28 Mart 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 34

28 Mart 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 34

Evet, Servetifünun, bkir hazi- nesi edebiyat, şiir velhasl genç- liğin ruhunda kültür ve irfan ya ratan yegâne mecmua İdi. Bundan sonra birçok mecmua çıktı amma bunların hiç birinde onun taşıdığı, azim ve sebat eseri görülmedi. Hepsi birer birer üful etti. Türklerin ve Türk gençlerinin matbuat, sanat ve fikir inkilâpla- rından köşeler açmış bulunan meğ- 'mua olduğu için onu bu güne ka dar yaşatmak ve bilhassa istibdad devrinin cehil deryasında yelken- lerini şişirerek payanaız Istikbal ufuklarına doğru yol alan bir ge- miden farkı yoktu. Bu gemi ne- kadar azimkârane yoluna devama karar vermiş idiyse, buna hü- cum eden dalgalarda okadar yük- sek ve kuvvetli idi. İştel.. bu gemiyi tam, yarım asır binlerce mücadeleden yılma yarak yoluna devam ettirdim. Ne mutlu sana! Böyle yarım asırlık bir zaman mütemadiyen neşriya- tına dovama mrüvafiak olan mec- mua ve hattâ yevmi gazeteler bi- le Avtupada on be, on altıyı ge- çemiyor, Daha dün gibi geçen bu yarım asirlig zamanın yarattığı Inkilâp- ların klişelerini sahifelerinde taşı- yan ervetifünun kolieksiyonlarına bir göz gezdirecek oluraak, görti. rüz ki, büyük dehalarımızın hurg- daki yazılarile o zamanın gençli- gine bugünkü muvaffakiyetlerini hazırlamıştır. Üstad, bir kitap ve bir roman, rastgele bir eser, 87 va- manda yazılabilir, amma elli sene bir mecmuayı yaşatmak herkese nasip ve müyesser değildir, Mücadeledeki azmine' sebat ve metanetine bir âbide olsn Şerve- tifününla beraber çok yaşamasını diler ve onu da asırların sarmasını temenni ederim, Mehmet Şükrü Saracoğlu B Muhterem üstad Servetifünun o mecmuasının elli senelik hayatı Türk o matbualtının if- tiharıdır. Çünkü Servetilürun ialet- tayin elli sene yaşayan bir matbaa değil, Türk edebiyat hayatında her zaman ileri ve inkilâbc: hamlelerin hareket noktası veya daha doğrusu Erkânıharbiye karargâhı olmuştur. Eli seneden beri edebiyat ha- yafının en genç ve en ileri Harsket- lerinin bayrakdarı olan bu mecmua yarım asırlık ömrüne rağmen bu- gün hâlâ Türk matbuatında en genş ve taza bir varlıktır. Eli sena bunu muvaffakiyetle yaşatmış olan size tebrik ve saygılarımı sunarım Suad DERVİŞ gg —