18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 23

Olan Sevinç Karasapan beyaz bir par- desü giymiş, saçını da topuz yapmışta. Başka bir masada da genç hariciyeci- lerle eşleri görünüyordu: Her yerden ek sik olmayan Sav çifti, Mina Türkmen ve İlker Türkmen; kırmızı kadife tay- yörlü, sarışın, çok hoş, fakat hiç yüzü gülmeyen genç bir hanımla gelmiş olan Turgut Çoratekin ve daha başka arka- daşları. Füsun - Ergun çiftinden çok güzel -twistler gördük. Galiba Sav, Amerikaya gitmeden önce biraz kilo' vermek istiyor!.. pek enerjik ve gayretti hariciyecileri- mizden Konsolos Ertuğrul Çırağan, Köln'e gittiğinden beri beş kilo kaybet miş. Halbuki zarif eşinin yaptığı ye- mekler şimdiden orada bile şöhret yap iniş, Bu konsoloslukta çalışan çok âşinâ bir sma var: Bülent Sokullu. Bayan Sokullu, buradaki çalışmalarıyla sosyete kadını olduğu kadar, iş kadını olduğunu da ispat etmiş. * Atom Enerji Genel Sekreterliğine Fah ri Domaniç getirilmiş. Bu teşekkü- lün bütün girdisini çıktısını yakından bilen Domaniçin burada epeyce ıslahat yapacağı ve astronomik maaşlar salta- natına artık son verileceği söyleniyor. Ankara Palas, havalar serinlemeye başlıyalı salonlarını açtı. Gecen haftanın ortalarında bir gece, içerisi gene epeyce kalabalıktı. Bir masada, Dorian Gray sıfatına gerçekten hak kazanan, hâlâ genç ve yakışıklı Dr. Zül fikar Berkem, eşi Nilüfer Berkem ve kızları Ferim, Kemal Satırın eşi Mem- duha Satır ve Turizm ve Tanıtma Ba- kam Ali İhsan Göğüş ile beraber otu- ruyorlardı. Arkası açık bir elbise giymiş ve çok yanmış olan Devlet Operası sanatçıla- rından Ferhan Onat ile eşi Doğan Onat bir ara geldiler, fakat yerlerini beğen- meyip döndüler. Yine Opera sanatçı- larından Hilmi Girginkoç bir masada tek başına oturuyor, fakat (o muhtelif masalardan hanımlarla dansa kalkı- yordu. Daha çok, bej dantel elbiseli ve lâme ayakkabılı bir hanımla dansetti. * Muzaffer İlkarın eşi ve kızı henüz İs tanbuldan dönmemişler, İlkar da kâh akşamüzerleri Bulvar kahvele- rinde tek başına oturuyor, kâh erkekli kadınlı dostlarıyla Gençlik Farkındaki açık hava tiyatrosuna gidiyor. Geceleri serince olduğu İçin, ceketinin üzerine aldığı açık sarı orlon hanım hırkası da doğrusu İlkara pek yakışıyor! * Karayolları Genel Müdürü Tahsin Ünalp, yaz bekârlığından kurtuldu çünkü eşi İstanbuldan, oğlu da Lond- radan döndü. Ünalplar şimdi evlerini, kış toplantılarına hazırlamak (o üzere, revizyondan geçiriyorlar, * Nevin ve Baha Bursalı, bu yaz İsviç- rede oğullarını tedavi etmiş olan doktoru İstanbulda karşılamak üzere, birkaç günlüğüne İstanbula gidip dön- düler. Kısa seyahatlerinde kendilerine, yakın arkadaşları Verda Kut refakat etti. TÜLİDEN HABERLER "Beraet ve Cihat Renda, İstanbuldan döndüler ve haftanın başındaki Pazar günü dostlarıyla gene Golf Kulüpte bu luştular. Melek Güz de geçen hafta dönmüştü, Ankara Tıp Fakültesi Radyobloloji Enstitüsünün genç Direktörü Prof. Feyzi Renda ve eşi Susan Renda, o- tomobilleriyle gittikleri Avrupa gezi- sinden döndüler, Rendalar İstanbul- dan doğruca Danlmarkaya geçmişler ve orada bol bol eğlendikten sonra, İsveçte toplanan 10. Kan Hastalıkları Kongresine katılmışlardı. Sempatik Direktöre bir canlılık. bir canlılık gelmiş ki, sormayın!,