18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 5

vernörler Meclisinin verimli çalışmalarına (o değinerek özetle şöyle W " — Gelişme halindeki memleketlerin (o karşıkarşıya bulunduğu, sayısı gittikçe artmakta olan (problemlerin halli için yapılan çabalar büyük takdire layıktır. Bu toplantılar sırasında sık sık işitilen müşahedeler bizi, gelişmekte olan memleketlere tahsis edilecek mali kaynakların artırılması ve bu kaynakların verilme kayıt ve şartlarının gözden geçirilmesi zaruretini tekrar be- lirtmeğe sevketmektedir. müesseselerin ( faaliyetlerine rağmen, gelişmekte olan memleketlere sunulan o kaynaklar, dış ticaret açıklarını azaltacak ve tesirli bir kalkınmayı sağ- layacak bir seviyeye ulaşmaktan halen çok uzaktırlar. Bu itibarla, sanayileşmiş memleketlerdeki tasarrufların ge- lişmekte olan memleketlere aktarılması keyfiyetinin en önemli ihtiyaçlardan biri olduğuna inanmaktayız." Dünyadan Akisler Yunanistan — Atmadan gelen haberlere bakılırsa, bu hafta bütün Yunanistan Kıbrıs meselesini İkinci plâna itmiş, Kral Konatantinin düğünüyle ilgilenmektedir. Bu satırların okunduğu sırada, Yunanistanın genç Kralı, Danimarka Prensesi Anne-Marie ile evlenmiş olacaktır. İki metreyi aşkın boyu ve doksan kiloyu aşkın ağırlığı olan bir düğün pastasını kesmek için merdivene çıkmak zorunda kalan Anne-Marie, artık danimarkalıların de- gil, yunanlılarındır. Fakat Kopenhag'dan gelen haberlere de bakılırsa, genellikle duygularını çok İyi gizleyen danimarkalılar, bu alışverişten pek memnun görünmemektedirler, Üzün- tüterinin birinci sebebi, ortalıkta dolaşan bazı söylentiler, dir. Bu söylentilere göre, Kral Konatantinin annesi Fre- derlika, Anne-Marle'nin ailesinden üç milyon dolarak bir drahoma istemiştir, İkincisi, danimarkalılar, Frede- rikanın Anne-Marie üzerinde hakimiyet kurmak isteme- sinden korkmaktadırlar. Bilindiği gibi, Kraliçe Frede- rika alman aslından gelmektedir ve danimarkalılar da alınanlardan hiç hoşlanmamaktadırlar. Alman kadınla- rının ne yaman birer kaynana olduklarını bilen danlmar- kalılar, bir Kraliçe de olsa, kaynananın her zaman ve her yerde kaynana olduğunu düşünerek küçük Prenses. leri için endişe duymaktadırlar! AKİS/5