18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 6

AKİS Yıl ; HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI YURTTA OLUP BİTENLER Millet Gündelik hayat ve Kıbrıs Türkiyeye pek az şey, dokuz aydan beri Kıbrısın, yerdiği zararı ver- miştir. Bununla söylenmek Kıtasın bırakılması değildir. . Türk milletinin buna asla razı olmayacağı, buna cesaret edenleri hiç bir zaman affetmeyeceği (o şüphesizdir. XX- As- rın İkinci yarısında bile türk milleti gibi milletler için manevi (değerler maddi değerlerin üstünde kıymet ta- şıtmaktadır. O, bir başka iştir. Fakat Kibrisin gündelik hayatin dışına çı- karılmasının ve bunun bir hükümet İşi yapılmasının ihtiyacı kendini his. «ettirmektedir. Hatta hükümet işi bile değil... Başbakan bunun üzerine eğilmiştir. Eğer Kabinenin, bu işte ona doğrudan doğruya yardımcı olan Üyeleri dışındaki Bakanları, (o başla- rında Kemal Satır,, memleketin odi- ger meselelerini "sanki Kıbrıs o hiç yokmuşçasına" ele alırlarsa hem mil- lete, ham de Başbakana en büyük yardımı yapmış olurlar. » Tabii, "sanki Kıbrıs hiç yokmuş- çasına" demek laf gelişidir. Zira is. tense de, istenmese de Kıbrıs kendi ağırlığını mali sahada da, ekonomik sahada da hissettirmektedir ve cemi- yet hayatına bu yüzden çıkabilecek bir harp endişesi daima ha kim ol- maktadır. ğer Hükümet başa- rılı bir tarzda “dikkatleri Kabristan alır da kalkınma halinde olan ve re- formları bekleyen memlekete (o başka bir hava verebilirce Kıbrıs yükü a. er. Dikkat etmek lâzımdır ki U. memleket dokuz aydır Kıbrısı konuş- maktadır. Dokuz ay belki omilletle- rin hayatında pek çok değildir, ma Türkiye gibi bir memleket için, ça- lışma bakımından dokuz günün kay- bı bite büyüktür. Elbette ki bu süre içinde her şey durmuş sayılamaz. Hatta suyun altından alınmış mesa- fe de vardır. Ancak, gerekli ii Hükümet memleketin üzerine w 1118 Eylül 1964, Sayı 535 Cilt: XXXI mış ağırlığı kaldırmalıdır. Topluluk- lar bu kadar süre ağırlık altında ya- şayamazlar. İşin zor tarafı bunun bir "umu- mi efkarla münasebet" meselesi (o ol. ması ve o konuda Hükümetin bece- riksizliğinin tam bulunmasıdır. . En koyu diktatoryasından en liberal de- bugün inönü Hükü- metleri pasifliğin şaheser örneklerini vermişlerdir. Gerçi önümüzdeki günlerde dik. katiler başka bir sahaya (çekilecektir. Ama bunun da sebebi tam alaturka bir sebep olacaktır. Batılı meselelerle uğraşır, biz şahıslarla uğraşırız o ya.. Şahıslarla uğraşmak merakımız bir kaç haftaya kadar şahikasına (o çıka- caktır. A.P. kendi Genel Başkanını seçecektir ve bir şahsi çekişme bütün gücüyle etrafı toza boğacaktır. C.H.P, de ise Kurultay vardır. Gerçi bu Ku- rultayın fazla hırslı geçmeyeceği tah- min edilebilir. Ama "Hükümette Re. Kıbrısta abluka altında kadınlar çalışıyor .Taştan çıkarılan ekmek AKİS/6