10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 27

mm kızı Esra Bereket ile kocası, ta- tillerini geçirmek üzere, memlekete gelmişler. Fakat Esra Bereket pek ya tında bebek o beklediği için denize girmiyor. Hümeyra Yaltkaya, mavi mayosu ve omuzlarına kadar döktü- gü saçlarıyla çok daha genç görünü- yor. Yüksek mühendis Ferit Örsün al- saslı karısı Helen de Şehsuvar Mene- mencioğlunun bahçesinden denize Yücudu bikini (o giyebilecek için, (oBayan kaçırmamış. Zarif bi- kinilerle yüzüyor, güneşleniyor. o U- zun saçlarını da atkuyruğu yapmış. Kızılaycılığın yüzüncü (yıldönümü dolayısıyla yapılacak merasime iş- tirak etmek üzere memleketimizden de bir heyet, bu ayın ondördünde An- karadan kalkacak bir otobüsle Ce- nevreye hareket ediyor. Heyete Tür- kiyedeki oMavi Melekleri temsilen Bursadan 1, tamirden I ve Ankara- dan -nedense- 3 Mavi Melek Katıl- mış. İstanbuldan da, en geniş teşki- lât olduğu halde, sadece | kişi var- Aslında her yerden en liyakatli bir kişinin heyete katılması yeterdi. Hem böylece, masraflarda da fazla bir açılma olmazdı. Ankaradan gidecek Mavi Melekle- rin başında Adalet İlkin geliyor. Es- ki bir hariciyecinin eşi olan bu ha- nımı hatırlamamaya imkân var mı? Hani bu kış, C-H.P- balosunda Be- hiye Aksoy mikrofonda şarkı söy- lerken, kürk etolünü Aksoyun ayak- larının altına sermişti ya İkinci Mavi Melek, sesinin güzel- liğiyle de meşhur Meral Cengiz, ü- çüncüsü ise, Tanzim Pulattır. şimdiden, gelin hazırlar gibi. lerin ikişer kat üniformaları ile birer ayakkabıları Kızılay tarafından sipa- riş edilmiş. A nkara - İstanbul arasında ( sayıla- mıyacak kadar çok otobüs işliyor. Gidiş-gelişin en kesif olduğu (oşu günlerde bile otobüslerde kolaylıkla rahat bir yer bulmak kaabil (o değil- Herhalde Devlet Demiryolları bundan pek memnun değildir oama, halk muhakkak ki çok memnun. Zira oto- büsler hem ucuz, hem rahat, ham de daha süratli» Ayrıca, rekabet o hale gelmiş ki, 35 liradan tutun 15 liraya kadar otobüs var. Şimdi bir de "si- nemalı otobüs" çıkmış! Herhalde ge- ce yolcularım memnun etmek için o- lacak- Yalnız, hemen bütün otobüs ler, belki de lokantacı ile aralarında- ki hususi anlaşmaya uyarak, yemek molasını Düzcede aynı lokantanın ö- nünde veriyorlar. Lokantanın önün- de birana - baba günüdür başlıyor. O kadar kalabalığın kısa (Ozamanda yemek yemesi gayet müşkül oluyor. Üstelik, yemekler de pek iyi değil. Sonra, Geredede saat 330'da bir "çay molası" veriliyor! Tabii bütün, oto- büsler birlikte durdukları için, kala- balık, güneşin altında, âdeta dayak yer gibi çay içiyor ve sonra yola de- vam ediliyor. Halbuki, bu "çay mola- sını her otobüs ayrı yerde duracak şekilde âyârlasalar, hem daha fazla sayıda lokanta para kazanmış olur, hem de halk doğru dürüst yemek ye- me fırsatını bulur. Nitekim, otomo- bil yolcularının hiç biri, bu yerlerde durmuyor. Pazar günkü İstanbul yolcuları a- rasında, Orta Doğu Âmme Enstitü- sünden Sadrı Aksoy ve eşi Yümniye Aksoy da vardı- Toprak Ofis eski Muhasebe Müdü- rü Avnullah Senker Güven Sigor- ta Umum Müdürlüğüne tâyin edildi. TÜLİDEN HABERLER Senkerin bugünlerde işe (o başlaması bekleniyor. Bu haftanın başında Ankara Pala- sın bahçesi gene çok kalabalıktı. Feridun Cemal Erkin, misafirleriyle gelmişti. (Masasında İkinci Daire Başkam Berduk Olgaçay da Diğer bir masada ise, Amerika Yale Üniversitesinin Ö arkadaşları oturuyorlardı- Haftanın başında İmar ve Oo İskân Bakanı F-K.G., AKİS'in Yazı İşle- ri Müdürünü aradı ve son derece kız- gın bir şekilde; Tüliden Haberler o sayfanızda benimle ilgili bir haber var, omun as- lı yoktur!" dedi. AKİS'in Yazı İsleri Müdürü, iyi tanıdığı F.G-K. ya, Tüliden Haberler gerektiğini bir hata varsa tashih edileceğini ifa- de etti. F.K.G. nın kızdığı haber, kendisinin Öçten ile bir tutulmasına dair olan haberdi- Buna fena halde bozulan F.K.G, ısrarla, Bakanlığı i- çinde, haberde olduğu gibi "Öçten- vâri" bir temizliğe girişmediğini ifa- de ediyordu. F.G.G.nın bir Öçten olmadığına se- vinmek gerek.. AKİS/27