10 Ağustos 1963 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

10 Ağustos 1963 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

küm edileceğini anlamakta mi di. Rezaletten şöhrete abah uyandığım saatten gece uyu- Suya "kaldığım saate kadar hayatım Stephen Ward'un isteklerine (göre ayarlanırdı. Ben birşey istediğimi, kendi kendime birşey yaptığımı bil- miyorum. O ne isterse o olurdu." İşte, mahkeme Önünde sarfettiği bu sözler Christine Keeler'i şöhrete, Ward'u ise ölüme götürdü. o Çünkü "Kiralık Kız" böylece bütün yaptık- larından Ward'u mesul tutuyordu. E- vet Profumo'dan para almıştı ve bu paralatın yarısını Ward'a, yarısını da paraya ihtiyacı olan annesine ver- mişti. Ward'a göre, bir kız, yattığı erkekten para alabilirdi, yeter ki on- dan nefret etmesin. Keeler, Prorfumo ve Evgeny İva- novdan başka hayatına giren erkek- leri rahatlıkla sayıyordu ama, onlar- dan hoşlandıkça para almıştı, fahişe değildi! Ward ile arasında einsi mü- nasebet yoktu. Kardeş gibi yaşıyor- lardı. Bir ara aynı evde, gene kardeş kardeş oturmuşlardı. Keeler ona, be- gendiği kızları getirirdi. Beraber so- kağa çıkarlar, Ward bir mağazadaki hoş bir kızı kendisine işaret (eder, sonra yanından uzaklaşırdı. e Keeler kızla ahbap olu?, Dr. Ward'u ona, kardeşi olarak veya resmini yapma- sı için, takdim ederdi. Ward bu kız- ları başkalarına takdim etmeden ön- ce bir kere dener ve onların özel du- rumlarını "Karedeşi Keeler" e anlatır- dı. Christine Keelerin bu tarz şehadeti Dr. Ward'u büyük bir hayrete dü- şürmüş gibiydi. Kendisini savunur- ken, bunların gerçek olmadığını ve hattâ Keeler'in, dostlarından para al- dığını bile bilmediğini söyledi. İngilterede bu konuda kanun çok serttir. Fahişelikle hayatını kazanan bir kadınla yaşayan erkek, aksini is- pat etmedikçe, bu kadının gayrimeş- ru gelirinden faydalanmakla suçlan- maktadır. Bu hareketin ise . cezası büyüktür. Şahitler zinciri Dİ Ward, John Profuano'ya Keeler'i asıl tanıştırdığını anlattı. Lord Astor'un malikânestodeki i havuzunda birgün, yorlardı. O gün Lord Astor'un evin- de büyük bir davet vardı ve birçok nüfuzlu kimse bu davete icabet et- mişti. Nasıl olduysa, aralarında Pro- fumo'nun da bulunduğu ( davetliler bir ara bahçeye, yüzme havuzuna geldiler. Tanışma orada oldu ve bu yüzme partisi, ertesi gün, Profumo'- nun iştirakile tekrar edildi. Dr. Ward, Profumo ile Keeler'in birbirlerinden SOSYAL HAYAT Dr. Ward uyku hapı aldıktan sonra hastahaneye kaldırılıyor Hesap saati hoşlandıklarını görmüştü. İşte hepsi bu kadardı! Ama, bu işten katiyyen para almamıştı. Ward, bu ithamı şiddetle (o reddetti. İkinci önemli şahit Mandy Ri o Da- vies idi. Mandy, Lord Astor'un bü- tün inkârına rağmen, onunla yaşa- dığını bildirdi. Ward ile de cinsi mü- nasebette bulunmuştu. Keeler ile ay- nı apartımanda oturuyordu ve kirayı sanat, politika ve sosyetenin bu par- lak şahsiyeti, Lord Astor ödüyordu. argıç, sorgusunda, (oWard'a bu husustan bahsetti ve kızlara ait kira- nın ev sahibine kendisi' tarafından, fakat Lord Astor'un bir çeki ile ö- dendiğini o hatırlattı. Dr. Ward ise kızlara acıdığını, ev kiralarını over- diğini söylüyordu. Bunun için bir de- fa Lord Astor'dan borç almış, fakat sonradan bu borcu kendisine (o öde- mişti. Evet, Ward zengin bir adam değildi ve zengin dostlarından borç al- dığı olurdu ama, bu borçları daima kuruşu kuruşuna, büyük bir titizlik- le öderdi! Lord Astor'un amcası, oLondon Times'in sahibidir.. Kardeşi ise Ob- seryer'i basmaktadır. Şahitlerin ifa- desine göre, Lord Astor evinde, asil- ler içinde, sanatçılar ve aydınlardan, zenginlerden müteşekkil bir . çevre içinde yaşamaktadır. Ama serseri ve hür tarafı ile Dr. Ward'a bağlanmış, ona bir villayı kiraya vererek, yüz- me havuzunda ve bahçede, kendisine özel bir hayat kurmuş, bu hayatı çalınca Old Bailey mahkemesinde, şahitlikte bulunan uzun, kısa, sarışın, esmer kı- zıl, boy boy ve renk renk kızlarla paylaşmıştır. Üç defa evlenmiş bu- lunan Lord Astor'un şimdiki eşi Bron- wen Pugh'dır- Bronwen O Pugh, bir zamanlar, Londranın I numaralı mo- deli idi. . Ward'un mahkemesinde daha birçok şahitler dinlendi. Ward'un €- vinde tertiplenen paralı, kırbaçlı seks partilerinden, yatak odasında olup bi- tenlerin oturma odasından seyredil- mesini sağlayan çift aynalardan ban sedildi ama, Christine Keeler . ile Mandy'nin şahitlikleri kadar hiçbir şey Ward'a zarar vermedi, hiçbirşey onu bu kadar yıkmadı. Mahkemede yargıç yetkisini kullanarak, bazı şa- hitlerin kimliklerini bildirmeden Şa- hadette bulunmalarını kabul etti, ba- zılarının işe, mahkeme salonundan bir manto içinde gizlenerek çıkma- larına izin verdi. Bütün bunlar, Dr. Ward'un itham edilmesini okolaylaş- tırdı. Skandallar serisi İngilterede bir hükümet buhranına yol açma istidadı gösteren bu skandal yalnız İngiltereyi altüst et- mekle kalmadı, Manş denizini aşarak Avrupaya, oradan Amerikaya, Bir- leşmiş Milletler Binasına kadar sıç- radı ve "Büyükler" in seks hayatı hakkında kötü bir edebiyatın doğ- masına sebebiyet verdi. Bu edebiya-