1 Ocak 1991 Tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

1 Ocak 1991 tarihli Commodore Gazetesi Sayfa 33

KE adlı bir oda bulunmakta. Buraya geldiğinizde TAKE sa- yısı 4 artıyor. Ama bu sayıyı art- tırmaık için hep aynı SPİDEY TA- KE odasına giremezsiniz. Oyunda ilerledikçe değişik yerlerde bu odalardan çıka- cak. Ve bu odalarda sizin ka- çıncı kademede olduğunuzu gösterecek. Bu yüzden de oyuna başlarken SPİDEY TAKE 0 olarak gösteriliyor. Yani oyu- na 0. kademeden başlıyorsu- nuz. Bu odaların bir özelliği de yaralarınızı tedavi etmeye ya- riyor. Oyun ekranın sol tarafın- da büyük bir örümcek adam resmi var. Robotlara, ateşe, elektrikli bölgelere ve laser ışi- ği bulunan çubuklara değdi- ğiniz zaman elbiseniz, en ali- tan başlıyarak yukarı doğru azar azar kayboluyor. Elbise- nin altından Örümcek ada- mın iskeleti ortaya çıkıyor. Oyun başladığında kuman- da ettiğiniz örümcek adam çok küçük. Ama sakın bu sizi oyundan caydırmasın çünkü örümcek adamın yaptığı ha- reketler gerçekten de mü- kemmel. Her tarata dolaşabi- liyorsunuz. Tavanda ters yürü- yebiliyorsunuz. Ayrıca plazma- tomatik ağınızı da İstediğiniz yere atarak aynı bir örümcek gibi hareket edebiliyorsunuz. Çömelerek yerde sürünebili- yorsunuz. Evet, hareketler çok iyi. Ama oyun işlev bakımın- dan aynı RICK DANGEROUS İl- ye benziyor. Aynı onun gibi odaların içinde geziyorsunuz ve bir yerden başka bir yere geçebilmek için bazı düğme- lere basmanız gerekiyor. Ama oynanabilirlik RICK DANGERO- US Il kadar zor değil. Yani ne- rede hangi düğmelere bas- manız geretiğini kendiniz de çözebiliyorsunuz. Aslında bu oyunu dergide yazmak çok zor. Çünkü oyun- da yazılmakla anlatılamaya- cak bazı bölümler var. Bu bö- lümleri ancak oyun esnasında göstermek gerekir. Bu yüzden lütfen kusuruma bakmayın. Başta da anlattlığım gibi amacınız kızı kurtarmak. Bu yüzden de ilk başta sağa da- ha sonraları nereden çıkış DU - lursanız oraya gitmeniz gere- kecek, İlk ekranı geçmek için helikopterin üzerine çıkın. He- likopter yukarı doğru hareket edecek ve sizi yukarı taşıya- caktır. Sağa doğru biraz yürü- düğünüzde ilk düğmeye bas- mış olacaksınız. Bu yüzden de orada bulunan bloğu yok et- miş, binaya girmek için bir de- lik açmış olacaksınız. Binaya girin ve en alt kata geçin. Da- ha sonra yine sağa gidin. Dik- kat edin burada bir robot var, Bu robotu imha etmek İiçin ona ağ atın. Robot bir süre hareket edemez hale gelir. Ama sakın şunu unutmayın. Hareketsiz hale getirdiğiniz yaratıklara değmeyin. Aksi takdirde enerjinizden bir par- ça gidecektir. Robota değ- meden üst kata çıkın. Burada mavi renkli bir sütun görecek- siniz. Bu sütunu yok etmek İçin ekranın sağındaki duvarda bulunan ve üzerinde mavi nokta bulunan düğmeye bas- manız gerekecek, Eğer bunu da başarabilirseniz geriye an- lamanız gereken bir düğme stili daha kalıyor. -Sütunu yok ettikten sonra so- la gidin ve oradaki küçük ro- bota değmeden (bunu yap- mak için tavana yapışın ve çömelerek yürüyün) karşıya geçin ve oradaki düğmeye basın. Daha sonra yine robo- 37