4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 12

YURTTA OLUP BİTENLER tarafından verilmiş sertifikalar cö- mertçe teşhir edilmektedir. Evi ame- rikan usülü döşenmiştir. Kendisinin a- merikan hayranı olduğu söylenmekte- dir. 1960 yılında Su İşleri Genel Mü- dürlüğünden Yedek o Subay Okuluna gitmiş, bu arada Plânlama Dairesinde çalışmış ve sonra da özel taahhüt iş- leri ile ilgilenmiştir. Bu işi çok iyi başa ran Demirelin iki yıl içinde milyoner- ler araşma katılması dikkate değer bir husustur. Büyük Kongredeki başarısın da bu milyonların tesirinin büyük ol- duğu da işin bir başka yönüdür. "Dağ başını duman aldı" Demirelin Genel Başkanlığı ve De- mirelci Genel İdare Kurulu listesi- nin Kongrede kazanması ile AP yeni bir yola girmiştir. Bu yolun ne olduğu daha tam alarak belli değildir. Zaten bunun için. Büyük Kongrenin "Dağ ba şını duman almış" marşı ile kapatıl- mış olması çok isabetlidir. Gerçekten, küm verme imkânının sağlanması bek- lenmemelidir. Fakat Demirelin. Bil- gice göre, memleketin sağlam kuvvetle rine daha iltifatkar davrandığında ve eğer iktidar bu partiye teveccüh ede- cekse bunu almak için çok daha kur- naz bir politika güdeceğinde şüphe yoktur. Bir başka "bilinmeyen" de Bilgiç - Demirel arasında kongre omücadelesi ile açılan mesafenin kapatılıp kapatıl- mıyacağıdır. Şimdiki durumda Demi- reli destekliyen bir grup, Bilgiçin tas- fiye edilmesi ve teşkilât işlerinden so rumlu ve Genel Başkan Vekili duru- munda bulunan mevkie Ahmet Topal- oğlunun getirilmesini istemektedir, cak Demirelin, Genel İdare Kurulunda 10 kadar taraftara sahip bulunan Bil- giçle, hiç olmazsa seçimden önce, ara- yı açmıyacağı ifade edilmektedir ki bu da Demirelin kurnazlığına uymaktadır. Ortak Pazar Uygarlığa açılan pencere Haftanın başlarında Pazartesi (o ge- cesi saat 24 e doğru, Aukara Rad yosu binasında, sadece Haberler Ser visi ile bu bölümün birkaç metre ile- risindeki yayın odasının ışıklan ya- nıyordu. Gecenin bu saatinde, bina- da haberciler, lunmaz. Bu birkaç kişi de saatin 24 ü göstermesini, akreple yelkovanın üs- tüste gelecekleri anı iple çekerler. Bu saatte kısa haberler okunur ve rad- yo, yayınma 6 buçuk saat için ara verir. O gece Haber Servisindekiler ar- tık yavaş yavaş pardesülerini Oo giyip ıkma hazırlığına başlamışlardı ki dahili telefon acı acı sinyal (o verdi. Bir haberci yarı kapalı gözlerle tele- fona doğru seğirtti, birkaç saniye muhatabını dinledikten sonra uyku lu bir sesle arkadaşlarına anlattı: Spiker, "Ortak Pazar an- laşması bugünden itibaren yürürlü- ge girdi" başlıklı haberi saat 24 den önce okuyacağı için, ge giriyor" ğI iç "yarın yürürlü şeklinde mi söyliyeceğini, A.P. Kongresinde uyuklayan delegeler Ne ilgi ne ilgil... KulağaKüpe Bir şüphe Süleyman Demirel, Genel Baş- kan seçildiği oOA..P. Büyük Kongresinde iktisadi görüşünü söylüyor: "— Memleketi fopyekün kal- kındıracağız. (Bir göz işareti). unun — nasıl yapılacağını sizler çok iyi bilirsiniz" İnsanın şöyle düşüneceği ge- liyor. ” Ş yeni tip adam diye lanse edilen Süleyman Demirel min gibi lider olacağını sizler çok iyi bilirsiniz!" soruyordu Servisde kısa bir sessizlik (o oldu. Sonra bütün haberciler adeta ağız birliği etmişçesine aynı cevabı verdi- ler : "— Anlaşmanın yürürlüğe o gir- diğini önce biz haber verelim. oHa- beri 24 ti birkaç saniye geçe okusun.." Gerçi haberin "yarın" veya "bu- gün" diye okunmasının büyük bir ö- nemi yoktur ama, önemli olan mu- halefeti, basım, üniversitesi ile (obü- tün Türkiyenin bu anlaşmayı be- nimsemekte oluşudur. Nitekim yan gecede uyku ile becelleşen genç ha- berciler dahi batıya doğru atılan bu büyük 'adımın ilk müjdecileri oolmayı bundan dolayı istemişlerdir. Anlaşmanın yürürlüğe girişi, oObu hafta aşırı sol çevreler hariç bütün Türkiyede son derece olumlu ( karşı- landı. AP Genel Başkanı seçildikten 48 saat sonra bir AKİS çiyle (konuşan Süleyman Demirel, Ortak Pazar dı- şında bir Türkiye düşünülemiyeceği - ni ve bunun son derece müspet bir bağ olduğunu belirterek : "— Fakat türk iktisadiyatı ile- ride ortak pazar ülkeleri ile rekabe- hazırlanmalıdır. dahil oluşunun gerçek fonksiyonu da o bu- r" dedi. YTP Genel Başkanı Ekrem Ali- canın cevabı da Demirelden pek farkı lı olmadı "— Elbet müspet o karşılıyoruz. Hükümette bulunduğumuz zaman ça- lışmalarına katıldığımız bir konu bu. Türk ekonomisinin. Avrupa ekonomi si ile birlikte (yürütülmesi bakımın- AKİS, 4 ARALIK 1964