1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 35

2. yüzyıl... New York... Suç Gm Oranı en yüksek olan şe- hir... Yerel polis artık görevini yapamaz halde... Bir polis memuru... Adı Murphy.. New York'un en belalı mahallesin- de, terfi ettiği devriye görevi- ne çıkmak üzere, Murphy ba- yan yardımcısıyla New York'- un en belalı en pis mahalle- sinde devriye gezmeye baş- lar. Ve çıktığı ilk görev sırasın- da serseriler tarafından öldü- rülür. Daha sonra devlet teşki- latı tarafından geliştirilmiş bir projeye alet edilir. Bu projenin amacı süper bir polis yarat- maktır. Ama bu polis, yarı in- san yarı robottan oluşan bir androldi andırmaktadır. Ama fiziki görüntüsü bakımından bir robota benzer. Gerekli işlemlerin tamam- lanmasından sonra artık bu yarı İnsan yarı robot yaratık göreve hazırdır. Ve işte bu ya- ratığın adı ROBOCOP, yani ro- bot polistir. Amacı ise New York'taki suç oranını azaltmak ve toplumda huzursuzluk ya- ratanları ortadan kaldırmaktır. Her türlü yetki kendisine veril- miştir. Kurallara uyulmaması halinde birkaç ikaz ve daha sonra gereken ceza verilir. İşte Avrupa ve Arnerika'da hasılat rekorları kıran bir filmin yani ROBOCOP'un öyküsü böyle. Filmin bu kadar tutuldu- ğunu gören yertkili kişiler ardın- dan oyunun da yapılmasını sağladılar. Tabii ki Robocop'- un oyunu, film oyunları İle Üün- lü olan OCEAN firması tarafın- dan yapıldı. Daha sonra İlk bölümü çok beğenilen ROBO- COP, ikinci bölümünün de çe- Team Bronx kilmesine sebep oldu. Ülke- mizde gösterime girmeyen ROBOCOP İl'nin, filminden ön- ce oyunu geldi. Oyunun ilk bölümünü oyna- yanlar hatırlayacaklar, oyun tam bir SHOOTEM RIGHI. Amnacınız sağa doğru ilerleyip karşınıza çıkan adamları Öl- dürmeklti. İkinci bölüm de bi- re benziyor ama grafikler di- ğerine göre daha iyi, efektler ve hareketler de gerçekten il- kine göre çok çok İyi. Oyunun İlk başında çıkan dijitize resim- ler oyuna ayrı bir renk katmış. Oyun yüklendiğinde ateş tu- şuna basarak ilk ekrana geçi- yoruz. Sağa doğru İlerleyebil- mek için sürekli ateş etimemiz gerekiyor. Binadan içeri girdi- ğinizde bir sürü adamın size ateş ettiğini göreceksiniz. Ama kullandığınız silahın da yetersiz olduğunu anlayacak- sınız. Hemen yanınızda duran kasayı, ateş ederek patlatın ve oradan çıkan objeyi alın. İşte yeni bir silahınız oldu. Bu si- lahla üç yöne birden afeş edebilirsiniz. Bu arada siz yine karşınıza çıkanları öldürmeyi 39