18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 535 Cilt: XXXI Yıl : 11 Sahibi Mübin Toker İç Haberler Kısmı: Güneri Civa- oğlu Teoman Erel, Egemen bos- tancı (İstanbul) Seyri Özgenel (ta- mir) — Dış Haberler Kısmı: Ha- lük Olman — Magazin Kısmıt Jale Candan, Tüli Sezgin, Bihin An- ter, Hüseyin Korkmazgil — Tiyat- ro: Lütfi Ay Sinema: Tarık Ka- kınç — Radyo: Mei T. a gören, Turgut Özakm Fe Daniyal Eriç — Yayınlar; İlhami soysal. Resim Ali Parmakerli Erdoğan Çftler Klişe Doğan Klişe Öz Atölyesi Tel : 11 7915 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/3 Tel: 11 89 92 idare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 10.00 lira 6 aylık (25 nüsha) 20.00 lira 1 senelik (52 nüsha) 40.00 lira ilân şartları Santimi 20 lira 9 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzeâd Mat Basıldığı yer Hümiyet Matbaası Ankara Basıldığı tarih : 1791964 Fiatı 1 Lira m HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS Okuyucuları "Bu satırları okumağa başladığınız sarada Kıbrısa gıda yardımı gönderil. ik ettiği insanilik, Şimdi herkes öğrenmiştir ki İnönü ve onun başında bulunduğu Hükümetin elleri armut devşirmemektedir. Kararlı tutumun, basiretli hareketin bi lânçosu, Kıbrıstaki soydaşlarımıza kan kusturan Makariosun dünya kamu oyu önündeki hezimetinden ibarettir. Y İ ER kısmımızın başında yer alan "Kıbrıs' başlıklı ml türklere reva görülen iktisadi ablukanın bizzat ai Milletler m tarafından ne şekilde tespit edildiğini, Tür tinin bu EMEL kaldırma konusunda tatbik ettiği plânın esasım ve ni- hayet Güvenlik Konseyinde sahneye konulan melodramın hikayesini bu- lacaksınız. AKİS çilerin bu hafta hassasiyetle takip ettikleri Kıbrısla il. çili çalışmalar, bizim Kıbrıs konusundaki tutumumuzun açık-seçik bir bi- lânçosudur. İktidar partisi CHP, Kıbrıs işini Hükümet seviyesinde sağlama alırken, bir taraftan da kendi bünyesinde bir revizyon hazırlığına başlamaktadır, Feyzioğlu ve arkadaşlarının “zayıf hükümet", "âciz hükümet", “ehliyet. siz Bakanlar" edebiyatı arkasında gizlenen asıl emelleri su yüzüne çık- tıktan sonra, gerek Hükümetle Genel Merkez arasında, gerekse Hükümetle Parti Grup yöneticileri arasında sık sık temaslar yapılmıştır. Bu temaslar ms aberi bir yeni kulisi de PE eml Şimdi hemen pek ço ve senatörün ağzında "Bu nasıl Bakan? Daha, dünkü çocuk,.", «Üstelik, biz- ler varken,." lâfları dolaşmaktadır. Henüz ortada belli bir değişiklik yoktur ama, şikâyet konusu Bakanların basılan, artık her mecliste açıktan açığa tös konusu edilmektedir. Geçen halta sonunda, Başbakan İnönü ve Yardımcısı Satır ile CHP Grup yöneticileri arasında bir toplantı yapıldı. Toplantıda, Grupun te- mayülü, Hükümetin en yetkililerine nakledildi, İşte, "CHP" başlıklı yazı- da, Kurultay arefesinde İktidar partisindeki hazırlıktan bahsedilmektedir. Şurası bilhassa bilinmelidir ki, eğer Hükümette bir rötuş yapılacaksa, bul adı "Reform Hükümeti" olan İnönü Hükümetinin, vaadettiği reformları" bir an önce yapma, hızına kavuşturulması noktasına dayanmaktadır, AP'ye gelince, meydan nutuklarında her Allanın günü kendisini ik tidara namzet gören ana. muhalefet partisinde Genel Başkanlık savaşı kı- rankırana devam etmektedir. Bu arada, İsviçrede pusuda bekleyen bir Baş- kan adayı da sesini yükseltmiştir. Bu nevzuhur aday. Ali Fuat Başgildir. 97 Mayısın meşruiyetini inkâr ettiği İçin hakkında takibat yapılan bu' “İsviçre Gülü"'nün serencamını "AF" başlıklı (yazıda eğlenerek okuya-, caksınız. Saygılarımızla AKİS/3