28 Mart 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 23

28 Mart 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 23

hukuku eslâfa da hürmetkâr - eski arkadaşlarımı bu sebeblede bir kere daha derin bir hürmet v6 muhabbeile yadediyorum, Kıymetli eserinin, memleket irfanına hizmette, asırdide olmak şerefini de kazanmaşını; ondan evvel tahsisen sana bir çok seneler daha sermayeli iftihar olmasını kal- bimin bütün samimiyetile temenni ederim, 18 Mert 1940 H. Nazım 23. Mari 1940 Çok muhferem ve aziz arka” daşım Ahmed İhsan Tokgöz Servetifünun'un 27 Mart 1940 da elli yaşına basacağını hatırls- tan lütüfkâr mektubunu aldım, İkinci Meşratiyetin ilk yıllarından Balkan harbine kadar mesai ha- yatına çok yakından iğtirak etti» Kim, hatta birkaç sene edebi kıs- mını doğrudan doğruya idare ey- iediğim sevğili Servetifünun'un el- linci yılına basması, bana, hayatı- mıv en güzel senelerini tatlı bir hüzun ile hatırlattı. Türkiyede misli görülmiyen bu hâdise, hafta- lık bir mecmuanın yarım asır ya- şaması, doğrudan doğruya genin âzimkâr iradenin bir eseridir, Fikir, sanat hayatımızda büyük ve unutulmaz bir mevki işgal e- den Servetifünun'un daha uzun, çok uzun yıllar memlekete faydalı olmasını diler, sanada en samimi tebriklerimi sunarım sevgili mes- lekdaşım. Fuad KÖPRÜLÜ —27 — 19 Mart 1940 Sevgili Ağabeyim Ahmed İhsan Tokgöz'e <Servetifünün» için, elli yaşına basacağı aklıma gelmediği halde ona gönülden bağlılığımı göste- ren bir içe doğma tesirile olacak, geçen gün bir makale neğretmiş tim. Son kısmını kesip yolluyorum. Göreceksin ki yaş basma, yıldönü- mü, sayılı merasim terihleri dişında, hiç bir tahrik sebebi ol- madan mecmuanı her zaman hâ- tırda tutanlardan ve geni dalma sayanlardanım. Eriştiğin ve bizi de oriştirdi- ğin şerefli bayram münasebetile her şey gibi pek iyi bildiğin de- ğişmez minneddarlığımı, ellerin- den öperek O tekrarlamaktayım, büyüğüm. Refik Halid Sevgili Refik Halidin raslbutundaki içten doğma parça : İrtanımın beşiği, muhayyele min g&lıncağı ve şöhretimin basa- mağı olan Servetifünun'un gözüm- de cihan değer bir kıymeti, pek aziz bir hâtırası vardır. Bu, yal- nız benim değli, iki neslin düşün- cesi ve duygusudur. Memlekette son devir edebiyatının bir müces- sem timsali yapılmak lâzımgelirse her halde onun «kaide» sini Ser- vetifünun cildleri twikil etmeli ve «kitabe» sinde Aliied İhsin'in is mi zikrolunmalıdır. Refik Halid