18 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

18 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

GLCODOCDELİLL . AGGD3 Yarınki Libertas - Fener Maçı SON POSTA Galatasaray Eğer Bu Defa Da Viya- | Fener Maçı nalıları Yenemezsek... Bu İşe Ne Derece Yansak Yerden Göğe Kadar Haklı Olacağız Viyanalıları geçen dela yenemiyen, fakat muvaflakiyetli oynuyan Güneşliler Maç Taksimde Yapılacak: Viyananın — Libert takımı yarınki cuma günü Taksim stad- yomunda Fenerbahçe ile karşı- laşıyor. Libertas takımı karşılaşmadan evvel Galatasaray ve Güneş ta- kımlerile yaptığı maçları sırasile (0 -0) ve (2 - 2) berabere bitirdi. Hatta cuma sabahı saat 10,30da şehrimize gelen ve öğleden sonra llk maçını yorgun argın Galata- saraylıa yapan Libertas takımı oyunun ilk yirmi beş dakikası müstesna iyl ve gözel bir oyun göstermemiş ye seyircileri mem- nun edememişti. Ha'buki pazar günü Güneş - Libertas karşılaşması fikirleri ta- mamen tashih eder şekilde oldu. Cuma — günü Libertas takımını Örenler pazar günü Oy n ta- ımım o takım olduğuna inanma- dılar. Misafirler iki günlük istira- hattan sonra dinlenmiş bir şekil- de sahaya çıktılar ve oynadıkları oyunla kıymetlerini gösterdiler. Kıymet ve kuyvetirni son maçta gördüğümüz Libertas takımının Fenerbahçe İle yapacağı maç cidden alâkayı celbedicidir. Çün- kü bu takım yaptığı maçlarda iki takımımızı yenememiştir. Fa- kat yenilmemişlir de.. Yarın Fe- nerbahçe — ile yapacaği maçta bugüne kadar muhafaza ettiği beraberlik leh veya aleyhe ola- rak pekâlâ değişebilir. Iki tarafta maçı muhakkak kazanmak için bütün kuvvetlerile oynayacaklardır. Fenerbahçe takımı yarın ya- gıcağı bu mühim maça kuvvetli ir takımla çıkmaktadır. Fener- bahçe hücum hattının Beşiktaştan istifa ederek Fenere giren Şeref ve Eşrefle takviyesi muhakkaktır ki bu Fenerbahçe Jlebine bir avantajdır. Sol tarafı bu şekilde olan Fenerbahçe takımı yanılmıyorsak yarın şu kadro ile sahaya çıka- caktır. Hüsameddin Fadıl — Yaşar Esat Ali Riza Cevat Eşref — Şerf Fikret Muzaffer Şaban - Niyazl Bu hücum hatb Libertas mü- dafaası için büyün bir tehlikedir. Buna mukabil Libertasın antre- nörü de takımında bazı değişik- Tikler — yapmaktadır. İki Jmaçta merkez muhacim oynaya Herman mekez muavin mevkine geçecek ve merkez muavin Fruhvit l sol müdafi oynayactaktır. Yarın mer- kez muavin oynayacak olan Her- man bu mevkijde bir çok mu- vaffakiyetli maçlar yapmış bir oyuncudur. Libertas'ın antrenörü iki maç- ta tam îşlımı"yen merkez mu- avin yerini bu suretle takviye etmek niyet'ndedir. Bu oyuncudan lıoı kalan hücüm hattı merke- zine de şehrimizde henüx oyna- mayan — Weleba isminde 18 ya- şında genç bir. oyuncu oynaya- caktır. ** “Milli Takıma Dair Futbol Heyeti Güzel Bir Karar Verdi Istanbul Futbol Heyeti yep- yeni bir kararla futbol işlerimiz ve onun ilerlemesi işin çok ye- rinde ve esaslı biy teşebblise girişmiştir. Mili takımı hazırlamak üzere I giltereden getirilen futbol an- trenörünün nezareti altında çalış- mıya davet edilen şöhretli oyun- cular nedense bu idmanlara rağ- bet etmemektedirler. Takımdaki yerlerini evvelden kestiren bu oyuncular için haftanın muayyen günlerinde İdmana gitmek galiba külfetli olacak kl ilk günlerde işi bir parça sıkı tutanlar bugün yavaş yavaş sahadan uzaklaşı- yorlar. Istanbul mıntakası futbol he- yetinin de hissettiği bu acı ih- male bugünlerde bir nihayet