10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

Dış politika — Türkiye, Moskovada imzalanmış bulu- nan "Nükleer silâh denemelerini kısmen yasaklayan and- laşma"ya katılmak kararını vermiştir. Karar, Kabine- nin bu hafta başında yaptığı toplantıda alındı ve hiç kimse itiraz etmedi. Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Erkin kusa bir izahat verdi, Bakanlar Kurulu anlaşana- ya katılmayı uygun gördü. Zaten soğuk harbin azal- masını dajma memnunlukla karşılayan bugünkü hükü- metin böyle bir karar vereceği bilinmekteydi- Andlaşmayı. Türkiye adına, muhtemelen Washing- ton'da Türkiye Büyük Elçisi imzalayacaktır. Dünyadan Akisler Washington — Şimdiye kadar bilinen, hükümetlerin haydutların basına mükâfat koyduğuydu- oAmerikada- ki Cinayet Sendikasının liderleri, bu sendika hakkında Hükümete bilgi veren Joseph Valadhi'nin başına (o 100 bin dolar koymuşlar ve bunu cinayet âlemine ilân et- mişlerdir. Bir sendika idarecisi ayrıca şu açıklamayı yapmıştır: "Eğer Valachi'yi biz kendimiz ele geçirir- sek onu öldürmeyeceğiz. Ne yapacağımızı pek iyi bil- miyoruz ama, her halde kendisini bir süre emin bir yerde muhafaza edeceğiz!" Valaohi'hin "Cosa Nosffa — Bizim Şeyler" adını taşıdığını söylediği gizli sendika Amerikadaki oObüyük cinayet ve soygun islerini düzenlemektedir ve bir hiye- rarşiye sahiptir. Bunun bir çok mensubu polis tarafın- dan bilindiği halde delil noksanı yüzünden bunlar ele ge- çirilememektedir. Valachi'nin verdiği bilgi bu caniler şebekesine karşı girişilmiş hareketi (o kolaylaştırmıştır. Ancak Adalet Bakanlığının da işi çok sıkı tutması bir çok haydudun dillerini çözmüştür. Mamafih Valachi'nin başına (Sendikanın resmen mükâsfat koyması bir nevi meydan okumadır. Bogota — Görülmemiş bir katliam Kolombiyaya deh- şet saçmıştır. Bir yol üzerinde saklanan ve üzerlerinde askeri üniforma bulunan, elleri makineli tabancalı hay- dutlar ile kamyon ile bir yolcu otobüsünü çevirmişler- dir. Kamyonlarda 30 yol amelesi bulunmaktaydı- Hay- dutlar bu 30 amele ile otobüsün 15 erkek yolcusunu ci- vardaki metruk bir çiftliğe götürmüşler ve hepsini Bi- rayla, teker teker bıçaklamışlardır. Bıçaklanan 45 kişi- den 43 tanesi ölmüştür. Haydutların başı, kendisine "Yüzbaşı İntikam" adı- nı vermiş bulunan William Angel Aranguren'dir- Bu, Aranguren'in dördüncü feci katliamıdır. Ordu ve polis bir likleri kanlı katille çetesini aramaktadırlar. AKİS/5