4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 21

tarafından o hazırlanmıştır" şiddetli protesto sesleri ile karşılaştı. Tabii bu yol, fikire fikirle mukabele- den daha kolaydı! Koçtürkten sonra, ön sıralardan genç bir doktor, elinde Planet mec- muası ile ortaya çıktı ve oradaki ma- kalelere dayanarak konuşmasını yaptı. Saat 12.30'da Başkan oturuma son verdiği zaman, yer yer münakaşalar devam ediyordu. yakışıklı tiler Bankası Genel Müdürü Selâhaddin Babüroğlu, son günler- de kokteyllerde pek görünmüyor. Bu- günlerde fazlaca meşgul olduğu, ken- disini özleyen ahbapları tarafından si kâyet yollu tekrarlanıyor. Babüroğlunun AP cenahından uğra dığı iftiranın mahiyeti de anlaşılmış bulunuyor. Babüroğlunun şehadeti ile mahküm olan Nuri Beşerin avukatı AP milletvekili Osman Şahinoğlu, İller Bankası Genel Müdürünün AP'nin tah rip edildiği nümayişler sırasında nü- mayişçiler arasında bulunduğunu id- dia etmiş ve hakkında dâva açılmasın: sağlamıştı. Ancak AP'lilerin bu düze ni de boşa gitmiş ve Babüroğlu bu dâ- vadan beraet etmiştir. İller Bankası- nın cevval Genel Müdürünün bu dâ- va sırasında yaptığı ustalıklı savunma da şu sıralarda ahbaplarının dillerinde dolaşmaktadır. Gecen hafta Cumartesi gecesi An- kar kaynıyor- du. Gecenin geç saatlerine kadar otu- ran kalabalıkta gene epeyce âşinâ si- ma vardı. Meselâ Dr. General Necini Ayanoğlu ve eşi, bir dost grupu. ile beraberdiler. Bir tarafta İran Büyük Elçiliğinden bir grup göze çarpıyordu. Başka bir tarafta ise, bir ara mutfağı da teftiş eden Milli Eğitim Bakanı İbrahim Öktem ile eşi Neriman Ök- tem ve bir erkek ahbapları (dikkati çekiyorlardı. Hâmit Batu ile Emel Kurdoğlu derin sohbetlere dalmışlardı. Necdet Evliyagil ile eşi ve ahbap- ları da o gece uzun müddet Kazandan ayrılamadılar. o Bâbıâlinin genç hanım gazetecilerin- den bazıları, türk basınındaki bir boşluğu odoldurmak üzere harekete geçtiler ve bir moda mecmuasının ha- zırlıklarına başladılar. o Teşebbüs he- nüz gizli tutulmakla beraber, çalışma- ların hızla geliştiği sızmaktadır. İstanbul oŞehir Operası Direktörü Aydın Günün kızı Arşe Gün ile ni- AKİS 4 ARALIK 1964 deyince, şanlısı -Ankara (OOperasından İstan- bula transfer- bas Mustafa İltuğun yakında evlenmeleri bekleniyor. o Çeçen hafta Perşembe akşamı, An- kara Golf oKlüpte Leylâ Çelik- başın dostlarına bir partisi vardı. Da- vette Nur Kızılyel, oOFüsun Manyas, İspanyadan yeni dönen Hikmet Pi- rinççioğlu ve eşi Türkân Pirinççioğiu, karısı İstanbulda, olduğu için oyâlnız gelmiş olan Melih Sağtür, Azer ve Fi- niz Hayat, Sadi Kavur, Azmi Tlabar ve eşi Rezan Tlabar ile Nihat Çavuş- oğlu varlardı. Daha sonra ikiye bölü- nen bu grup, geceyi Süreyya Pavyo- nunda tamamladı. o geçirdiğimiz hafta içinde ( İstanbula, son turistik seferini yapan Stella Solaris isimli yolcu gemisiyle 10 yunan gazetecisi geldi. Bu münasebetle, ak- m, türk gazetecileri şerefine, gemi- de bir kokteyl parti verildi. Babıâli- nin bütün, kalburüstü gazetecilerinin çağrıldığı keteyle bazı gazeteciler gel- meğe çekinmişlerdi. Ancak Cumhuri- yet ve Hürriyet gazetelerinin önemli kişileri tam kadro ile toplantıya ka- tılmışlardı. Kokteylde, Kıbrıs konusu hariç, her konudan bahsedildi ve yunanlı ga- zeteciler, türk meslekdaşlarına âdeta, bu durumdan kendilerinin suçlu görül- memesi temennisinde bulundular. o Basınımızda oAyazpaşa Vampiri adıy- la anılan genç, geçen hafta Şantöz Rosita Ferrer'e saldırdığı iddiasile ya- kalandı. Birçok dulun vampire rastla- TÜLİDEN HABERLER mak için arşınladığı Ayazpaşa yolla- rında cereyan eden bu olay hakkında şantöz, "Bir şeyden değil, beni öldür- mesinden korktum!" demektedir. Bu haberden sonra Ayazpaşanın, Mayıs ayındaki neşesine yeniden ka- vuşacağı sanılmaktadır! e Şehir (oOperası solistlerinden Azra Gün, bir süredir, oğlu Mehmet Günün kalp ameliyatı için Londrada bulunuyordu. Güzel sopranodan gelen haberlerde ameliyatın başarıyla neti- celendiği bildiriliyor. Ana - oğul daha bir süre orada kalacaklar. Bu müjdeli haberden sonra babanın da içi rahat- ladı. o Devlet Tiyatrosu sanatçılarından Ni- hat Akçanın son zamanlarda ope- raya merak sardığı söyleniyor. Geçtiğimiz hafta, birçok pastahane meyanında Milka pastahanesi de A.P. delegelerine kulis vazifesi gördü. Gece - gündüz burada âdeta masadan masaya telkinlerde bulunuluyor, Ge- nel Başkan seçimi için tavsiyeler ya- pılıyordu. Emekli General, eski sena- tör Cahit Tokgözün eşi de en sıkı şe- kilde o tavsiyelerde (o bulunanlardandı. Birçok delege, bu eski öğretmenin eli- ni öpüp başlarına koyuyorlardı ama, tavsiyelerini tuttular mı bilinmez! o Dr. Bahtiyar Demirağın kurduğu Ço- cuk Bakım Derneğinin fahri baş- kanlığına İran Büyük Bayan Hosravani seçildi. Elçisinin eşi