ve- rilmek üzeredir. Futbol heyeti haftada bir gün istirahatle diğer bütün günler de çalışmıya hazır olan hocaya Ööyle bir kadro — vermiştir ki arkası kolay kolay alınamıyacaktır. Futbol heyeti artık uzun müld- det yaptığı yorucu maçlarla yıp- ranmış olanlara mukabil genç ve tamamile heveslilerden müteşek- kil üçüncü ve ikinci küme oyun- cularını hocanın önüne bırakıyor. Henliz oyun kaidelerini tama- men kavramamış ve futbol kabi- liyetlerini tamamile inkişaf ettir- memiş olan bu genç alayı İngiliz antrenörün dikkatli mesalsi altın- da lâyikile hazırlandığı gündür ki futbolümüz ve onun kikt kıymeti meydana çıkacaktır. Şilt Maçları 17 Mayıs cuma günü Fener- bahçe» Galatasaray — galibi Be- şıktaşla karşılaşacak, Vefa Süley- maniye galibi yukarıkl üç kulübün Hakem Encüme- nine Verildi Bundan bir ay kadar evvel Fenerbahçe - Galatasaray takım- ları İstanbul şampiyonluğu için j HÜçüncü dafa karşılaşmışlardı. Bu maç muayyen <zamanda bitmedi- ğinden yarım saat uzatılmış ve bu müddet içinde Fenerbahçe Niyazinin ayağile yaptığı bir tek gölle Istanbul birinciliğini kazan- mışdı. Maçtan sonra Galatasaraylılar oyunun son kısmının bir tek yan hakemile oynandığını ileri süre- rek itiraz etmişti. Galatasaraylılar mağlübiyetle- rile neticelenen bu maçları esna- sında da hakeme it'razda bul lunmuş- | tu. Hakem bu vaziyet karşısında sahada bulunan Futbol hey'eti relsi Ve konuşmuş ve ondan son- ra maçı tek yan hakemile idare- ye başlamış ve o suretle de bitir- mişti. Bu mesele henöz hal edilme- miş olacak ki tetkik edilmek üze- re hakem — encümenine havale edilmiştir. Hakem encümeni önü- müzdeki Cumartesi günü akşamı toplanarak resmi vesaik Üzerinde tetkik ve mütalaasını yepacaktır, Esaslarının nelere istinat etti- ni Jâyıkı veçhile bilmediğimiz u mesele hakkında bakem en- cümenince alınacak karardan son- | ra noktai nazar ve mütalaamızı | tabiat'le yazacağız. Balkan Oyunliarına Hazırlık Altıncı Balkan oyunlarının Is- tanbulda yapılması için Ankara- dan fFederasyona lâzım — gelen tebligat yapılmıştır. Balkan oyunları Kadıköyde Fenetbahçe stadyomunda yapıla- caktır. Ayrılan 15 bin liralık tah- sisatla yeni tribünler İnşa edile- cek, koşu pistl nizam? bir şekilde tadil edilecektir. Balkan oyunlarına İştirak ede- erimizin azami bir şe- iman yapabilmelerini temin kastile mi'li atletlerin sıhhi mua- yeneye tabi tululmaları bildiri-- miştir. Bunun icabı olarak spor- cular, umumi kampâa girmeden evvel federsayona bir sıhhat ra- poru vermekle mükelleftirler. At- letizm federasyonu da mevsim için ı'ığıdıkı programı hazırla- 26 “Nisan — Bayrak yarışları, 4/17 Mayın — Hazırlık kampı, 24 Mayıs — Kolç birincilikleri seç- mesi, 31 Mayıs — Kolç birinci- likleri, 7 Haziran — Kulüpler bi- rincilikleri, 14/16 Haziran — U- huslararası müsabaka, 21 Haziran Küçükler arasında birincilikler, 28, 20, 30 Haziran — Akdeniz müsabakaları - Atinada -, 5, 7 Temmuz — İstanbul birincilikleri, 12 Temmuz — Kulüpler arasında birincilikler, 12 Temmuzdan 1 Ağustosa kadar — Istirahat, 1, 29 Ağustos — Hafif idmanlar, 30 Ahustos 1 Eylül — Türkiye birincilikleri, 1 Eylül — Hazırlık idmanlarına başlamak, 4 Eylül — Balkan hazırlık kampı, 22, 27, 30 Eylül — Balkan oyunları, birincisile dömi final maçını oy- nuyacak, bunların galibide Istan- bul Sporla 31 Mayısda kupa fi- nali için karşılaşacaktır" GDEDULDUULADDUUUBEL UU U ee Memlekette Spor