1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 28

nız, Bunu bir daha anlatmayı gerekli görmüyorum. Fakat en alttaki seçenekle, İkinci oyun- cunun Joystick'le mi, klavyey- le mi yoksa mouse'la mı oyna- yacağını ayarlıyorsunuz. Bunları ayarladıktan sonra ateşe basarak oyuna geçiyor- sunuz. Şimdi ise oyunun Müzi- ğini seçiyorsunuz. Eğer sıfırın- cı kanalı seçerseniz müziksiz yarışırsınız. Oyunda, sağ üst köşede devir, benzin, sürat görebilirsiniz. Her turu tamam- ladıktan sonra, yolun sağın- da, iİleride benzinci olduğunu belirten tablolar göreceksiniz. Bu tablolar bitince yol sağdan genişleyecek. Eğer siz DU ge- nişliğe gelir ve joystick'i geri çekip arabayı durdurursanız, benzin alabilirsiniz. Size tavsi- yem, depo dolar dolmaz gaz- lamanız. Çünkü bir yarış İçin- de benzin istasyonunda çok uzun süre kalırsanız, bu daha: gerilere düşmenize sebep olacaktır. Bundan başka, bil- hassa virajlarda, yolun sağ ve sol tarafında bazı tabelalar olacaktır. Bu tabelalara çar- parsanız, arabanızı hızlandır- mak için vites küçültmeniz ge- rekeceklir. Gelelim yarışlara. Yarışın başında, size yarış hakkında bilgi veren bir tablo görecek- siniz. Eğer kolay ve kısa bir şampiyonaya katıldıysanız, DU listenin en aşağısında ek ben- 28 OŞT TATITT! | TAĞİ zine ihtiyaç olup olmadığını görebilirsiniz. Eğer zor ve Uzun bir şampiyonada oynuyorsa- nız, buradan yeterli bilgiyi Öğ- renemezsiniz. Fakat ben size söyleyeyim, zor şampiyonanın her yarışında ekstra benzin al- mak gerekir. Yolda bazı engelleriniz ola- caktır. Bunlardan bazıları; sol şerit çalışması, su birikintileri, küçük taşlar ve büyük kayalar- dır. Bazı arabalar, sizin onları sollamanızı istemediklerinden sizin üzerinize doğru gelecek- lerdir. Bu arabaları rahatça geçebilmek için sizin yapma- nız gereken, sadece, draba hangi tarafa doğru yolunuzu kapatıyorsa onun tam ters ta- rafından geçmek olacaktır. Yarışa ilk başladığınızda yir- minci sırada olursunuz. Fakat hiç endişelenmeyin; birinci sı- raya yükselmek, sizin en fazla iki dakikanızı alacaktır. Virajlarda, viraja girerken hız kesip virajın yarısında gaz- larsanız, virajları, hiç hasar al- madan geçersiniz. Yarışta bi- rinci sıraya yükseldiğinizde, bu sıranızı. kaybelmemeye özen göstermelisiniz. Çünkü, eğer bir virajda tablolara çar- parsanız sizi takip eden en az iki araba sizi geçecektir. Arabanız beş vitestir ve ma- ximum hızı 168 mildir. Fakat, meyilli bir yolda giderken hızı- nızı 180 mile kadar çıkarabilir- siniz. Eğer önünüzdeki diğer arabaya çarparsaniız hıiziniz azalacaktır. Oyunun en zevkli kısmı da, oyunu iki kişilik oynamcık. Eğer oyunu iki kişilik alıştırmaı turla- rına ayarladıysanız, birinci oyuncu yukarıdaki, ikinci oyuncu da aşağıdaki ekranı kullanacaktır. Bundan başka bir de, iki oyuncu birden şam- piyonalara katılabiliyor. Bura- da arkadaşınızla elele verip bütün rakiplerinizi geçtikten sonra, birbirinizle mücadele etmelisiniz. Bu oyun için söyleyebilece- ğim bir tek kelime var, süper. Siz artık yola koyulsanız iyi olur. yolunuz ve yeni yıl 91 çok uzun!