8 Ağustos 1929 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

8 Ağustos 1929 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 3

Resimli UYANIŞ 7 HAVADIS VE İLAN KISIMLARI 1721—36 | Persembe, 8 Ağustos 1929 Reisicumhur Hz. nin şehrimizi teşrif buyurdukları hususi trenle Matbuat U. M. Ercüment Ekrem B. de İstanbula gelmiştir. Ercüment B. Prag sefaretine tayin edileceği ve Matbuat U. M, lüğünden ayrıl- makta oldugü rivayetlerinin doğru olmadığını söylemiştir. Ercüment B. bir hafta mezuniyetle şehrimize gelmiştir. Ankara 6. Dahiliye Vekili Ayın- taptadır. yarın Meraşa gidecetir. Ankara 6. (Telefon) Matbuat Mü- düriyeti tercüme şubesi müdiriye- tine sabık Anvers şehbenderi İsmail Hakki Beyin tayin edilmesi müh- temeldir. Bir müddettenberi şehrimizde bulunan Kahire Sefirimiz Muhittin Paşa 3-4 güne kadar mahalli me- muriyetine avdet edecektir. Londra Sefirimiz Ferit Bey bu günlerde şehrimize gelecektir, eri Şehrimizde bulunan Tapu umumi müdürü Atıf B. dün Tapu idaresine giderek bazı teftişatta bulunmuştur. Atıf B. şehrimizde mezunen bu- lunmaktadır. Evvelki gün cihan sür'at reko- runu kırmak üzere Sen Mariçten otomobil ile şehrimize gelmiş olan isviçreli seyyahlar dün Bursaya gitmişlerdir. Seyyahlar Bursadan Ankaraya, oradan da Diyarbekire gideceklerdir. Yunanlılara cevabımız bugün İstanbuldan Atinaya hareket eden epi tarafından götürülmekte- ir. Antrepo ve tahliye buhranını halletmek üzere teşekkül eden ko- misyon, bugün Ticareti Bahriye müdiriyetinde toplanarak mesaisine devam edecektir. Borsa komiseri Kemalettin Be- yin: cenazesi bugün şehrimize ge- tirilecektir. . Kambiyo Borsasında 1016 da Altın; 884 kuruştur. İzmirden fazla kambiyo gelmediği için İn- giliz lirasının tenezzül etmesi bek- lenilmektedir. Korneuburgda hüviyeti bilin- meyen bir şahis yol ortasısine ger- digi bakır bir teli yüksek tevettürlü bir elktrik şebekesine - bağlamıştır. Tele dokunan birçok kimseler elek- triklenmişlerdir. - Bunlardan üçü ölmüştür. Tahkikat yapılmaktadir. HALK Maarif Vekâleti tarafından her hafta nefis resimler ve yazılarla intişar eden bu güzel mecmuanın 261ncı numarası da intişar etti. Ya- pılan büyük emeklere rağmen fiatı 3 kuruştur. Karilerimize hararetle tavsiye ederiü. P'2 HARAKET Zengin ve kıymetli mündere- catla çıkan (Hareket) ı karilerimize açılan İngiliz lirası 1015 te kapan- mıştır. hararetle tavsiye ederiz! P3 o 4 S5 vi GEBE aosnuusz “a Doktor Semirimis hanım efendi Çocuk hastalıkları Doktor EKREM BEHÇET BEY Oto-rhino-laryngologüue 2 Apartman Lorando, 'Tepebaşi zmir sür'at postası abzon Birinci postası 'Trabzon İkinci postası Mersin sür'at postası alya postas Türkiye Seyrisefain idaresi İşletme G. Müdürlüğünden o | Karabiğa postası il İzm Her hafta bir vapur Cuma günler 14,30 da. ir Her hafta bir vapur pazartesi günleri 12 de ler hafta bir vapur perşembe günleri akşamı 18 de Her hafta bir vapur salı günleri 19 de Ant Her hafta bir vapur pazar önleri 10 da Ayvalık sür'at postas Her hafta bir vapur salı günleri 17 de Sirkeci rıhtımından. Bozçaada postası On ri günde bir vapur cumartesi günleri 17 de Her hafta pazar, rıhtımından haraket ederler. Her hafta cumartesi, pazarertesi, çarşamba perşembe 18 de Bandırma postası Her hafta cumartesi, salı: sür'at ve pazar- tesi , perşembe aralık olmak üzre 18 de İ Mudanya postası Her hafta cuma, pazar, salı, çarşamba gunleri 9 da. | İzmit postası perşembe günleri 9 da idare ve Galata P.2