28 Mart 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

28 Mart 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

ketine, karilerine hizmet etmekten ibarettir. Binaenaleyh aziz vatanı- na avdetini müteakip müşahede. tını sadikane arz edecektir. g #“ Ahmed İhsan Tokgözün &eya- hatten avdette yazdığı «Avrupada ne gördüm» ünvanlı seyahatname. si 588 sayıfalık büyük kıtada bir ciltdir, Ve yüzden ziyade resimlerle müzeyyen olarak 1892 de çıkmıştir ve bugün mevcudu kalmamış bir seyahatnamedir, Kırk dokzu sene evvel yazılan şa mektub anlaşılıyor ki, Ahmed İhsan o zaman yazılarile ve ufacık matbaasile dişinden tırnağından arttırıp topladığiyle Avrupada ken- di hesabına ve hiç bir taraftan yardım görmeden bu seyahati et- miş ve bu sayede gazete ve mat- baayı inkişaf ettirmiştir. MA Dervelilğnanem alli yil evesi” çıkacağını haber veren eski sirkülerin wwreti ALEM MATBAASI Ahmed İhsan ve Şürekâsi - Ebussuud Caddesi Ha, bi İSTANBUL Efendim hazretleri İstanbul 14 Mari 1307 27 Mart ( 1891 ) Edebiyat, fünun, sanayi, teracimi ahval, seyahat, roman ve sair mevadı nefisei mühimmeden bahsetmek ve bilhassa Avrupada imal ettirilen resimlerle müzeyyen bulunmak üzere (Servetifünun) namile haftalık musavver bir gazete neşrine, bugünden ibtidar edildiğini arz ve ilk nüshasının huzuru âlilerine takdim kılındığını beyan maksadile işbu arizanın takdimine ve abonelerimiz meyanına dahil olmak arzu buyurulduğu halde idarehanemize malümat ita buyurulmasını ricaya ictisar ettim. Muaveneti maarifperveranenizden emin olduğumu beyan ederim. Musavver Servetifünun gazetesi Muharrir ve Müdürü Ahmed İhsan — 11 —