28 Mart 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

28 Mart 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

Sağ Olan Servetifünuncular Anlatıyor Triilköy ! Mart 1940 AHMED İHSAN TOKGÖZ'E Pek sevgili muhib ve refik, «Servetifünun» un ellinci yılını tebcil etmek üzre bulunduğuna vakıf olunca vicdanımın ta derin- lerinden gelen bir sese tebaiyet ederek seni tebrik etmek ihtiyacına ram oluyorum. Evet, herşeyden, herkesden evvel seni tebrik etmeli- dir.. Elli senel,, Bu uzun zaman içinde ne âzim cidallere katlandın, ne büyük müşküllere gâlebe ettin ve her türlü fırtınalara, sağnaklara rağnurri gemini yürüttün, hâlâ yü- rütüyoftai. Bu uzun Şıllar içinde ölümlün orağı etrafımızda o gemi yolcularından kimleri almadı! Göz- lerimi kapayınea onları hep birer birer görüyorum. Muhakkak, onla- rın da ruhu «Servetifünüun> un bu gününü tes'id ediyordur. Sen yaşı- yorsun, Servetifünun da yaşıyor, her ikinizde çok yaşamağa müşta- hak mevcudiyetlerainiz. Benin ve halk ettiğin meomuanın ne mesnd bir tecellisi var! Bu yarım asırlık hayat için de daima memleketin lisanı, san'atı, edebiyatı önüne düş- tünüz; onu çeke çeke iekiimiil dev- relerinden atlatarak hep ileriye önü. ru götürdünüz. Edebiyatı #wüjdel.. O ne çetin bircidaldi! O, mukadder olan yolunu takib ettikden sonra onun zeyli olan Fecriâti!.. Bütün bu inkilâbların önünde meşale çe- ken siz oldunuz. Sen ve o... Bu- gün gene öyle... Yeni neslin önün de de, sanatlarına bir istikamet vechesi arayan gençlerin ilerisin- da de gene yolu tenvir eden çerağ sizin elinizde. Sanat dalma dene- me İle, arama ile, bütün eskilik- lerin içinden bir yenilik çıkarma ğa çalışma ile ilerler. İşte bügü- nün gençliğini uğraştıran mefkürel Onların önüne gene siz ikiniz geç miş oluyorsunnz. Sen ve 6... İkiniz de, çok ve pek çok ya- şayınız, siz bu yurdun ganatına çok yardım ettiniz, buudan sonra gene edeceksiniz, bu İmügahedede gene devam edeceksiniz, bunu bik tün yüreğimle ö#menni ediyorum. Halit Ziya UŞAKLIGİL