March 28, 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

March 28, 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

Ekrem Beyefendi bu mektupls- rın intişarından sonra «Servetifü- nun» ile alâkasını çok samimi hale getirmişti ve bir karakış akşamı, yeni idarehanemizi ziyaretlerile şereflendirmişlerdi. 1312-1897 senesine tesadüf eden bu kış ziyaretinde Ekrem Bey yalnız değildi. Bakışı çok kuvvetli, iri vücutlu, gayet sevimli çehreli bir delikanlı ile beraber gelmişti, Çok sevdiğim üstadın ellerinden öptüğüm zaman delikanlıyı göste- rerek: — Size Tevfik Fikret Beyi ge- tirdim. Kendisi benim çok sevdi- gim müstait bir gençtir; «Mekteb» filan gibi bazı mecmualarda eser- leri de çıktı. Fakat ben istiyo- ram ki, Tevfik Fikret Bey Serveti- fünun'un olsun! Kararı derhul vermiştik. Büyük üstadın işareti veçhile Tevfik Fik- ret Bey Servetifünuu'un tahrir ve tashih işlerini kabul eylemişti ve ben ona münderecat hususunda bütün salâhiyetleri vermiştim. Bu mülâkatta «Edebiyatı Cedi- de» mahfili kurulmuş oluyordu. Artık haftada üç dört defa üstat Ekrem akşamları bize uğruyordu. Tevfik Fikret Bey muntazam de- vanı ediyordu ve her gelişinde de onun arkadaşları artıyordu. Serve- tifünun'a daha evvelden alâka gösteren Cenab Şehabettin, Ke malzade Ali Ekrem, şair Safa, Halid Ziya, Siret, Süleyman Paşaza- de Bami, Reşit Bey, Mehmed Reuf, Doktor Suat, Süleyman Nazif, Hüseyin Cahit, Cavit, Şuayp, Ah- med Hikmet, Hüseyin Kâzım Edebiyatı Cedide ailesini kuruyor- lardı ve hepsinin yanında, bu ulvi irfan gemisinin kaptanlığını üstat Ekrem yapıyor, Tevfik Fikret Bey geminin nazik, narin ve idaresi güç makinalarını fevkalâde meha- haretle işletiyordu. Çünkü Tevfik Fikretin hünerli ve temiz ellerinin sürüldüğü herşey mutlaka parlar ve yükselirdi. Edebiyatı Cedide ailesi içinde büyük mevki kazanıpta bugün dünyaya veda etmiş olanlardan Sami Paşazade Sezal'yi, Cenab Şebabettin'i, Mehmed Reuf'u Ah- med Şuayb'ı, Ahmed Hikmet'i, Saffeti Ziya'yı Süleyman Nazif'i derin sevgi ve saygıyla yadederiz. * Servetifünun arkadaşlarımızın eski ve yenilerinden gelen yeni mektubları da sırayla o neğre- diyoruz ve gazetemize gösterilen bu teveceiihten dolayı ölçülmez ve tarif edilmez bir iftihar ve saadet duyuyoruz. m e 0 İN — 6 —