18 Eylül 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

18 Eylül 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 30

TİYATRO istanbul Arenada ilk oyun İstanbulda yeni mevsime, 20 Eylülde, ilk giren Arena Tiyatrosu olacak. Hazırladığı eser, "Mr. Nato" adlı po- litik bir hiciv oyunudur. Son millet, lerarası politika (o olayları dolayısıyla sık sık adı geçen Nato, böylelikle, İs- tanbul sahnelerine de çıkarılmış ola- caktır. "Mr, Nato'yu Devlet Tiyatrosu re- jisörlerinden Oo Ziya Demirel sahneye koymaktadır. Oyun, macar asıllı bir ingiliz yazarı olan George Tabario". nundur ve Seniye Keskin tarafından dilimize çevrilmiştir. Dekorlarıyla kös tümlerini ilgi Adalan hazırlamıştır. Başrollerini de Yıldırım Keskin ile Al- tan Karındaş oynıyacaklardır. Arena Tiyatrosu (omevsime iki o- yunla girmektedir. Münavebeyle oy- nanacak ikinci oyun da Roger Ferdi, nand'ın "Kargalar Okulundur. Bu o- yunda önemli rollerden birine, Kent Oyuncuları topluluğundan ayrılarak Arenaya geçmiş olan genç sanatçı Gül sün Kamu hazırlanmaktadır. "UM Uraz Tiyatrosu Geçen mevsim tiyatro faaliyetine ka tılmadığı gibi, başka sahnelerde rol de almamış olan Ulvi Uraz, bu mev- sim Küçük Sahnede yeni bir kadro ile çalışmıya bağlıyacaktır. Yeni topluluk I Ekimde, gene "Ul- vi Uraz ve Arkadaşları" adı altında perdesini açacak ve ilk eser olarak Haldun Tanerin "Gözlerimi kaparım, vazifemi yaparım" adlı yeni bir ko- medisini oynamıyan bağlıyacaktır. Bu komedide rol alan başlıca sa- natçılar şunlardır: Ulvi Uraz, Alev Koral, Nur İnsel ve İstanbul Şehir Tiyatrosundan misafir sanatçı ola. rak- Müfit Kiper. Kent Oyuncuları Kent Oyuncuları topluluğu yeni mev sime, son zamanlarda pek revaçta olan epik bir oyunla girmiye hazır- lanmaktadır: Bertolt Brecht'in "üç Kuruşluk Opera"sı. Bu Ünlü müzikali Kent Oyuncuları (o topluluğunda yeni bir rejisör, Tuncay Cardar sahneye koymaktadır ve hazırlık çalışmaları, mden önce tamamlanamıyaca ğı sanılmaktadır. Dormen Tiyatrosu Dormen Tiyatrosu ise, yeni mevsim Özakmanın "Bulvar" müzikaline de- Piyes gördüm Oyun: "Siz ne yapardınız?" .("“Laure at les Jacoues"). Yazan: Gabrici Arout. Çeviren : Aygen Törüner. Tiyatro : Meydan Sahnesi. Sahneye koyan : Kartal Tibet, Dekor - Kostüm : Çetin Köroğ Konu: Çoğu tiyatro yazarları, erkeklerin ezeli poligami düşkünlüğünü işlemişler, bir erkeğin çeşitli kadınlarla olan maceralarındaki çeşitli tu- tumlarını, davranışlarım, duygularını anlatmıya çalışmışlardır. "İkiz Kar- deşim David" yazarı daha orijinal bir konuyu işliyor: dört değişik erkek mizacı karşısında bir tek ve aynı kadının çeşitli tutumunu, davranışını, tep. kişini gösteriyor. Her perdesi ayrı ayrı oynanabilecek nitelikte olan bu komedide, Laure'un her perde başlarken, sevgilisine (kaçmak için aynı mektubu bıraktığı dört Jacgues -dört koca tipi- görüyoruz. Tahmin edi- leceği gibi, her birinin çaldığı "hava" başka bir "hava"dır. Galiba IV. Jacgues kadının en sevdiği havayı "kötek havası'nı çalıyor ve. o herşey yoluna giriyor. Oynıyanlar: Esin Avcı (Laure), Kartal Tibet (L Jacgues), Özer (H. Jacgues), Yılmaz Gruda (III, Jacgues), Jacgues), Mediha Köroğlu (Irene). Beğendiğim : Kartal Tibetin canlı, hareketli sahne düzeni. Çetin Kör- oğiunun özenli, zayıf dekoru, Aygen Törünerin akıcı çevirisi. Yılmaz Gru- damn-çok terlemesine ve, nedense mendilini kullanmıya lüzum görmemiş olmasına rağmen- ll. Jacgues'da çizmeği başardığı, nüanslı koca tipi ve I Nisan şakası ve gülünçlüğü içinde, aldatılmış olmanın acısınıda belirt- meyi başaran, iyi çalışılmış kompozisyonu. Beğenemediğim : Esin Avcının, değişik mizaçtaki dört erkek, dört ko- ca karşısında .değişmez durumu kadar- değişmiyen -ve dişi tarafı göl- gede kalan- Laure'u, Çetin Köroğlunun, belki ilk akşamın heyecanıyla, komedi havasını aşan, dayak faslında ve sahnede ne varsa kırıp geçirmek- te -elini kanatacak kadar- aşırılığa kayan IV. Jacgues'i. Sonuç : Dördüncü tabloya kadar .hattâ, o tabloda bile- fransız nükte- siyle yüklü, "salon" seyircisine seslenen, ince bir "skeç" serisi, mekaniz- masını daha birinci tablonun sonunda ele verdiği halde eğlendiriyor, ilgi le İzleniyor Teoman Çetin Köroğlu (IV, Lütfi AY Meydan Sahnesinde "Siz ne yapardınız?" ., Cennetten çıkmadır.