10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 476 Cilt: XXVII Yıl: 10 Sahibi Mübin Toker Yazı İşleri Müdürü Kurtul Altuğ Bu sayıda Yazı durulu İç Haberler Kısmı : Metin Toker, Atilla Bartınlıoğlu, Güneri Cıva- oğlu, Egemen Bostancı ve Kenan Taşcıoğlu (İstanbul), Seyfi Öz- Sene: (İzmir) - Magazin Kısmı : Jale Candan, Tüli Sezgin, Binin ter, Hüseyin Korkmazgil - tek- nik: Daniyal Eriç - Sinema: T. Ka- kınç - Tiyatro: Lütfi Ay, Naciye Fevzi - Spor: Vildan Âşir Savaşır- Resim Ali Parmak erli - Hakkı Tümgan Fotoğraf Sungar Taylaner işe Özdoğan Klişe Atölyesi Yazı İşleri Rüzgârlı Sokak No. 15/2 Tek: 11 89 92 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha,) 20.00 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlân Şartaları Santimi 20 lira 3 renkli arka kapak: 1500 lira AKİS Basın Ahlak Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzgârlı Matbaa Basıldığı yer Milli Eğitim Basımevi Basıldığı tarih 9.8.1963 Fiyatı 1 Lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda. Sevgili AKİS Okuyucuları, nkaranın tatili bitmiş bulunuyor. Bu haftanın başında Başbakan İsmet A İnönü Başkente döndüğünde Türkiye için yeni bir devrenin açıldığı m Ankaranın çeşitli çevrelerinde hissedildi- Salı günü Hükümet ciddi ve önemi i bir toplantı yaptı, Koalisyonun iç meseleleri orada ele alındı. Si- 19 Ağustos: Meclisin toplantısı ve Sıkı Yönetim konusunda karar Ağustos sonu: 20-21 Mayıs sanıkları hakkındaki hükmün tefhimi Eylül ortası: Askeri Yargıtayın Sıkı Yönetim Mahkemeleri kararla- rı üzerine eğilmesi Eylül sona: Tasdılk edilmiş idam cezaları olursa bunların Mecliste ele alınması Eylül sonu: Mahalli seçimlere ait propagandanın başlaması Ekim: Mahalli seçimlere ait propagandanın kızışması Kasım başı: Meclisin yeni dönemine başlaması Kasım sonları: Mahalli seçimler Aralık başı; Mahalli seçimlerin neticesinin ışığında memleketin siyasi durumunun alacağı şekil ve Koalisyonun istikbali Görülüyor ki takvim doludur Bu takvimi, bütün açıklığıyla ve satıh- mahiyetini belirterek sizler re Türkiyede bir tek yayın organı verebilecektir: AKİS. AKİS şimdi, bu önemli günlerde okuyucularını tatmin etmenin ve onlara, arzuladıkları ışığı verebilmenin gayreti içindedir. Bu münasebetle, herkes gibi tatile girmiş olan mecmuanın ekipleri de yeni bir canlılık içinde görevleri başına dönmüşlerdir. Bu hâdise dolu günlerde gerçek istikametin ne olduğunu, olup bitenle- ri iyi takip etmenin ve yakından bilinenin verdiği imkânlarla sizlere gene AKİS bildirecektir. AKİS okuyucuları bir defa daha göreceklerdir ki mecmuaları bir çok şeyi evvelden haber vermenin çarelerini bulacaktır. Ama temenni ederiz ki, oturduğu dalı kesip te düşen adamın hışmı kabilinden hışımlar gene neticeyi sebeple karıştırıp "Vay!. Düşeceğimi bil din, öleceğimi de bilirsin-." diye peşimizden adam koşturmasın. Zira, şimdiye kadar hep böyle oldu da.. Saygılarımızla çindekiler Günlerin Getirdiği 4 Endüstri 25 Yurtta Olup Bitenler 6 Tüliden Haberler 26 Haftanın İçinden 7 Kadın-Moda 28 Sosyal Hayat 19 Radyo 31 Dünyada Olup Bitenler 23 Sinema 33 Tiyatro 24 Spor 34 AKİS/3