4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 10

YURTTA OLUP BİTENLER HER ŞEYİ ANLATANRESİM — A.P.'nin Aydın milletvekili ve ye- ni Genel İdare Kurulu üyesi Melâhat Gedik, Atatürkün ve 27 Mayıs şa- hitlerinin kabirleri önünde tazim duruşunda bulunmuştur. Melâhat Gedik ve 27 Mayıs şehitleri!. Menderesin unutulmaz İçişleri Bakanının eşi na- zarında "27 Mayıs şehidi"nin Namık Gediğin ta kendisi olduğunu bilmek için kendisini fazla tanımaya lüzum yoktur. Zaten A.P.'nin yeni idarecileri arasında Çankayaya çıkan Bayan Gediğin, Cumhurbaşkanı Gürselin elini sıkarken yüzünün aldığı ifadeyi görmek sayın bayanın ne çeşit hisler için- de bulunduğunu anlamaya yetmektedir. Yeni bir istikamet aldığı ileri sürülen A.P.'nin bu Büyük Kongresin- den Melâhat Gediğin idareci olarak çıkmasının mânası nedir? Melâhat Gediğin türk siyasi hayatına tek hediyesi "Gözü yaşlı türk anası" tâbiri- dir. Bunun dışında sayın bayan ne Mecliste bir konuşma veya müdahale yapmış, ne bir fikir söylemiş, ne bir varlık göstermiştir. Ortaya bir kıy- met koymadığına göre Melâhat Gediğin aldığı oylar yeni A.P.'nin eski A.P.'ye "anlarsın ya,." tarzındaki bir işmarından ibarettir. Ne yazık ki anlayan" sadece bu eski A.P/üen ibaret değildir. Acaba eski A.P. de bari bu gerçeği anlıyor mu? na aldı, fakat yapılan propagandanın nerelere kadar ulaştığı da böylece or- taya çıkmış oldu. Bu minval üzre devam eden Kongre, sçim öncesinde şirazesinden çıkma tehlikesi de geçirdi. Gökhan Evliyaoğ- luna söz verilmemek suretile bu prob- lem de hallediliverdi Bilgiç, ekibinin. Demireli yıpratmak için tasarladığı son manevra da böylece akim kaldıktan sonra durumun ümitsizliğini anlaya- rak, gayretini Genel İdare Kurulu se- çimlerine yöneltti Genel Başkan seçi- 10 minin Genel İdare Kurulu seçimi ile birlikte yapılmasını, istemek Bilgiççile- rin ümitsizce başvurdukları bir oçare oldu, fakat Demirel bunun kendi aley hine olabileceğini farkederek "hayır" mı çekti, çoğunluk da onun istediği ka rarı alıverdi. Sandıktan çıkan sonuç, sadece vefa, yemin arkadaşlık gibi öl- çülerle oy hesabı yapan Bilgiççiler için sürpriz oldu, hesabını önceden ve ele gelir sebeplere göre yapmış olan De- mirel ise hiç şaşırmadı. Kabadayılığını bozmayan ve Demi- eli öperek tebrik ettikten sonra bir de demokrasi nutku çeken Bilgiç daha son ra, yanında Faruk Sükan olduğu hal- de, Genel Merkeze gitti ve burada ken dini, hüngür hüngür ağlayan taraftar- ları arasında buldu. O sırada çalan telefonu kaldırdı, etrafındakilere sus malarını işaret ettikten sonra, Tav- şanlıdan telefon eden AP'liye "acı" ha beri üzülmemiş görünerek verdi: "— Süleyman bey kazandı, karde- şim." Telefon konuşması şu şekilde devam etti: — 1072 oy aldı.. Evet, evet... Mem- leket, için hayırlı olsun... Ben mi? Ben Saadettin Bilgiç... İyi geceler..." Demirel ise salondan üst kata, Si- nema Müdürünün ll çıkarıldı ve orada tebrikleri kabul e Demirel, Sinema Müdürünün oda- sında yorgun ve sesizdi. Yumuşak ifa- deli gözlerini duvarlarda gezdiriyor, ge len delegelerle kucaklaşıyor, sonra yi- ne duvarları seyretmeğe koyuluyordu. Yükselenler için en büyük tehlike olan korkunç mekanizma da bu arada işle- meye haşlamış, "Beyefendi istirahat e- decek", "Beyefendiyi sıkmayın", "Kar deşim, teker teker girin", "Çekilin, çe- ni görevli sayan bazı tipler türemişti. Az evel Demireli kendilerinden sayan delegeler, şimdi Damireli, irileşmiş göz lerle, bir tanrıymış gibi seyrediyorlar ve ağızlarını açıp bir tek kelime söy- leyemiyorlardı. Onlarla lider arasında- ki görünmeyen duvar, nevzuhur şakşak çıların da tesiri ile her saniye kalınla- şıyordu. Seyredilmekten rahatsız olduğu anla şılan Demirel AKİS'çinin, — Beyfendi, bu akşamki progra- mınız?" şeklindeki âni sorusuna âdeta sevindi ve düşünmeden cevap verdi: — Hiç bir şey bilmiyorum..." ,Sonra ekledi: — Ama herşeyden önce elimi yü- zümü yıkamam lazım galiba,.." Akşam programını bilmeyecek ka- dar şaşırmış ve yorulmuş olan lider, az sonra taraftarlarının arasında alkışlar la sinemadan çıkarıldı. Bu sırada, sine manın önünde biriken kalabalığı yar- maya çalışan bir AP'linin nârâsı, ö- nemli siyasi olayları Kızılayda yaşama ya alışmış gençlerin ve memurların ku laklarında çınladı — Savulun, yor!" Kim kimdir? ' ' "Sjüleyman Demirel 1924 yılında Is- partanın İslamköyünde doğmuş- rp" Başbakanımız geli- Kongrede Demirelcilerin dağıttıkla AKİS, 4 ARALIK 1964