18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER, da, devletler hukukuna aykırı hiçbir Asıl devletler hukukuna tarafların hür i değiştirilmek istenmesidir, Bu anlaşmaların çiğnen mesinde Yunan hükümeti Kıbrıs rum. larıyla işbirliği yapmıştır. Buna ek olarak, Adayı Yunanistana katmak konusunda Kıbrıs ramlarını destekle miş, Kıbrısa on bin kişilik, bir kuvvet çıkarmıştır. Bunlar da . yetmiyormuş gibi, şimdi de, Türkiyeye karşı askeri hazırlıklara girişmiş bulunmaktadır, - Türkiyenin kendi ülkesinde bulu- nan ramları ortadan kaldırmak iste-, diği yolundaki iddiaya gelince, bunun dünya çapında propagandadan başka birşey değildir, o Türkiyeden sınırdışı edilenler türk uyruklu ramlar değil- dir. Her yabancı gibi Türkiyeye girip de gösterilen omüsamaha sonucunda burada yerleşen, kanunun yalnız türe- lere tanıdığı haklardan faydalanan ve türklerin sırtından milyonlar kaza- nan yunanlılardır. - Türk hükümeti, şimdi hem milli hukukunun, hem de milletlerarası hukukun verdiği yetki- ye dayanarak ve sözleşmelere tama- men uygun olarak, bu yunanlıları di- ger yabancılarla oeşit duruma getir- mektedir. Yapılan, bundan başka bir- şey değildir. Türk uyruklu ramlar, Türkiyede, her türlü baskı ve endişe. den uzak yaşamaya devam edecekler- dir, Bitsiosun Orhan Eralpin bu sözle- rine verdiği cevap. Konseyde konuşu- lanları biraz geriden o izlemekle ün yapan Fildişi Sahili e bile güldürmüştür, o Bitsiosa göre vi una- nistandan Kıbrısa giden onbin toplantıya, türk ve yunan temsilcile- isteği üzerine çağrılmıştı. — Bu toplantıda (oYunanistan o ülkesindeki rumları ortadan kaldırmaya çalıştığı- tu söylediği Türkiyeyi (otakbih ettir- mele istemiş, buna karşılık Türkiye de dünya kamu oyu önünde Yunanista- nın maskesini düşürmeye çalışmıştır, Bu arada, fırsattan faydalanan Genel Sekreter U'Thant da Kıbrıstaki Bir- leşmiş Milletler harekâtı konusunda bilgi vermiştir. U'Thant'a göre, Ada. daki Birleşmiş Milletler kuvvetlerinin görevi üç ay daha uzatılmalı, fakat unun yanısıra, bu kuvwvetlerin yet- kileri de genişletilmelidir, * Genel Sek- reter, kuvvetlerin Oogerektiği (okadar 'AKİS/12 hareket hürlüğüne barışı tehdit eden istihkâmları ge- rektiği zaman ortadan kaldırabilmele rini ve görev yaparken saldırıya uğ- rarlarsa, gerekli bütün karşı tedbirleri alabilmelerini istemiştir. Bundan baş- ka, kuvvet kumandam gerekli gördü- gü zaman, iki taraf arasında tampon bölgeler kurmaya yetkili kılınmalıdır. Güvenlik Konseyi toplantısına katı- lan bütün üyeler oGenel Sekreterin konuşmasını sessizce dinlemişler, fa. kat içlerinden hiçbiri akıl edip de ve- rilecek yeni yetkilerin de gene türkler aleyhine mi yorumlanacağım sorma- mıştır. Nalıncı keseri gibi Gerçekten, eğer Adadaki (o görevliler değilse bile Manhattandaki Birleş miş Milletler görevlilerinin - akılları sıra tarafsız blok devletlerine yara. nabilmek için- olayları hep-tek ta- raflı yorumlamak yolundaki eğilimle- ri, bu hafta bir kere daha ve bütün açıklığıyla ortaya çıkmış bulunuyor. Türk hükümetinin teşebbüsü üzerine Erenköy bölgesine giderek oradaki türklerin durumunu (o öğrenmeyi akıl edebilen oOGeneral Thimayya kendini tutamayıp bu durumu bir. "skandal" olarak vasıflandırınca New York'taki Birleşmiş Milletler yetkilileri bu sö- zü yumuşatmak için o insanüstü bir gayrete düşmüşlerdir. General Thimây ya'nın kendine refakat eden gazete- cilere söylediği şudur: Erenköye uzun bir süredir yiyecek diye birşey gelme- miştir. Eğer Erenköyde yaşayan 1400 sahip olmalarını, türk dört gün içinde yiyecek yardımı al mazlarsa, . açlıktan o öleceklerdir, Makariosun uyguladığı abluka, bura. da yaşayan türkleri İnsanlıktan çıkar- mıştır, Thimayya'nın bu isyanın ilk duyuran türk basını, türk radyosu de- ğildir, AP, UPI gibi en ünlü dünya a- jJanslarıdır. Durum böyleyken, aynı gün New York'ta yayınlanan bir Bir- leşmiş Milletler bülteninde, Erenköye kısa bir süre önce yeteri kadar yiye- cek yollandığı ileri sürülmektedir;. Ge- ne aynı bültende belirtildiğine göre General Thimayya Erenköyde "durum bir skandaldir' dememiştir, "şimdiki yiyecek ikmali İsta sistemi devam e. decek olursa, Eranköydeki' durum hız- la kötüye gidecektir" demiştir! İşin doğrusu aranırsa. (Birleşmiş Milletler, Kıbrıs meselesinde daha ba- şındanberi gülünç olmaktan kurtula- mamıştır ve bu gidişle kurtulacağı da CHP, İktidar kurultayı Geçen hafta sessiz sedasız 41. ku- ruluş yıldönümünü kutlayan CHP bir ay sonraki kurultaya hazırlanmak tadır. Bu, 14 yıl sonra CHP 'nin ikti- dar partisi olarak gittiği ilk kurultay- dır. 14 yıl. evvelki son iktidar kurulta- yı, DP ile taviz yarışma çıkmanın ve. ya çıkmamanın talihsiz münakaşaları ile geçmiştir. Bu, partiye bir fayda ge- tirmemiştir. Şimdi istenilen, defa- ki iktidar kurultayının Partin ve memleketin geleceği için bir EİBİRMİ Kemâli Beyazıt - Fethi Çelikbaş Grup ne düşünüyor ?