4 Aralık 1964 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

4 Aralık 1964 tarihli Akis Dergisi Sayfa 4

AKİS HAFTALIK AKTÜALİTE MECMUASI TTA OLUP BİTENLER YU Millet Memnunluk havası Geçen haftanın sonunda, A.P. nın Bü yük Kongresinde Genel oBaşkan- lık, mücadelesi devam ederken Anka- rada Üniversitenin öğretim üyelerin den bir genç ilim adamının kendisi gibi genç eşi şöyle dedi : "— Eğer Demirel dururken Bil- giç seçilecek olursa, bu memleketi terk etmek lâzım gelir..." Genç kadın pazar akşamı, memle- keti terketmesine lüzum kalmadığını büyük sevinçle haber aldı ve gerçek- ten heyecanla takip ettiği mücadelede Bilgiçin, değil, Demirelin kazandığını öğrendi. Bu hafta. Süleyman Demirelin A. P. nin idaresini el alması hâdisesinin Cumhurbaşkanından Sokaktaki Ada- ma herkese rahat bir nefes aldırması- nın sebebi milletin ve memleketin sağ- lam kuvvetlerinin normal işleyen bir demokratik sisteme hasretinin osonu- cudur. Türkiyede soyut dikta temayül- leri yok değildir. Bunlar kuvvetli pro- paganda imkânlarına da sahiptirler. Ama toplumda pek ufak bir "gürül- tücü azınlık" tan başka şey temsil et- memektedirler. Büyük çoğunluk iki partisi, yani alternatifi oObulunan bir sivil demokratik idarenin herkese gü ven vererek işlemesini istemektedir. A. P. alternatiflerden biri olamazsa Tür- kiyenin alacağı istikamet üzerinde en- dişe bulunması, bunun ifadesi (hep aynı kaynaktan sebebini almaktadır Nasıl Türkiyede bir soyut dikta tema- yülü yok değilse, A.P. nin bir kin ve intikam partisi halinde kazma ve kü- rekle hücuma geçerek "gayrimeşru ik- tidar" yerinden etmesinin, Çankaya- nın üzerine oCelal Bayarın forsunu çekmesinin mümkün olduğuna o ina- nanlar da vardır. Bu A.P. nin iktida- rına asla müsaade edilmeyeceğini söy lemek bir gerçeği önceden bildirmek- tir. Nitekim bir takım A.P. gevezeleri- nin "Türkiyede sol ihtilâl o hazırlanı- yor" diye etiketlemek istedikleri "Bu A.P. nin iktidarına karsı baraj" hazır- lığı tamamlanmış, hatta Bilgiçin bezii- metinde ilk meyvasını vermiştir. Bu- 4 Yil: 11 4 Aralık 1964, Sayı: 546 Cilt: XXXI A.P. Genel Başkanı Demirel Cumhurbaşkanı Gürsel ile Dağın ardındaki ümit gün Demireli bir umut ışığı gibi gö- renler her partiden ve memleketin her çevresinden olup baraja katılanlardır. Bunların başında tarafsız büyük basın gelmektedir. Süleyman Demirelin Ba- sının Adayı olarak Bilgiçi adeta kah- rettiğini söylemek hata değildir. Bu, Türkiyede umumi efkarın ken di gücünü gittikçe daha iyi belli etti- finin ve neticeler almaya başladığının da delilidir. Basın Süleyman Demirelin adaylığında umumi efkârın kanalize e- dilmemiş temayülünü de bulduğundan zaferi sağlamıştır. Basının umumi ef kârı yüzde elli yaptığını, umumi efkâ rın da basını yüzde elli yaptığını söy- leyen prensip böylece bir defa daha doğrulanmıştır. AKİS, 4 ARALIK 1964