanmak için avla- nabilir. Özellikle akşamları kı- zıl ötesi ışıkla avlanır. 4- Rain: Yağmurlardan bitki- lerin yapraklarının altına sak- lanarak kurtulabilirsiniz. 5- Blue Rain: Probe'u yani to- “punuzu soğutmaz .ancak ışık enerjisini alır. ©- Yellow Acid Rain: Blue Ra- in'e göre daha az soğuktur ancak zararı daha büyüktür. 7-Single Rain Drops:; Çok so- ğuk ve zararlıdır. Probe sıcak- ken kesinlikle değmemelidir. 8- Chalk: Proble'u asit yağ- murlarından korur. 9- Smart Bombs: Bu akıllı bambalardan kurtulmak için ya onu uzağa tekmeleyin, ya da yukarı iterek İleride kulla- nın. 10- Venus Ball Traps: Bunla- ri kendinizden uzak tutun ve sakın uyarmadı demeyin. Ben- den söylemesi. Ayrıca gece kullandığınız bazı araçlar da şunlardır. 1-İnfra-red: Kızılötesi görme- dundcın çıkış ya da yukarı zıp- la Ateş Probe toplarını ateş- ler. Ateş - Joystick yukarı - Probe topunu salar. HEATSEEKER MODE: Ateş * Joystlck - öldürücü atışı yapar. GECE: Return -Kızılötesi ışınlarını açar, nizi sağlar. Ancak sizin enerji- nizin bir kısmını alır. Ayrıca gör- meyi de biraz engeller. Bunun yanısıra sizi de görünmez ya- par. 2- Flash Gun: Önünüzü gör- meden atladığınızda ya da düşerken kullanın. İşte oyunumuz hakkında söylenecek cümleler bunlar. Bunların haricinde oyunda bir kez öldükten sonra bilgisayar size practice yani pratik yap- ma hakkı veriyor. Bunu sizin görevi başarıyla bitiremeyişi- niz yüzünden size ceza olarak görüyorum. Oyunda kullanı- lan tuşlar ve joystick hareket- leri ise şu şekildedir. oyunda her mod için ayrı bir joystick hareketi kullanılmıştır. LES MODE: Joystick aşağı —- kayma. Joystick yukarı— Kayma mo- Space - İşin silahını ateşler. GENEL: Fonksiyon tuşlarız Oyunun başka bir level'ine ışınlanırsı- nızZ. Space: Ekstra silahınızı kul- Ioınmok için So Shifr+ Run/Stop zoyundan çı- IŞ CTRLz—Oyunu dondurma. (Ateşe basarak tekrar oyuna dönebilirsiniz.) Hedatseeker bu tuşlar yardı- mıyla sanırım daha rahat oy- nanabilir. Zaten oyun hakkın- da başka anlatılacak bir şey yok. Thalamus firmasının yeşil- ci akımları desteklediği bir oyun C-64'de şimdilik disket versiyon olarak bulunuyor. He- pinize rahat nefes alabilece- ğiniz günler dilerim. 31