1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 6

AMIGA EĞİTİMDE Genç Amiga Kullanıcıları 4994 Yılında Bilgisayarlarını daha çok eğitim amacı ile kullanacaklar. Aylardır tanıtımı yapılan Amiga eğitim seti hakkında daha ayrın- tılı bilgi almak için Commodore Center'lerin kurucusu Mesut Ka- basakal ile Etiler şubesinde gö- rüştük. Kendisi girişimimizi mem- nuniyetle karşıladı ve sorularımı- zı cevapladı. “Konuşmaya başlamadan ön- ce, eğitim olayını size uygulamalı olarak göstermek isterim.” diyen Mesut Bey, İlkokul 4-5 Anadolu Li- selerine Hazırlik pbrogramının dis- ketini yükleyip mouse'u bize br- raktı. Program oldukça iyi hazır- lanmıştı ve yabancı ülkelerde hazırlanaın sistemlerle yarışacak kadar iyi olmasa bile eğitim sis- temimize çok iyi hitap etmektey- di. Mesut Bey, daha sonra soru- larımızı cevaplamaya başladı. Mesut Bey, Neden Eğitim? Öncelikle AMISA, yapısı ile mü- kemmel bir alet, kullanıcıya şim- diye kadar sağlanmamış ola- naklar sunuyor. Ancak bugüne kadar ülkemizde AMIGA için pro- — fesyonel programlar yazılmadı- ğından kullanıcılar -ki çoğunlu- ğunu öğrenciler oluşturuyor- ge- nel olarak dışardan getirilen 6 oyun programları ile ilgileniyor- lardı. Ama annelerin, babalarin ve velilerin istekleri öncelikle eği- tim amacına yönelikti. Bu görüş- le yola çıktık ve bu sektörde ne- ler yapabileceğimizi düşünmeye başladık. 1990 Mayıs aylarında doğan bu düşüncenin aydınlı- ğında organizasyon çalışmaları- na başladık. Önce Milli Eğitim'de görevli öğretmen kadrosunu oluşturduk. Daha sonra böyle bir yazılımı gerçekleştirmek için cid- di çalışmalar yapacak bir ekip gerekti ve bu amaçla da bir şir- ket kurduk. Sekiz aylık bir mara- ton sonucu vardığımız noktayı siz de gördünüz. Programın Çalışması Hakkında Bizi Aydınlatır mısınız? Birinci disketi yükleyince önce bilgisayarımızın belleği sorulmak-