10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 26

TÜLİ'den Imanya Büyük Elçisi ile eşi Ma- Von Walter'in oTarabyadaki nefis büyük elçilik binasının obahçe- sinde verdikleri danslı yemek çok güzel geçti. Partinin yemek kısmını Madam Von Walter, eğlence kısmını kızı Anka hazırlamışlardı. Çınar O- telinin orkestrası çok beğenildi ve te- rasta, ay ışığı altında uzun uzun dan- sedildi. Davetlilerin çok büyük ekseriyeti- ni Ankaralılar teşkil ediyordu. Zira Walter'ler resmi bir davet yapmak- tan ziyade şahsi dostlarını çağırmış- lardı. İstanbulda bulunan hemen bü- tün Ankara kordiplomatiği oradaydı. Bir çok Büyük Elçi bu vesileyle me- seleleri, diplomat hanımı da son de- dikoduları konuşmak fırsatını buldu- lar. Misafirlerin arasında Hindista- nın eski Ankara Büyük Elçisi Atal i- le kibar eşinin bulunması bir hoş süpriz teşkil etti. Atal'lar Habeşis- tandan tatil geçirmek üzere gelmiş bulunuyorlar. İsveç Büyük Elçisinin fstanbulda misafirler Ankarada En- donezya Büyük Elçisi Subijakto'larda kalmak niyetindeler. pRockefelerden sonra bir başka a- merikan milyonerinin başında ka- yak yelleri eser gibi. Hatırlanacağı gibi New York valisi çeyrek asırlık karısını geçenlerde oboşamış ve bir sosyete duluyla evlenmiştir. Şimdi a- dı gazetelere geçen amerikan milyo- neri Henry Ford ilidir- Fordda bir kaç gün önce 23 yıllık eşinden ayrıl- mıştır ve italyan asıllı, sarışın Chris tian Austin ile beraber görünmekte- dir. Gerçi bir eski ingiliz odenizcisi- nin boşanmış eşi olan Mrs. Austin Fordlarla bir aile dostu olduğunu, Mrs. Ford'u da iyi tanıdığını ve Henry Ford II ile bazen beraber çıktıkları- nı söylemektedir ama istikbal için plânın ne olduğu sorusuna "No com- ment—Bir şey söyleyemem" cevabı- nı vermiştir. Böyle hallerde taraflar, söyleyecek şeyi evleneme kararlarını açıkladıkla- rında bulunmaktadır. on zamanlarda İstanbulda trafik kaideleri birçoklarının canım yakı- yor. Şoförler, diledikleri yerde dura- mamaktan; halk ise, istediği yerde arabalara binip inememekten şikâyet çi. Fakat doğrusu o sıkışık ve kala balık şehirde işler ancak böylece bi- raz olsun yoluna girebilmeye ( başla- MIŞ- Gelgör ki, geçen haftanın sonların- da birgün, tam Köprünün üzerinde iki araba arka arkaya durdu. Arabalar- dan Sağlık Bakanı oYusuf Azizoğlu ile beraberindekiler indiler. Hoşbeş, vedalaşma, el sıkışma faslı bir müd- det sürdü. Ancak ondan sonradır ki, bir müddet için tıkanan yol açıldı! Melis Başkanı Fuat Sirmen ve eşi herhalde Kilyostan dönmüş olacak- Yusuf Azizoğlu Geç! Yeşil yandı: Haberler lar. 0002 plaka numaralı araba bazan Harbiyede, bazan Beşiktaşta obekli- yor! dadaki Anadolu Klübü Temmuz or- Mtalamndan beri Ankaralıların oa- deta istilâsına uğradı- Evvelce gelmiş olanlara hergün yenileri (o ekleniyor. Memduha Satır, Nilüfer Özlen, Aliye Beyazıt ucun zamandır oradalar. Kı- zı kendisiyle beraber gelmemiş, onun için Bayan Beyazıt torunu ile oçok meşgul. üksek mühendis Muhiddin Kulinin eşi Sitare Kulin, geçen haftanın sonunda Adaya gitti. Kızı Ayşe ve küçük torunlarını çok özlemiş. Mu- hiddin Kulinin de Orta Doğudaki i- şinden ayrılacağı söyleniyor. Galiba, Rektörle pek anlaşamıyormuş. A enn Kim Novak'ı Yaşar Boz- kurt, İstanbulda, pek canlı bir sarı poplinden, yaptırttığı dar elbisesiyle göz alıyor. Bebekte akşam gezintisi- ne çıkanların hemen hepsi de çok şık oldukları halde, Yaşar hanım bütün gözleri üzerine çekiyor. Beyoğlu Etibank Müdürü Kâmu- ran Bayçu ile eşi e ayni yerde, yeni evliler gibi elele geziyorlar- İstanbul artık senenin en sıcak gün- lerini yaşıyor. Herkes denize koşu- yo- Plajlar o kadar kalabalık ki, hususi yerlerden denize girmek İs- tanbullulara çok daha cazip geliyor. Birçokları da, her yıl okluğu gibi bu yıl da Şehsuvar o Menemencioğlu- nun bahçesinden denize girmeyi ter- cifo etmişler. Reyan Menemencioğlu