10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 17

yin hazırlanmasına ihtiyaç vardır. Bu unsurlardan bir teki aksadı mı, tıpkı her işçinin bir vidayı sıkıştırması su- retiyle seri otomobil imal eden fabri- kalarda olduğu gibi bütün işlerin bir" den aksaması felâketiyle (o karşılaşıl- maktadır. Böyle bir durumla Ereğlide karşı- laşılmamıştır ve bu, böyle gapta bir iş için harikulade başarıdır. Erekliye öyle parçalar gelmiştir ki, ağırlıkları dolayısıyla bunların Amerikada sade- ce deniz kenarlarında yapılması mec buriyeti vardır. Zira bunlar, karadan taşındıkları takdirde yo'lan harap etmektedirler- Bunlar limanda mü- kemmelen indirilmiş, mükemmelen inşaat sahasına taşınmıştır. nındaki üst kademe ekibinin kendisi gibi iyi yetişmiş olmasındadır. Ama aşağılara doğru inildiğinde Oo seviye yavaş yavaş düşmekte ve en aşağı- da en düşük seviye ile karşılaşılmak- tadır. Buna rağmen bu 8900 kişinin hakikaten arılar gibi çalıştırılabilme- si bilhassa yabancılar için —Türki- yedeki sihirli formülün "yavaş, ya- vaş" olduğunu bilen yabancılar— a- deta mucizedir. 2. Demir — Çelik çalışmaya /wr yulduğunda yılda 100 bin ton demir cevheri ve 600 Un ton kömür kulla- nacaktır. Bunlar, Türkiye için dev rakkamlardır. Madalyonun politika çekişmeleri tarafına bakıp ta yüreği kararanlar için bakılacak manzara, bu yaz av- YURTTA OLUP BİTENLER dir. Zaten bu, Usul Kanununun bir icabıdır. Mahkemede son söz daima sanığındır. Savunmaların tevdii Kanununda derpiş edilmiştir. Ancak Hakimler (oHeyeti duruşmalardan sonra da uzun süre çalışmakta ve verilmiş bulunan savunmaları tetkik etmektedir. Heyet adeta insanüstü bir gayretle adaletin tanı olarak ve zamanında tecelli etmesi için gece gündüz uğraşmaktadır ve hakimlerin ne cumartesisi, ne pazarı vardır. Bu süratle devam edildiğine (o bakılırsa, Sıkı Yönetimin üç şehirde iki ay da- 20-21 Mayıs sanıkları ve İddia Makamı Mamakta Teknisyene ihtiyaç Yreğlide farkına varılan bir husus iyi ve tecrübeli, mahir isçi bakı- mından çekilen sıkıntıdır. e şikâyet edilen Türkiyede, 2. Demi Çelik işçi aramaktadır. Hem da iyi para vererek.. Ama bu işçi, kapı a- şındıran ve ne iş yaptığı sorulduğu zaman "Gayri her iş elimden gelir!" diye cevap vermeyen adamdır. Bir belirli işi kusursuz yapan adamdır ve memlekette böylesi çok azdır. İdare, kurulacak fabrikanın başı- na getirmek üzere bir müdür hazır- lamıştır. Narabükte yetişen -Adil Tü- zün uzun bir süre Amerikada Staj görmüş ve şimdi gelip işin başına geç miştir. Tesislerin kurulma faslı bitip işletme faslı başladığında (görevine devam edecektir. Tüzünün şansı, ya- Bir marifet ve hesabı larında Karadenizin Ereğli kıyısın- da yatmaktadır. isyan Sıradan ! B' hafta içinde, 20—21 Mayıs sa- nıklarının Mamakta devam eden duruşmalarına ait resmi haberlerde en ziyade "isim" lere rastlanıldı. Tebliğlerde, kimlerin savunmalarını yaptıkları bildirildi ve daima, duruş- manın ertesi sabah saat dokuza bı- rakıldığı kaydedildi. Bunun O sebebi bazı avukatların bir çok sanığı bir- den savunulmalıdır. Haberlerde açık- landığına göre sanıklar, avukatları- nın yazılı olarak sundukları savun- malarından sonra söz almışlar ove durumlarını bizzat da izah etmişler ha uzatılması teklifi Meclise geldi- ğinde 20—21 Mayıs gecesinin kati hesabının hangi tarihte kapatılaca- ğının aşağı yukarı anlaşılması (o ka- bil olabilecektir. Görülen İhtimal Ey- lül sonlarıdır. Sanıklardan başlıcaları (o şimdiye k'adar savunmalarını (o yapmışlardır. Savunmalara Talat Aydemirden baş- lanılmış, fakat mevcut numara sı- rası takip edilmemiştir. o Meselâ 2 numaralı sanık mevkiinde oturan Fethi Gürcan şefinden hayli sonra savunmasını yapmıştır. Haklarında Ölüm cezası istenilenlerden bir çoğu da savunmalarını tamamlamış du- rumdadırlar Mahkeme, bazı sanıkların durum" 'arını odeğiştirmiş bulunmaktadır. Savcı tarafından, cezası, daha az bir AKİS/17