10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 32

RADYO şebbüsünün geciktirilmemesi Oo gere- kir. Bu Eğitimi Merkezi sayesinde An kara aynı zamanda küçük bir rad- yo istasyonuna daha kavuşmuş ola- caktır. Yine Alman yardımıyla kurulma- sı sağlanan bu radyo istasyonu hem radyo elemanlarının yetiştirilmesin- de kullanılacak, hem de yapacağı ya yınla Ankaralılara faydalı (o olacak- ır. Müspet adımlar Alman yardımı yalnız radyo veya televizyon bakımından faydalı ol- anakla kalmayacak, aynı zamanda radyoculuk şakasında dışarıya doğ- u atmamız gereken adıma da öncü- lük edecektir. Bugüne kadar içine kapanık bir zihniyetle (o çalışan ve kendi yağı ile kavrulmak için kıvra- AKİS/32 nan radyoculuğumuzla ilgili meselele rin içerde bulunamayan cevapları ar- tık bu yardım sayesinde dinarda ara- nabilecektir. Bütün bunlardan başka, Alman yardımı Erzurum Radyosunun ta' marnlanma işini de hızlandırmıştır. Doğudan gelen bir takım komünist tahriklerini önleyecek olan Erzurum Radyosunun tahmin edildiğinden da- ha kısa zamanda yayına başlayabil- mesi de dış yardımın önemini bir kat daha arttırmaktadır. Yine bu yardım sayesinde, atılan önemli adımlardan biri de, türk tek- nisyen ve programcılarının Almanya Halen 10 kişi Münih ve Hamburgda radyo ve televizyonla ilgili kurslara devam etmektedirler. Önümüzdeki AKİS — 412 Ekim ayında bu elemanları dört pro- gramcı daha takip edecektir. Perso- nel yetiştirmek için dışarda sağlanması da, semeresi ancak yarın alınabilecek müspet adımlardan biri- dir İleriye doğru atılan adımlar ara- sında, ayrıca, radyo etüdlerinin yarın için sağlayacağı faydalar da Önen: taşımaktadır. Beş Yıllık Plâna göre ayarlanan bu etüdler sonucunda Er- zurumdaki radyodan başka İzmirde de bir yüksek takatli orta dalga is- tasyonunun kurulması ve Mersin'le daha önce başlatılmış olan radyonun tamami atılması kararlaştırılmıştır. Birliğinin Sgumuzda, faydası ilerde (o görülecek müspet adımlar arasındadır. Haberler Merkezi yevdası ancak ilerde (görülebilecek bi enilik de Mili Eğitim Bakanlığı ile eski Basın - Yayın ve Turizm Bakanlığı arasındaki iş- birliği (osayesinde oçalışmaya (o baş- layan Ortak Kuruldur. Otuzaltı yılık mazisine rağmen, geçen Ni- san ayına kadar radyolarımızda bir tek eğitim programına yer verilme- miştir. Şimdi kurulan Ortak Kurul sa yesinde ilk olarak geçen Nisan ayın- da Ankara İl Radyosunda, deneme mahiyetinde, Ankara ve civarındaki okullara eğitim yayınlan yapılmış ve son derece başarılı sonuçlar alınmış- tı Yine başarılı olması beklenen yeni bir teşekkül de, Anka- ra Radyosunda kurulan Haberler Mer kezidir. Haber alma imkânlarının ve radyo haberciliği bilgisinin son dere- ce kıt olmasına rağmen kurulan bu merkez, radyoculuğumuzun geleceğin de önemli bir rol oynayacak durum- dadır. Yalnız, bu merkez daha şim- diden bilgiye, görgüye ve habercilik gün vazgeçilmiş olunması, bütün im- kânsızlık ve dertlere rağmen, yârım saatlik akşam haber samanının her gece yalnız 10 dakikasının doldurul- ması ilerisi için büyük ümitler ver- memektedir. Bu sebepten de geçen kış içinde atılan ve sonuçlarının ilerde alınma- sı beklenen adımlarla ilgili bir soru ortaya atmak yerinde olacaktır: Atı- lan bu müspet adımladın devamını sağlayacak anlayışlı, yetkili, görgülü ve ülkücü radyo elemanı nerededir? İşte, önemli olan budur!