28 Mart 1940 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 29

28 Mart 1940 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 29

med İhsan'ı Milli Hükümetin te- şekkülü akibinde Avrupada Anka- rş'nın propağanda ve istihbarat işlerinin başında buluruz. Merkez ittihaz ettiği Münih'de bu vazifeyi canfeda bir gayretle imşarit. Sabık nazır Dr. Nâzım, Bahaeddin Şakir, zaman zaman Talât ve Mahmud Kâmil de Münih'e mülğ- zemet ederler. Bu münasebetle Ahmed İhsan Münih'te, İsviçrede Fransızca muhtelif broşürler neş- reder, Milli Hükümetin kemealini tevsik eder, Servetiliznr, elli yıl, nizam ve intizanimi, mezabet ve asaletini pöyupey elli ylda çıkan bu mec- mua! Resim ve hâk itibarile yeni- likler getirmiş olan bir mecmua! Memleketin en yüksek vecdi bir edebiyat mektebine biricik zemin olan mecmua! GCiddiyeti, şerefi, intizamı ile örnek olmuş tam bir mecmua ! Daha evvelki inkılâbda, meşru- tiyet, ilânının ferdasında #rrveiilij- nun ayrıca giindelik olarak da in- tişar etmiştir. O aralık Servetifü- nun'un yeri Babıâli ile karşı kar- şıyadır. O mahşer günlerinde halk Babığli kodamanlarına edilecek muameleye dair kumandayı Ser- vetifünundan alırdı. Ortalıkta, hele matbuatta kıyametler kopar, gün. delik Servetifünun dahi günün bu- laşık siyasetinden eteklerine hiç bir zifon sıçratmadan başı âimdik yürür. İşte Ahmed İhsan veya ge- ne o manâya Servetifünun deyince önünden akan film budur. Tokgöz! Ne kadar doğru bir isimdir! Hiç bir vesile ile kimse- lerin minneti altında kalmamıştır. — 2g — Durub dinlenmeden çalışan, mü- temadiyen teşebbüsler yaratan, daima bir fikir takib ile mücehhez, nabızgirlikten ve müdaheneden na mütenahi uzak kendini yalnız ve yalnız dürüst hizmete vakfetmiş bir vücud! Şan ve şeref onun çok sarih bir hakkıdır; eli hürmetlerle öpülecek bir şahsiyettir. Nihayet Cümhuriyet hükümeti kendisini mebus yaptırmış ve onun hakkın- daki umumun hürmet hislerine tercüman olmuştur. O tam bir örnektir, başlı başına bir kitabhanedir. Sonsuz tecriihe» letila gençlik işin bir irşad hazine- sidir. Hâlâ ve hâli okumıya, yaz- muya, hizmete mi; lir devdir. Nipantaş 13-3-1940 Haydar Rifat Yorulmaz m Muhterm Üstad Servetifünunun ellinci yıl dö- nümü... Elli yıl bir fikir bayrağı nı yere düşünmeden oltfundi taşımış bir adam olârak sayın Bay Ahmed İhsanı tebrik ederken Servetifünunun sayıfaları içinde geçirdiğim gençlik günlerine âit teşekkürlerimi de bildirmek isterim. Benim gibi gençliği Bervetifünu- nun gençliğine karışmış olanlar için bu ellinci yıl dönümünün ayn bir kıymeti, ayrı bir manâsı vardı. Ben Servetifünunu henüz on yedi, on sekiz yaşında idadi mek- tebinin sıraları üstünde iken tanı- dım. O zaman bir taraftan Namık Kemalin vö Almülknk. Hâmidin eserlerini gizli gizli sahatlardan