10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

SOSYAL HAYAT resmini çizmekten ve hattâ onlarla yatmaktan zevk duyduğunu, Old Bar- ley'deki Ciddi mahkeme huzurunda, tiril tiril koyu nefti kostümü içinde, kılı kıpırdamadan itiraf etmişti. Ama, dediğine göre parayla kız tanıştırma gibi bir itham karşısında tüyleri di- ken diken oluyordu. Hayır o, orta yaşlı dostlarına körpe kızları takdim etmek suretiyle, onlara yalnızca iyi- lik etmek istemişti! Fakat Macmillan Hükümetinin postu Rl ve skandali birisine yüklem: gereki- yordu. Dr. Ward, kendi ifadesine gö- re, iste bu amaçla mahkemeye gön- derilmişti. Başka suçu yoktu! Hem o, bütün dostlarını kaybet- miş de değildi. Gerçi çok güvendiği, kardeş gibi sevdiği kızıl saçlı güzel Christine Keeler ve onun onsekis ya- şındaki arkadaşı Mandy Rice Davies onun aleyhinde şahitlik etmişlerdi a- ma, son sevgilisi yirmi yaşındaki Ju- lie Gulliver de Dr, Ward'un tarafını tutmuştu. Jullie Gulliver hastanene- de Dr. Ward'u ziyaret etmek istemi.?, müsaade alamayınca ii bem içinde ağlıyarak, "O Ö hale getirenlerin yaptıkları Tezaletle- ri açıklıyacağım" demişti. Kendisinin ölümüyle, mesele kapanmıyacaktı. Sevinenler, dövünenler... Ward'un İntihar ettiğini duyan Christine Keeler büyük bir o şok geçirdi. Ward'un eski metresi Mandy ise büyük bir teessüre kapıldı. Chris- tine Keeler bu arada, hayatının fil- mini çevirmek üzere Danimarkaya hareket etmek üzereyken, uçak bile- tini iptal ettirdi ve basın mensupla- rıyla konuşmayı reddetti. Ward"un ölüm haberi en çok, "Ki- baçladığını Old Bailey'de söylemişti. Doktorun ölüm haberini alan fahişe, hıçkırıklar içinde ağlıyarak, yalancı şahitlik ettiğini söyledi ve elindeki bir mektubu, korkudan dışarıya fir- latmış gözlerle tekrar tekrar okudu. Mektup kendisine, gözde doktoru" ve gözde ressamı, herkesin dostu Stepnen Thomas Ward'dan ga- liyordu. Ward, mektubu, intihar et- meden birkaç saniye önce yazmıştı Diyordu ki: "Sizi bu şekilde harekete sevkeden ve yaptığınızı yapmaya gö- türen şey veya kimse nedir, kimdir. bilmiyorum. Ama eğer biraz şerefiniz taldıyın, siz de Ronna Rikardo gibi, lütfen gerçeği söyleyin. Bunu bana değil, emin olun, insanlığa borçlusu- nuz." AKİS/20 Miss. Rikardo da ilk tahkikatta, Ward'un evinde, para mukabili, er- keklerle temas ettiğini (o söylemişti. Fakat Ward'un mahkemesi ee bu ifadesini değiştirdi ve polisin: - yiki altında yalan beyanda büliüdi gunu itiraf etti. Vicky Barrett Ward'ün mektubu- nu. -okudukça — Evet, evet, yalan o söyledim! Ama bu yalanın onu öldüreceğini bil- miyordum " diye hıçkırıyordu. Hikâye Bütün hikâye, 4 Haziranda, İngiliz Savunma Bakanı John Profumo" 'nun bir kiralık kışla cinsi münase- beti bulunduğunu itiraf ederek, ba- kanlıktan istifa etmesiyle (o başladı. Dilber Keeler Yeme de, yanında yat John Profumo evvelâ Mecliste suçu- nu inkâr etmiş, sonradan Başbakana bir mektup yazarak, ithamların doğ- ru olduğunu bildirmişti" Eğer mese- le bu kadarla kalsaydı, belki da bir sosyete skandali olarak kapanıp ka- lacak ve bundan yalnızca, o birden çöken John Profumo ile eski bir ar- tist olan güzel karısı Valerie Hobsen ıstırap çekecekti. Fakat çok geçme- den dedikoduya başka ve çok önem- li meseleler karışmaya başladı. Yir- mibir yaşındaki "Kiralık Kız" Chris- tine Keeler, John Profumo ile müna- sebette bulunduğu gibi, Rus Ticaret Ataşesi Evgeny İvanov ile de müna- sebette bulunuyordu. İngiliz Savun- gittikleri polis tarafından tespit edi- lince, Keeler'in arada casusluk yap- tığı ve Rus Ataşesine gizli malümat verdiği endişeleri doğdu ve Macmil- lan Hükümetinin düşmesine ramak kaldı. İşte bu sırada, tahkikat geniş- letilirken, Lord Astoriun, Cliveden'de- ki toprakları üzerinde ve kendi ma- likânesine çok yakın bir yerde bir vilâ kiralamış olan Dr. Ward'un is- mi meseleye karıştı. Bu sosyete çı- kıkcısının zenginlere vs nüfuzlu kim- selere kadın takdim ederek hayatını idame ettirdiği, bu arada casusluk va- kalarının, da mümkün olabileceği ak- la geldi. Bu dedikoduların ve ilk tah- kikatın sonucu olarak Dr. Ward üç hafta hapis yattı. John Profumo si- deyimiyle tarif ettiği Rus Ataşesi 1- vanov ise, Komünist Partiden ihraç edilerek derhal Rusyaya postalandı ve nerede olduğu bilinmiyen bir rus akıl hastahanesine -herhalde ömür bo yunca kalmak üzere yerleştirildi. Christine Keeler'e gelince, o doğ- rucu büyük bir sükse yaptı. Dünya- nın her yerinde ondan bahsettiler. Keeler'in a dillere destan oldu. John Profum karısının resmini tedkik eki arasında Pfo- fuma'ya gıpta edenler de çoktu. A- dam kâfi derecede kurnaz değildi ama, doğrusu sevk sahibiydi. Christine Keeler'e gelince o, doğ- ru filme almak isteyen şirketlerden yağan teklifleri incelemeğe koyuldu. Yürütülen tahkikat, casusluk (o şüp- helerinin yersiz olduğunu meydana çıkardı ve Macmillan Hükümetine geniş bir nefes aldırttı. Hapisteki Dr. Ward'un durumu ise hiç de fena de- ğildi. Ward, ingiliz) hapishane nizam- namesine göre, günde 56 sent muka- bili, yumuşak yataklı, halısı ve de- mir penceresinde perdesi, bir de kol- tuğu bulunan konforlu bir odada ya- tıyordu. Bu ücret dahilinde başka bir mahkümun kendisine yardımcı ola- rak iş yapması da mümkündü. Fakat bu tahkikat safhasından sonra, ca- susluk meselesi kapanıp da, Dr. Ward fahişelerin kazancından faydalanmak ve yirmi bir yaşından küçük kızları ayartmak, şuna buna peşkeş çekmek, genelev işletmek ve çocuk düşürtmek gibi suçlarla sanık Olarak Old Balley a, verilince, O iş değişti. Şimdi Ward serbestti oama, şahitler dinlenmeye başlanınca, mah-