4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 20

Tüli'den haberler Geçen hafta içinde Yenişehirde, Ne- catibey caddesindeki Türk Standart lar Enstitüsünün konferans salonun- da bir Nüfus Plânlaması konferan- sı tertiptendi. 26, 27 ve 28 Kasım gün- leri devam eden konferans, açık otu- rum şeklinde düzenlenmişti. Cumartesi, sabahın erken saatle- rinden itibaren konferans salonu, ko- nu ile ilgilenen kimseler, doktorlar ve pek çok sayıda hanım dinleyici ile dolmuştu. En ön sıralarda tabii sena- tör Ahmet Yıldız vardı. Biraz sonra yanına bir adaşı geldi: Doç. Dr. Ah- met Esendal... Yanında Dr. Mazhar Ülker vardı. Sağ tarafta, yine ön sa- ralarda, Prof. Dr. Ali Esat Birol görü- lüyordu. Derken, bir tabii senatör da- ha geldi: Haydar Tunçkanat... 20 Arkalarda yine doktorlar: Dr. Ni- yazi Erzin, Dr. Ziya Durmuş... Geri- lerde, hiç ei almadan dinleyen Dr. Şinasi Kıpçak... Bir tarafta da toplu halde hanım (kalabalığı göze çarpıyor- du: Anneler Derneği idare heyeti, he- men hemen tam kadro halinde, kon- feranstaydı. Dernek Başkanı Şeminur- İnanç, ilki günlük konuşmalara cevap olarak söyliyeceği şeyleri elindeki kâ- ğıtlara kırmızı kalemle ve arap harf- leriyle (oyazıyordu. Yanında avukat Meliha Dumlu, Şükran Özden ve di- vi e vardı. Epeyce arkalar- a C-H.P.'li hanımlar grup halindey- iler Gözlerinin ve saçlarının rengi- ne çok uyan şapkasiyle Nimet Burak. Neriman Elgin, Firuze Cimilli ve Mu- zaffer Antebelli,. Mukaddes Gür... Ön- (AKİS — 1367) lerde, Dr. Suat Serenin eşi ve ahbap- larından bir hanım dikkati çekiyordu. Oturum saat .10'da, Orta Doğu Teknik (Üniversitesi oİdari ilimler Fakültesi Dekanı Doç. Dr. Arif Payas- lıoğlunun başkanlığında açıldı. Bu pek sevimli ve ayni nisbette otoriter baş- kan, doğrusu, elektriklenmeye çok uy- gun toplantıyı güzel yönetti. Başkan yerine geçtikten sonra, panel Üyeleri yerlerini aldılar. Sırası ile Prof. Kâ- zım Ansan, Prof. Halük Cillov, Dr. Suat Seren, Sadun Tanju ve Dr. Nec- det Erenus... Konuşmacılara sıra gelince, çeşitli türde konuşmalar dinlendi. Evvelâ Dr. Ansan, mümkün olduğu kadar mevcut kanunlara karşı görünmemeye çalışa- rak, tıbbi bir konuşma yaptı. Sıra ken disine gelince, iktisatçı (oProf. Cillov karatahtanın başına geçti ve istatis- tiklere, gerçek bilgiye dayanan doyuru cu, ikna edici, ilmi bir konuşma yaptı. Ondan sonra söz sırası, eski Sağlık Ba- kanlarından Dr. kürsüsünden konuşur gibi tenkitler, yatırımlar yapan, teatral bir konuşma yaptı ve bütün şimşekleri üzerine çek- ti. Konuşma sırası gelen dinleyiciler. Serene veryansın ettiler. Daha sonra gazeteci Sadun Tanju, olumlu bir konuşma yaptı. Ondan son- rada Dr. Necdet Erenusun, konunun hakkını veren, gerekli izahı taşıyan konuşmasını dinledik. Sıra dinleyicilere gelmişti. Evvelâ Dr. Niyazi Erzinin konuşma sırasın- da, konferansa gelirken eczahaneden reçetesiz olarak aldığı o-herhalde bu konuda yararlı!- ilâcı cebinden çıka- rıp göstermesi (ogülüşmelere yol açtı. Sonra beslenme uzmanı Osman Koçtürk söz aldı ve her zamanki gibi, kadınlar nunu teşvike yönelttiğini" iddia etti. Ayrıca, Şeminur İnançın konuşmasına değinerek, "bugüne bırakıldığına gö- re, bu konuşma her halde bir erkek AKİS, 4 ARALIK 1964