Hareketlerı —e Uşak - Alaşehir Karşı- laşmasının Neticesi Uşak Bu Maçı 4-0 Gibi Büyük Bir Farkla Kazandı Uğaklılara karşı muvaffak olamıyan Alaşehirliler Uşak (Hususi) — Alaşehir gençlerinin şehrimize gelişi Uşak futbol sahasında heyecanlı spor tezahürat arına sahne olmuştur. Alaşehirlilerin tekkilli üzerine hakem Bay Remzinin idaresi altında oyuna başlandı ve ilk akını Uşak gençler birliği yaptı. Tlk devre hemen hemen Uşak gençler birliğinin bakimiyeti ab- tında geçti ve 30 uncu dakikada seri bir akınla topu Alaşehir |ka- Olempiyakos Yunan Takımı Mayısta Şehrimize Geliyor Dört sene evvel şehrimizi zi- yaret eden Yunanlı Olimpikos takımı bu defa Beşiktaş kulübü- nün daveti üzerine İstanbula ge- mek vadinde bulunmuştur. Şehrimizde iki maç yapacak olan Olimpiyakos birinci maçını Galatasarayla - ikinci — maçınmı da Beşiktaş kulüplerile yapacaktır. Istanbulda iyi bir tesir bırak- mış olan Olimpiyakos takımının maçları 3 ve 5 Mayısta biri Tak- sim, diğeri Beşiktaş sahalarında oynanacaktır. Eskişehirde Spor Meselesi Eskişehir muhabirimizden ge- len bir mektuba nazaran Eski- şehirde futbol işleri oldukca ka- rışık blir şekildedir. Esk'şehir futbol heyeti tanz'm fikstürü tatbik edeceği bir sıra- da kulüplerin yekdiğerine karşı olan muame eleri yüzünden maç- ların bir kısmına takımlar iştirak etmemiştir. Bu meyanda Havya mektebi takımıda likten çekik miştir. Bu gerginliği bertaraf etmek gayesile futbol heyeti relsi istifa- sını vermiş bu suretle sukut eden heyetin çekilmesi üzerine yeniden intihabat yapmak mecburiyeti ha- sıl olmuştur. Futbol heyetini seçmek Üzere kalüpler 17-4-935 de toplanacak- lardır. Muhabirimiz verdiği malümata göre Eskişehirde futbol maçları lüzumsuz bir şekilde sert devam etmektedir. Yirmi iki oyuncunun bir buçuk saat süren oyunları onutmamak lâzımki nihayet bir spor karşılaşmasından başka - bir şey değildir!.. lesi ağına sardılar. Alaşehirliler bu gölden sonra mlüdafaaya çekildiler fakat buna rağmen Uşak'ın gol atma şampi- yonu Melih topu yine Alaşehir kalesine — yuvarlıyarak takımına ikinci golü kazandırdı. Çok seri va çok açık oynıyan Uşak gençleri 42 inci dakikada bir gol daha yaparak heyecanların artmasına vesile oldular. İlk parti bu suretle bitti. Ikinici haftaymda — Alaşehirli gençler daha güzel oynamıya baş- ladılar. Fakat aralarında anlaşma olmadığından didinmeleri - netice- siz kalıp gol çıkaramıyorlardı. Ikinci haftaym yine çok heye- canlı devam ederken Uşak genç- leri gol sayısını dörde çıkararak galibiyet havasını yaşıyordu... Uşaktan Melih, Namık ve Naz- minin akın ve güzel anlaşmaları Alaşehir kalecisinin çok güzel ve fedakârane atılış ve kurtarışları oyuna daha fazla heyecan veri- yordu.. Hakem düdüğile oyun sonunu ve Uşak gençler birliğinin 0 - 4 galibiyetini ilân ederken çok he- yecanlı bir spor günü yaşayan halkta sahadan uzaklaşıyordu. Uşak sporunun ileri hareketle- rini tekrarlamak ve — Alaşehir gençlerinin de terakki etmekte olduğunu yazmak büyük bir hakikattir. Galatasaray İkinci Küme Muhteliti Fenerbahçe — Libertas ma- çından evvel Galatasaray ile ikiar ci küme muhteliti arasında husu* s1 bir oyun yapılacaktır. Ikinci küme muüteliti hafta milli takım karşılaşmıştı. Fenerbahçe-- Süley- maniye Küçükleri 19 Nisan cuma günü Fener” bahçe küçükleri ile Süleymaniye küçükleri saat 13 de taksimi statyomunda karşılaşacaklardır. geçen gamzetlerile