18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

Günlerin Getirdiği Yurttan Akisler Ulaştırma — Ulaştırma Bakanı o Ferit Alpiskender, içinde bulunduğumuz haftanın başlarında Bakanlığı ile ilgili bazı önemli açıklamalarda bulundu. Alpiskend'srin yaptığı açıklamalara göre Hükümet, bir deniz kredisi İhdas etmek üzere gerekli hazırlıklara girişmiş bulunmaktadır. Bu kredi yüzde 5 faiz üzerin- den 40 ile 80 milyon lira arasında olacak ve her türlü gemi ithalini mümkün kılabilecektir. Pek kısa bir Süre sonra gerçekleşecek olan bu krediden bütün armatörler istifade edebileceklerdir. Alpiskender ayrıca, Fethiye, Marmaris veya Bodrum, da da biç hava alanı kurulacağını ve Ege bölgesinde tu-- pisimin geliştirilmesi amacını güden bu alana inen tu- ristlerin istedikleri yerlere helikopterlerle (o taşınacağını ifade ederek, Çiğli hava alanından jet yolcu, uçaklarının da yalaması İçin Hava Kuvvetleri ile anlaşmaya varıl- mıştır" de Ulaştırma Bakanının üzerinde önemle durduğu bir diğer husus da öteden beri sözü edilen, fakat bir türlü gerçeklenmeyen feribot meselesidir. Alpiskender İzmirde yaptığı konuşmasında, pek yakında türk deniz ticaret fi- losunun iki feribota kavuşacağını ve bunlardan birinin Almanya veya Hollandadan alınacağını, diğerinin ise türk tezgâhlarında İmal edileceğin! belirtti. Tâyinler Kıbrıs olayları patlak verdiğinden bu ya- na hızlı bir tempo içinde gece-gündüz çalışan hariciye memurları son haftalarda bir başka sebepten de hayli telâşlılar. Zira bu mevsim, Dışişlerinde tâyin mevsimidir. Merkeze agremanlar gelmekte, tâyinler yapılmakta, ve- da kokteylleri verilmektedir Bu tayinler arasında en il- ginci, Moskova Büyük Elçiliğiyle ilgili olanıdır. Dört yıl- dan beri Busyada bulunan Amiral Fahri Koratürkün AKİS/4 Maliye — Milletlerarası Madrit Büyük Elçiliğine tâyin edilmesiyle boşalan yere kimin gönderileceğine dair ortaya türlü söylentiler ya. yıldıktan sonra, nihayet Brüksel Büyük Elçisi (Hasan Işıkın tayini için agreman gelmiş olduğu ilgililerce açık- landı. Şimdi bir diğer fısıltı, halen boş olan Brüksel Bü- yük Elçiliğiyle ilgilidir. Buraya OGenel Sekreter Fuat Bayramoğlunun gönderileceği söylenmekte, ancak henüz agreman gelmemiş olduğu için bir açıklama yapılmak istenmemektedir. Bayramoğlunun yerine ise, gerçekten başarılı bir diplomat olan Genel Sekreter, Siyasi İşler Yardımcısı Halük Bayülkenin getirilmesi kuvvetle muh- temeldir. Dışişleri Bakanlığındaki diğer tayinler ise şöy- ledir: 2. Daire Genel Müdürü -İsmail Erez, Prag Büyük Elçiliğine; 1. Daire Genel Müdürü Turhan Tuluy, Ko penhag Büyük Elçiliğine; Genel Sekreter, İdari İşler Yardımcısı Necdet Kent, Tahran Büyük Elçiliğine; Genel Sekreter, NATO Dairesi Yardımcısı Osman Olcay, Hel- sinkiye; Helsinki Büyük Elçisi Ziya Tepedelen, Adis Aba- baya; Tahran Büyük Elçisi Reşat Erhan, Lâheye; Lâhey Büyük Elçisi Fuat Kepenek, Buenos Airese; Oslo'da bu- lunan Beşir Balcıoğlu, Karakasa; oKarakasta bulunan Osman Derinsu, Oslo'ya; Bağdat Büyük Elçisi Seyfi Tu” ragay, Viyana Büyük Elçiliğine; (Viyana Büyük Elçisi Vefa Karatay, Bağdat Büyük Elçiliğine; Prag Büyük El. çisi Cemil Vafi, Kabile; Kabilde bulunan Talât Benler, Stockholm Büyük Elçiliğine; Kopenhag Büyük Elçisi Üverya Mayatepek, Aramana; Ammanda bulunan Dâniş Tunalıgül ise Belgrat Büyük Elçiliğine tâyin edilmişlerdir. imar ve Kalkınma Bankası, Milletlerarası Finansman Kurumu ve Milletlerarası Kal- kınma Birliğinin 7-11 Eylül traihleri arasında Tokyoda. yapılan toplantılarına katılan türk heyeti, haftanın son- larında Cuma akşamı Türkiyeye dönecektir Toplantıda kısa bir konuşma yapan türk delegasyo- nu Başkanı Maliye Bakanı Ferit Melen, bu, yıllık Gu.