22 Ocak 1965 Tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

22 Ocak 1965 tarihli Akis Dergisi Sayfa 7

böyle bir yetkin yok" diye itiraz et- mesi saldırının fiili hale gelmesini ça- buklaştırdı. İmamın EL okul bahçesine gelen Ragıp Uya yin Uyar ve Tevfik Erdem adındaki köylüler, imamdan aldıkları | işaretle Okul Müdürünün üzerine hücum et- tiler, boğazını sıkarak öldürmek is- tediler. Okulun bahçesi karıştı. e Di- ger öğretmenler, (o Yüksel Bilgiç ve Zeki Güzelsoy, a ve boğulmak üzere olan Okul Müdürünü yobazla- rın elinden ri Bu arada Karakurt köyünün bazı sakinleri Ode öğretmenlerden yana çıkarak (olaya engel olmağa çalışıyorlardı. Fakat olayları önlemek için gös- terilen gayretler o boşunaydı (o Yobaz- lar bir kere kafalarına koymuşlardı: Öğretmenler köyden gidecek ! "Okulda bahçesi kitaplık açacağız, uygulama u. Olaylar sürüp giderken iftar vak- ti geldi ve yobazlar teravih namazım kılmak üzere camiye doldular. oNa- mazdan sonra, birçok suçtan o sabı- kalı olduğu hâlde, Ramazanda vaiiz lik yapmak için Kırkağaç Müftülü- günden - her nasılsa - bir vesika almış olan vaiz Halil Karakoç vaazına baş- ladı. Fakat bu bir vaazdan çok, bir cephe kumandanının hücum emrine benziyordu. Vaiz Karakoç: — İçimizde bulunan komünistle re ve din düşmanlarına karşı cihat etmekten geri kalmamalıyız! Bu uğur da ölmek sizleri şehadet mertebesine ulaştıracaktır..." diye bağırıyordu. Vaiz bunları söylerken, camiin içinde bir ses bomba gibi patladı: — Yetişin, kuran kursu basıl- dı!" YURTTA OLUP BİTENLER hul bir el tarafından indirilen kalın bir odunu başına yedi ve kanlar i- çinde yere serildi. Ağır yaralanan Kaymakam Ve- kili, 500'e yakın yobazın içinden güç- lükle kaçırıldı ve Kırkağaç Sağlık Mer kezlne nakledildi. Başkaldıran yobazlar ise köy için ağızları köpürerek kol Oo gezmeğe başlamışlardı, İlk hedefleri, beklemiyorlardı. Okula tecavüz o edil- diğini görünce, arka odaların penca- relerini parçalıyarak, kendilerini o dı- şarı attılar ve da yolunu takip ede- yapacağız, köy odasına Atatürk res- mi asacağız, eğitici filmler (o göstere- ceğiz" de ne oluyordu? Bu yüzden din elden gitmekte, köyde bet bere- ket kalmamakta idi!. Okul bahçesindeki olayın öğret- menler tarafından Kırkağaç ilçesine bildirilmesi ise (oyobazları (büsbütün çileden çıkarttı. Derhal bir karşı ted bir düşünüldü ve öğretmenler ( aley- hinde bir şikâyet dilekçesi (o hazırlan- mağa başlandı. Kuran kursu hocası Nevzat Özkayanın hazırladığı e dilek- çeye imza atmayan veya parmak bas mayan köylüler çoğunlukta olan yo- bazlardan dayak yiyorlar, tehdit edi- liyorlardı. Birkaç ay önce köy öğret- menlerine hakaret etmekten 6 ay hapse ve 900 lira para cezasına mah- küm edilmiş olan muhtar Habil Işık da bu işte yobazlara yardım ediyor- AKİS, 22 OCAK 1965 Gericileri tahrik eden gazeteler Fesat yuvalan Vurun kaymakam vekiline! Cemaat ayaklandı, yobazlar itişe kakışa camiden çıkarak, ellerine geçirdikleri taş, sopa ve (demirlerle kuran kursunun bulunduğu (o binaya yürüdüler ün öğle vakti, o beraberinde İlçe Jandarma Kumandanı ve üç jan- darma eri olduğu halde, okul bahçe- sinde olup bitenleri otahkike gelen Kırkağaç Kaymakam O Vekili-aslında Tahrirat Katibidir- Recai Evcim, kö- tü bir tesadüf, tam o sırada kuran kursu binasının önünde (o bulunuyor- du. Gözü dönmüş yobazlar bu tabloyu da görünce, kuran kursunun basıl- dığına iyice kanaat getirdiler, Kay- makam Vekilinin üzerine doğru ko- şarken, "Vurun!" diye bağırmaya başladılar. Recai Evcim kalabalığı na sihatla yatıştırmak istedi, fakat meç rek İlyaslar köyüne kadar koştular, canlarını ancak bu şekilde kurtara- bildiler Okul Müdürü Kâzım ise karısı ve baldızı ile iki çocuğunu evindeki 60 santimetre boyundaki bir dolaba kitlemiş, kayınpederiyle birlikte dolabın önüne geçip, mütecavizleri bek lemeğe başlamıştı. Ama yobazlar ev- de kimse olmadığını sanarak yolları nı değiştirdiler ve öğretmenleri (o tu- tan altı köylünün evine hücum etti- ler. Bu arada okulun camı çerçevesi de indirildi. O sırada saatler 22'yi gös termekteydi. Yobazlar, kelimenin tam anlamile isyan bayrağını açmışlardı. Kırkağaç Jandarma Kumandanı te- lefona sarılıp, Manisa, Akhisar (o ve Somadan takviye kuvvetleri | istedi. Belediye Başkanı ise, Karakurt Kö- yünde irtica başkaldırdığını içişle- 7