4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 3

Sayı: 546 Cilt: XXXI Yü: 11 Sahibi Mübin Toker Başyazarı Metin Toker Yazı İşleri Müdürü 'Y. Yüksel Erdem Bu sayıda Yazı Kurulu İç Haberler Kısmı: Kurtul Altuğ, Güneri Civaoğlu, Teoman Erel, E- gemen Bostancı (İstanbul) Seyfi Özgenel (İzmir) — Dış Haberler Kısmı: Haluk Ülman — Magazin Kısmı: Jale Candan, Tuli Sezgin, Bihin Anter, Hüseyin Korkmazgil Tiyatro: Naciye Fevzi, Lütfi Ay — Sinema: Tarık Kakınç — Yayın- lar: İlhami Soysal — Fen: Daniyal Eriç — Televizyon: Mahmut TT. Öngören Fotoğraf T.HA. Hüseyin Ezer Erdoğan Çiftler Klişe Birlik Klişe Atölyesi Tel : 11 70 15 Yazı işleri Rüzgarlı Sokak No 15/2 Tel: u 9 P.K 582 İdare Rüzgârlı Sokak No: 15/1 Tel: 10 61 96 Abone Şartları 3 aylık (12 nüsha) 1000 lira 6 aylık (25 nüsha) 2000 lira I senelik (52 nüsha) 40.00 lira İlan şartları antimi 20 lira 3 renkli arka kapak 1500 lira AKİS Basın Ahlâk Yasasına uymayı taahhüt etmiştir. Dizildiği yer Rüzeârı Mat Basıldığı yer Hürriyet Matbaası Ankara BasıldığıTarih: 3.12.1964 AK HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI Kendi Aramızda- Sevgili AKİS okuyucuları, Geçen hafta AKİS sütunlarında yer alan bir temenni, şu satırları okuma- ğa başladığınız sıralarda hakikat olmuş bulunmaktadır; AKİS'in ge- cen sayısının kapak konusu, bildiğiniz gibi, üniversiteydi. Üniversite içinde başgösteren ve gittikçe dal - budak salan bir ihtilâf, meseleye eğilinmesi zamanının geldiğini ifade etmekteydi. Geçen sayımızda iç sayfalarda bu ih- tilâfın nedenlerini ortaya koymuş ve çare olarak da meselenin en yüksek ha- kem olan Parlâmentoda incelenmesini göstermiştik. Muhtar bir camia el- bette ki kendi meselelerini gene kendisi halledecektir. Ama Büyük Meclisin bu kanayan yaraya bir tarafsız gözüyle bakmasının faydası olduğu kanaa- tindeydik. Nitekim, yayınımızın faydalı olduğu, haftanın ortalarında (İstanbulda, bu konuyla ilgili bir açık oturumun düzenlemesiyle anlaşılmış bulunmakta- dır. Böylece, mesele kamu oyunda tartışılacak ve bir hal çaresine bağlana- caktır. Öte yandan. Meclis içinde bir komisyon teşkil edilerek, meselenin bir kere de Parlâmento açısından incelenmesinde fayda görülmüştür. Memleketin en büyük irfan yuvası olan Üniversitenin meselesi hepimi- zin meselesidir. İhtilâfın hallinde bir kaşık tuzu bulunan AKİS, bu bakımdan kendini mutlu saymaktadır. Bu hafta kapak konusu olarak Süleyman Demireli seçtik. Seçtik değil, ce- reyan eden olaylar Demireli bir kuş gibi - Demirelin öğrencilik yılların- daki lâkabı "Rus'tur- uçurtup. AKİS'in kapağına konduruverdi Demirel, iddialı rakibi Bilgiçi, A.P.'nin Genel Başkanlık savaşında silindir gibi eze- rek A.P. koltuğuna oturdu. VURTTA OLUP BİTENLER kısmımızın baş ta- rafında yer alan "A. P." başlıklı yazıda A.P.'nin yeni Genel Başkanının ha- yat hikâyesi ve başarısının nedenleri anlatılmaktadır. Eğlenceli hayat hikâye sinde, yeni Muhalefet liderinin bilinmeyen taraflarını bulacağınızı şimdiden haber verebilirim. Ancak haftanın -gazetecilik deyimiyle- "flaş haber"i, Demirelle yapılan mülâkattir. A-P'nin yeni Genel Başkanı, fikirlerini Tür- kiyede ilk defa, derlitoplu bir şekilde AKİS'e bir mülakat şeklinde vermiş bulunmaktadır. Demirelle yapılan mülakatın büyük yankılar uyandıracağın- dan eminiz. Bir başka ilginç yazı da Hükümette yapılması düşünülen revizyonla il- gilidir. "Hükümet" başlıklı yazı, bu konudaki son haberlerin bir muhassala- sıdır. Ayrı sebeplerle ortaya atılan çeşitli değişiklik haberlerinin yankısını bu haftaki AKİS'te bulacaksınız. Saygılarımızla İçindekiler Yurtta Olup Bitenler 4 Fen 27 Haftanın İçinden 5 Yayınlar 28 Bir Mülakat 8 , Dünyada Olup Bitenler 17 (Tiyatro 2 Tüliden Haberler 20 Televizyon 31 Sosyal Hayat 23 Sinema 32 3