18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 22

Tüli'den haberler geçtiğimiz haftanın en İlginç olayı, Helsinkiy'e tayinleri çıkıp, yine haf ta içinde Finlandiyaya hareket eden Osman Olcay ile eşi Necla Olcayın, Kulüpte verdikleri veda partisi oldu. Saat 19 'da başlayıp çok geç saat- lerce kadar süren parti çok mükemmel içti. Böylece Bayan Olcay, nekadar bir ev sahibesi olduğunu bir kere saha ispat etti. Havanın da epeyce müsait olduğu gecede, Golf Kulüpün balıçesi, çoktandır görmediği derecede çok ve güzel bir kalabalıkla şenlendi. Atom Enerjisinden de birçok oOkimse vardı. Meselâ, epeyce erken saatlerde gelmiş olan Dr. Cengiz Hevenk ve ame- rikan eşi, uzun zaman kaldılar. Beyaz bir elbise ile gelmiş olan Berin Kurt- bayı birçok arkadaşı hasretle karşıladı, Balayından yeni dönmüş olan yüksek mimar Şevki Vanlı ile eşi.Ayşe Vanlı, yeni evlerine taşınmak üzere oldukları İçin, artık Ankaradalar, yeni bir seya- hate çıkmıyorlar. Yakında Amerikaya gidecekleri söylenen Ergun ve Gencay Sav çifti de misafirler (o arasındaydı. Elçin Gümrükçüoğlu da yakında Ame- Meydan Sahnesinde galada davetliler Neşelerini Umumiyetle şık, fakat çok sade giyin- mesiyle tanınan Necla Olcay, kendi- sine çok yakışan güzel bir şifon elbise giymişti. Osman Olcay ise, zekâsı .ile dikkati çekiyordu. Misafirler arasında epeyce de Ba- kan vardı: Milli Savunma Bakanı İl- hamı Sancar, Başbakan Yardımcısı Dr. Kemal Satır, Dışişleri Bakanı Feridun Cemal Erkin, Çalışma Bakanı Bülent Ecevit.. Bakanlar o günkü Meclis mü- zakerelerlnden sonra Kulüpte biraz din lenmek imkânı buldular. o Kokteylde, bulanlar riksıya gideceği için çok sevinçliydi . "Meydan sahnesi, geçen haftanın or- talarında, "Siz ne yapardınız?" i- simli güzel bir fransız komedisiyle ti- yatro sezonunu açtı. Bunu, pek yakında temsillerine başlıyacak olan AST tiyat- rosu takip edecekmiş. Devlet Tiyatro- ları, perdelerini açmak için, her se- neki gibi Ekim başını bekliyorlar. Meydan Sahnesindeki galanın da- vetlileri hep âşinâ simalardı. En ön sıralarda, bu hafta başında nikâhları kıyılacak olan nişanlılar, Cüneyt Gök- çerle Ayten Kaçmaz, oturuyorlardı. Ga- laya, Bulgar Büyük Elçiliğindeki kok- teyiden gelmişlerdi. Bayan Kaçmazın üzerinde, gözlerinin rengine uygun, ye- şil bir elbise vardı. Onlardan biraz ar- kada, gelecek hafta nikâhlanacak olan başka bir çift vardı: Mahmut T. Öngö- ren İle, turuncu yakası epeyce açık el- biseli nişanlısı. Lütfi Ay yalnız gelmişti. Özdemir Nutku da öyle.,, Gencay Sav ile Ergun Sav ve Attilâ Sav beraberdi- ler. Metin And, son zamanlarda ekseri beraber göründüğü genç hanımla bir- likteydi. Munis Faik Ozansoy bir hanımla - galiba kızkardeşi - gelmişti. Dr. Mus tafa Bilhan ile eşi Dr. Bedia Bilhan ön sıralarda, Londra hatıralarının hâlâ tesiri altında bulunan Dr. Hayati Ser- gen de seyirciler arasındaydı. Faize Kuhar ile amerikalı eşi elele geldiler. Esin Avcının &i iki elbisey le manto Faizede dikilmiş. Hakikaten güzel elbiselerdi. . Sevim Baban da, aynı terzihanenin geçen sene çok tutu- lan bir modelinin bej, önündeki par- çası işlemeli olanım giymişti. Kerim Afşar ile Esin Afşar da arkadaşlarının yatımdaydılar. Esin gitgide annesine benziyor. Kerim Afşarın sakalı da doğ rusu kendisine pek yakışmıştı. O gece salonda o kadar çok sakallı vardı ki, galiba bir dahaki sefere sakalsız olan- ları saymak lâzım gelecek! Muammer Altsoy ve eşi, yakında bebek bekliyorlar. Bayan Aksoy, salo nun sıcaklığından rahatsız (olmuştur herhalde. Ama gece terleme rekorunu Yılmaz Gruda kırdı. Afşarların arkasında Sadi Güne) gal kumaştan elbise ve ona uygun bir ceket giymişti. Bülent Savcı ile, dâima renkli,gözlük takan eşi de orta sıralar- daydılar. Gecen hafta Perşembe akşamı, ' Golf Kulüpte caz ve dans vardı, fakat her zamanki kadar bile kalabalık yoktu. Sadece birkaç masa doluydu, onlar da kendi aralarında epeyce eğlendiler ve dansettiler. Bir hariciyeci ile gelmiş