22 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

22 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 25

SOSYAL HAYAT Moda Ev kıyafetleri Dünyayı saran yeni bir moda, ev kıyafetleridir. Bu yeni kıyafetler, ziye çok müsait olduğu için de, dışar da mümkün mertebe sade giyinme sorunluğunu duyan faal (o kadınların süslenme ihtiyacını karşılıyarak, çok a ur. Ev kıyafetleri içinde çeşitli ön- lükler başköşey işgal etmekte ve ka- nik düğmelerle takılan minik bir el havlusu önlüğe gerçekten büyük bir değer kazandırmakta ve kadının her an ellerini rahatça kurulamasını mümkün kılmakta, aynı zamanda pra tik bir şıklık meydana (ogetirmekte- dir. Başka bir önlük iki taraflıdır: hem poplinden yapılmış tarafı, hem de organzadan yapılmış şık fi kokteyl önlüğü olarak kullanılmakta- dır. Çamaşır mandal tor- liği bir yana, pratik olacaktır. bunlar, bilinen klâsik şekillerdir. Bu- Yeni bir ev kıyafeti Pek sempatik! AKİS, 22 OCAK 1965 günkü modern önlükler ise âdeta kol- suz, yakasız bir elbise hissi overmek- te, fermuarlarla (o kullanılmakta ve kadına, vde, elbise (değiştirmeden, kolayca değişik ve şık olma. imkânı- nı vermektedir. Ev halkı için giyinmek İş kıyafetleri (o yanında, şık ev kıya- fetleri, kadının kendisine (o vermek istediği tipe göre de değişecektir. O- cak başında giyilen bir uzun flanel etek, erkek bluzu ile entelektüel ka- dın tipini, meydana çıkaracak, daha çok ev işleriyle meşgul olan bir kadı- na da ayrıca, aradığı değişik havayı verecektir. Büroda daima tayyör giyen kadın ise, evde, muhtemelen daha ka- dınvâri olmak isteyecektir. o Bunun için de, bu yıl moda olan dantel ör- gülerden bir yapışık ev elbisesini veya romantik volanlı şık bir sabahlıkla kısa geceliğini radyoyu dinlemek ve rahat- rine çok kadınvâri bir cektir. Şeffaf (o pantolonlar, pantalonlar, lâme pantalonlar ve boncuklu terlikler, yumuşak, işli, to- puksuz balerin terlikler, aynı şekil- de çok kadınvari bir hava vermekte- dir. Ama bunlann yanında çizgili bir klâsik erkek pijaması ve obunun üstüne giyilen aynı okumaştan, bel- den kemerli, kısa bir robdöşambr da- çok modadır. Bütün mesele, evde her zamandan biraz değişik, yeni bir kadın olma hevesinin tatmin o edil- mesi ve ev halkına, sadece, o kendi- leri için giyinmekten zevk duyuldu- gunun anlatılabilmesidir. Ev şıklığı bu yönden çok değerlidir, hattâ evin mutluluğunu ve havasını etkileye- cek güçtedir. Dernekler Hacettepe gönüllüleri Saçlarını düz olarak toplamış, uzun boylu genç kadın önce, masala- rın etrafında toplanan kalabalık top- luluğa, sonra pastaların ve el işleri- nin bulunduğu satış köşesine baktı ve AKİS muhabirine : — Ayda bir defa, bütün gönül- lüler burada toplanır, çay içeriz. A- macımız, bütün üyelerin (o tanışması- nı, yeni faaliyetlere yönelmelerini ve yapılan işleri (görmelerini, bize yeni üyeler kazandırmalarını sağlamaktır. Bu arada üyelerin hazırladıkları o e- Bir başka ev kıyafeti Şık ve pratik! işlerini, pastaları da ayrıca satışa Çı- karır ve küçük hastalarımız için böylece yeni bir gelir sağlamış ruz" diye anlatmağa başladı. e olur Olay, geçen hafta Cuma günü Hacettepe Hastahanesinin kafeterya sında geçti. Yeni yılın bu ilk toplan- tısı ogerçekten kalabalık oldu. Ü- yeler i i görevler isti- yorlar ve davetlileri de aralarına al- mak, yeni üyeler kazanmak için ça- ba sarfediyorlardı. AKİS muhabiri ile konuşan genç kadın, Gönüllüler grupunun her iki yılda bir değişen yeni Başkanı Ma- --de Tunca idi. Satış köşesinde genç gönüllülerin hazırlamış oldukları çok süslü, nefis manzaralı opastalar ve havlulu Oküçük iş önlükleri, elbise fırçası olarak hazırlanan çok (o deği- şik, bebek başları taşıyan minik sü- pürgeler, kaba şişle örülmüş siyah. yün bir çanta ve çeşitli torba ve ör- tüler özellikle ilgi topluyor ve odur- madan satılıyordu. o Evlerine pasta götürmek isteyen doktorlar da satışı duyup aşağıya inince, satış köşesin- de görev alan gönüllülerin paket yap mağa yetişmeleri (o güçleşmişti. Şefkat ve ilginin rolü Pembe önlüklü Hacettepe Gönüllü- lerini tanımıyan hasta çocuk he-